|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران:

بیش از یک سوم سدهای کشور در 5 سال اخیر مورد بهره برداری قرار گرفته است

چهارشنبه هفتم تیرماه، نشست مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با مدیرعامل و کارکنان شرکت آب منطقه ای اردبیل برگزار شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در این نشست ضمن تبریک عید فطر به کلیه همکاران گفت: طرح های مربوط به اقتصاد مقاومتی محور اصلی اقدامات ما در مجموعه آب کشور خواهد بود.

مهندس محمد حاج رسولیها با بیان اینکه آخرین مصوبه ما در بخش آب کشور مربوط به طرح های اقتصاد مقاومتی بوده تصریح کرد: این مصوبه بزودی به کلیه بخش های مجموعه آب کشور ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه بخش آب کشور برنامه های موفقی در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در سال گذشته از خود نشان داده است، اظهار داشت: اولویت اصلی ما در این بخش توجه اصلی به مدیریت منابع آب است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران توجه به مباحث فنی و سازه ای را در کنار مباحث مدیریت منابع آب متذکر شد و افزود: قرار نیست از پیگیری موضوعات دیگر در بخش آب کشور غفلتی صورت گیرد.

مهندس حاج رسولیها توجه به بخش تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی را از دیگر اولویت های بخش آب کشور ذکر کرد و گفت: متاسفانه در سال گذشته تخصیص مناسبی در بخش اعتبارات در این بخش شاهد نبودیم ولی امسال سعی می کنیم اعتبارات مناسبی را در این بخش هزینه نمائیم.

وی تصریح کرد: شرکت آب منطقه ای اردبیل بعد از شرکت توسعه منابع آب و نیرو ایران بیشترین تخصیص را از محل صندوق توسعه ملی داشته است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران اظهار داشت: در بخش اجرای پروژه های مرزی شرکت آب منطقه ای اردبیل جزو شرکت های برتر و موفق در کشور می باشد و از لحاظ تخصیص اعتبارات هم در این بخش بیش از 770 میلیارد تومان در این بخش امسال هزینه خواهد شد.

مهندس حاج رسولیها با بیان اینکه طرح ها و پروژه های بخش آب کشور بر اساس اولویت بندی اجرا می شود تصریح کرد: طبق همین برنامه ریزی در 5 سال گذشته بیش از یک سوم سدها در کشور به نتیجه رسیده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه بیش از 62 سد در 5 سال اخیر در کشور به بهره برداری رسیده است عنوان کرد: سد گیوی و بفراجرد در استان اردبیل از همین سدها بوده که با برنامه ریزی مناسب به سرانجام رسید.

وی با بیان اینکه تمرکز ما در استان اردبیل در طول امسال روی سدهای تازه کند، احمدبیگلو و عمارت خواهد بود بیان داشت: با تکمیل این پروژه ها به امید خدا تا پایان امسال سدهای تازه کند و احمدبیگلو را به مرحله آبگیری خواهیم رساند.

مهندس حاج رسولیها از افزایش 5 برابری اعتبارات بخش مهندسی رودخانه در کشور خبر داد و تصریح کرد: سعی می کنیم با تخصیص اعتبارات مناسب در این بخش اقدامات مناسبی انجام دهیم.

وی تاکید کرد: برای بیش از 10 هزار هکتار از اراضی پایاب خداآفرین برنامه ریزی بعمل آمده تا پایان امسال به بهره برداری برسانیم.

حاج رسولیها با بیان اینکه عملیات اجرایی سد سینه سر گرمی تا پایان امسال شروع خواهد شد، گفت: 688 هکتار از اراضی پایاب سد احمدبیگلو نیز تا پایان امسال عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت بخش آب استان تصریح کرد: شرکت آب منطقه ای اردبیل عملکرد بسیار مناسبی در بحث اقتصاد مقاومتی از خود نشان داده است.

مهندس اصغر سلیمان زاده با بیان اینکه طبق برنامه ریزی بعمل آمده ما باید 5 هزار و 700 هکتار شبکه در یک سال گذشته به بهره برداری می رساندیم که بالاتر از تکلیف ابلاغی توانستیم بیش از 12 هزار و 500 هکتار شبکه را عملیاتی نمائیم.

وی از عملکرد مناسب شرکت در بخش تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در استان خبر داد و گفت: شرکت آب منطقه ای اردبیل با پر و مسدود نمودن چاههای غیرمجاز اقدامات مناسبی در این بخش از خود نشان داده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با بیان اینکه سد گیوی را علی رغم مشکلات مالی به نتیجه رساندیم تصریح کرد: سد بفراجرد نیز آماده بهره برداری است و تلاش می کنیم سدهای تازه کند، احمدبیگلو و عمارت را تا پایان سال به مرحله آبگیری برسانیم.

وی ضمن درخواست از مدیرعامل منابع کشور جهت تخصیص اعتبار مناسب برای انتقال آب قزل اوزن به استان اردبیل تصریح کرد: با این اقدام ضمن حل معضل بحران آب در مرکز استان مشکلات و چالش های اساسی در مسیر انتقال آب از این حوزه در شهرستانهای خلخال و کوثر مرتفع خواهد شد.

کد خبر: 1143
  تاریخ خبر : 1396/04/07
  آخرین به‌روزرسانی : 1396/04/07
 رئیس اداره روابط عمومی
 1266
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 42
  • بیشترین بازدید همزمان : 529
  • بازدید امروز : 9,546
  • بازدید دیروز : 7,981
  • کل بازدید : 9,446,700
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/05 18:46:24
  • شناسه IP شما : 18.217.144.32

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اردبیل، میدان ارتش، شرکت آب منطقه ای اردبیل
  • کدپستی : 5619667691
  • تلفن : 3-33710001-045
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : ardabil[at]arrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 33714815-045