|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

در همایش شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی مطرح شد

مهندس سلیمان زاده: بخش آب کشور با چالشی بزرگ مواجه است

بیست و یکم آذر ماه همایش شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان اردبیل با مشارکت شرکت آب منطقه ای اردبیل در سالن همایش های جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد برگزار شد.

در این همایش که با حضور رئیس کل دادگستری استان، دادستان عمومی و انقلاب اردبیل، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی و حوزه قضایی استان برگزار شد، مهندس اصغر سلیمان زاده گفت: بخش آب کشور با چالش و مشکلی اساسی روبرو است و همه ما باید برای رفع این مشکل تلاش نماییم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل تصریح کرد: برداشت و مصرف بی رویه آب در سالیان گذشته در بخش های مختلف و همچنین کاهش بارش های جهانی و ورود آبهای آلوده به آبهای زیرزمینی بخش آب را با مشکلی بزرگ مواجه ساخته است.

وی با بیان اینکه میزان آب تجدیدپذیر کشور از 130 میلیارد متر مکعب به 90 میلیارد متر مکعب رسیده است، عنوان کرد: مصرف بی رویه آبهای زیرزمینی در سالیان گذشته این مشکل را دوچندان کرده است.

مهندس سلیمان زاده با بیان اینکه در سالیان گذشته بخش آب کشور 4 دوره متفاوت را سپری کرده است، افزود: در دوره اول میزان عرضه آب با تقاضا برابر بود و بنابراین هیچ گونه مشکلی در این دوره بخش آب کشور را تهدید نمی کرد.

وی دوره دوم بخش آب را دوره ای عنوان کرد که در آن میزان تقاضا از میزان عرضه پیشی گرفت و مصرف آب در بخش های کشور از میزان عرضه بیشتر شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل اظهار کرد: این مشکل در دوره سوم دوچندان شد و آب با چالشی بزرگ روبرو شد و مصرف آب در بخش های مختلف سیر صعودی به خود گرفت و در این مرحله مدیریت کشت، مدیریت مصرف و مدیریت تقاضا مطرح شد.

مهندس سلیمان زاده با بیان اینکه دوره چهارم بخش آب کشور مربوط به زمان حال می باشد، عنوان نمود: در این دوره بخش آب کشور دچار بحران شده است و همگان باید برای رفع این مشکل تلاش نماییم که به علت عدم امکان پاسخگویی منابع آبی به نیاز بشر در زمینه‌های گوناگون موضوع تخصیص پیش آمده، به گونه ای که شاید نیاز باشد آب صنعت یا کشاورزی را کاهش داده و به شرب اضافه کرد.

وی با اشاره به اینکه سهم استان از آب زیرزمینی تجدیدپذیر کشور، 300 میلیون مترمکعب بود تاکید کرد: در حال حاضر ما علاوه بر مصرف سالانه این میزان، 600 میلیون مترمکعب هم بیشتر مصرف کرده ایم که همین موضوع صدمه ای بزرگ به بخش آبهای زیرزمینی وارد ساخته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل تنها آب منطقه ای اردبیل نمی تواند مشکل و معضل بحران آب را حل نماید، تصریح کرد: با مشارکت کلیه دستگاهها و مردم می توان با این چالش بزرگ مقابله کرد.

مهندس سلیمان زاده با تجلیل از صدور به موقع رای دستگاه قضایی برای جلوگیری از متخلفین بخش آب استان، اظهار نمود: صمیمانه از همت دادگستری استان در همراهی و همکاری با بخش آب استان تقدیر می نمایم.

وی با بیان اینکه مردم کل کشور در حال حاضر نگران بحران آب هستند، تصریح کرد: در بسیاری از مناطق کشور مصرف بی رویه آب های زیرزمینی خطر پدیده نشست زمین را به دنبال خواهد داشت که طبق نظر کارشناسی این مشکل به هیچ وجه در آینده قابل جبران نخواهد بود و برای جلوگیری از بروز این مشکل در استان همه ما باید به وظیفه خود در قبال حفظ و حراست از آبهای زیرزمینی عمل نماییم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل حفظ و حراست از منبع خدادای آب را وظیفه ای همگانی دانست و گفت: برای اینکه این نعمت و موهبت بزرگ خدا را به درستی مصرف نماییم و سهم آیندگان را نیز محفوظ داریم، باید با مشارکت همگانی تلاش کنیم.

مهندس سلیمان زاده با اشاره به اجرای بزرگترین پروژه آب و خاک کشور در شمال استان، اظهار داشت: این پروژه در حال حاضر با شتاب بسیار مناسبی در حال اجراست که امیدواریم با این روند تا پایان سال 97 به بهره برداری برسد.

وی در پایان با بیان اینکه با بهره برداری از پروژه عظیم پایاب سد خداآفرین هزار میلیارد تومان به درآمد منطقه اضافه خواهد شد، افزود: پایاب سد خداآفرین با 53 درصد پیشرفت در بخش های مختلف در حال اجراست.

کد خبر: 1054
  تاریخ خبر : 1395/09/23
  آخرین به‌روزرسانی : 1395/09/23
 رئیس اداره روابط عمومی
 1789
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 36
  • بیشترین بازدید همزمان : 529
  • بازدید امروز : 483
  • بازدید دیروز : 7,537
  • کل بازدید : 9,408,381
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/30 11:07:20
  • شناسه IP شما : 52.14.221.113

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اردبیل، میدان ارتش، شرکت آب منطقه ای اردبیل
  • کدپستی : 5619667691
  • تلفن : 3-33710001-045
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : ardabil[at]arrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 33714815-045