|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیرعامل شرکت آب منطقهای اردبیل در چهلمین گردهمایی مدیران ارشد آب کشور:

بارندگیها 21 درصد در اردبیل کاهش یافته است

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در حاشیه این گردهمایی اظهار کرد: از امروز و به مدت دو روز از 31 استان کشور مدیران آب منطقه‌ای به همراه مشاور وزیر و مدیرعامل شرکت منابع آب ایران و معاونان حاضر شدند تا با حضور بیش از 40 نفر از مدیران ارشد آب منطقه‌ای کشور این گردهمایی برگزار شود.

مهندس اصغر سلیمان‌زاده تصریح کرد: در این گردهمایی شرکت‌کنندگان علاوه بر آشنایی با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های منابع آب استان و آب‌های گرم، از طرح‌ها و پروژه‌های در حال اجرا بازدید کرده و از نزدیک در جریان آن قرار می‌گیرد.

وی گفت:‌ در این نشست و گردهمایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منابع آب کشور و تنگناها و مشکلات در این حوزه به ویژه موضوع خشکسالی و فرهنگسازی در این زمینه برای مصرف بهینه منابع آب و اجرای طرح‌های مختلف تبادل تجربیات و نظر انجام شده و پیگیری کارها به انجام می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: امیدواریم خروجی این گردهمایی منجر به توسعه طرح‌ها و پروژه‌های اجرا شده و یا در مرحله اجرای حوزه منابع آب شود تا بتوانیم اهداف و برنامه‌هایمان را تحقق بخشیده و به آن عینیت بدهیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقهای اردبیل گفت: میزان بارش باران در سال زراعی جاری 21 درصد به نسبت سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقهای، اصغر سلیمان زاده در گردهمایی مدیران ارشد آب کشور در سرعین اظهارکرد: بارش باران در سال زراعی جدید در استان اردبیل 280 میلیمتر به ثبت رسیده است که این در مقایسه با آمار بلند مدت کاهش نشا ن میدهد.

وی با بیان اینکه در 3 هزار  400 کیلومتر رودخانه وجود دارد که این رودخانهها به صورت دائمی و یا فصلی دارای منابع آب هستند گفت: ما سه حوزه آبریز ارس، بالهارود و قزل اوزن داریم که در بخش آبهای شاخص 3 هزار و 132 میلیون مترمکعب و آب زیرزمینی 300 میلیون متر مکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقهای اردبیل با اشاره به روان آبها در کشور و به تبع آن در استان اردبیل گفت: روان آبها 30 تا 40 درصد کاهش پیدا کرده است به طوری که 2 میلیارد مترمکع آب سطحی و بیش از 100 میلیون مترمکعب آب زیرزمینی کاهش یافته است.

سلیمانزاده با بیان اینکه 85 درصد مصرف آب از منابع سطحی و 15 درصد منابع زیرزمینی است، گفت: 92 درصد آب مصرفی استان در بخش کشاورزی و 8 درصد مابقی در بخش صنعت و شرب است.

وی به احداث 48 سد در استان اردبیل با حجم 303 میلیون مترمکعب و بهرهبرداری از 5 شبکه مدرن و نیمه مدرن را یادآور شد و گفت: در حال حاضر 13 هزار بهرهبردار از این شبکه ها استفاده میکنند و بزگترین شبکه آبیاری نیز در مغان با 81 هزار هکتار فعال است.

مدیرعامل شرکت آب منطقهای اردبیل به طرحهای آبرسانی اشاره کرد و گفت: از پنج شهرستان استان شبکه آبرسانی مدرن داریم و در برخی شهرستانها نیز طرح آبرسانی با استفاده از منابع آب تعریف شده در حال اجرا است.

عضو شورای برنامهریزی استان اردبیل از اختصاص یک میلیارد دلار برای مهار آبهای مرزی در استان اردبیل خبر داد و گفت: شبکه بزرگ خداآفرین که به مساحت 62 هزار هکتار در حال اجرا است فاز اول آن با 36 هزار هکتار در حال انجام است که تاکنون برای اجرای این پروژه 306 میلیارد تومان هزینه شده و 10 هزار 500 میلیارد تومان دیگر نیز هزینه خواهد شد.

سلیمانزاده با بیان اینکه در این پروژه 92 کیلومتر کانال اجارشده و بیش از هزار دستگاه ماشین آلات صنعتی در این مجموعه فعال هستند گفت: در این پروژه هم اکنون 3 هزار نفر مشغول فعالیت هستند که بعد از تکمیل ظرفیت اشتغال به 20 هزار نفر افزایش خواهد یافت.

وی از تکمیل و افتتاح سد احمدبیگو، تازه کند و عمارت و آبگیری این سدها تا پایان امسال خبر داد و گفت: چندین سد کوچک نیز در شهرهای مختلف استان اردبیل در حال اجرا است.

 بیلان منفی دشت اردبیل به 632 میلیون مترمکعب رسیده است

مدیرعامل شرکت آب منطقهای اردبیل به اجرای طرحهای تعادلبخشی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه دشت اردبیل، دشت ممنوعه است و بیش از 632 میلیون مترمکعب بیلان منفی را در این دشت شاهد هستیم ضرورت دارد طرحهای متعدد برای احیای منابع آب زیرزمینی در دشت اردبیل اجرایی و عملیاتی شود.

سلیمانزاده به حفر 4 هزار فقره چاه در سطح استان اردبیل اشاره کرد و گتف: از این تعداد چاه حفر شده 531 چاه با ظرفیت 9 میلیون مترمکعب غیرمجاز بوده که تاکنون موفق شدیم 391 مورد از این چاهها را پر کنیم.

وی با یادآوری اینکه مسدود کردن چاههای غیرمجاز همچنان با اولویت ادامه دارد، افزود: ما در مجموع با مسدود کردن 417 چاه غیرمجاز در سطح استان اردبیل موفق به صرفهجویی 12 میلیون مترمکعب آب زیرزمینی شدیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقهای اردبیل به نصب 223 مورد کنترل هوشمند و نصب کنتور فهام در چاههای مصرفی استان اشاره کرد  و گفت ما از تمام ظرفیت اطلاعرسانی و هماهنگی برای تعادل بخشی منابع آب زیززمینی استفاده کردیم و با نشستهای مشترکی که با قضات، ائمه جمعه، روحانیون، نیروهای بسیجی، مراکز علمی و دانشگاهی، صدا و سیما، رسانهها بهرهبرداران کشاورزی و ... داشتیم سعی کردیم تا اهمیت موضوع تعادلبخشی منابع آب زیززمینی را متذکر شویم.

مدیرعامل شرکت آب منطقهای اردبیل به فعالیت 110 دهنه آبهای معدنی در استان اشاره کرد و گفت: 75 دهنه آب گرم و 35 دهنه آب سرد در استان اردبیل وجود دارد که تنها 60 دهنه از آنها قابل سرمایهگذاری است.

سلیمانزاده به ویژگی ممتاز آبهای گرم استان نظیر گاومیشگلی با بیشترین دبی آب، قینرجه با بالاترین دما و قطورسویی به  عنوان اصیلترین آبگرم شناخته شده دردنیا اشاره کرد  گفت: شرکت آب منطقهای اردبیل 11 دهنه از این آبهای گرم را مورد بهسازی قرار داده و از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار کرده است.

وی عنوان کرد: 20 مجتمع آبگرم نیز توسط بخش خصوصی اجرایی و عملیاتی شده است گفت در حال حاضر نیز 15 آبگرم در مشگینشهر در استان اردبیل در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب منطقهای اردبیل به اقدامات انجام شده در گنجینه آب اشاره کرد و گفت: ما تلاش میکنیم در یک برنامه منسجم گنجینه آب را در استان اردبیل مورد صیانت و توجه قرار دهیم تا در حوزههای مختلف صنعت گردشگری و توریسم بتوانیم از این توانمندی برای معرفی قابلیت استان استفاده کنیم.

سلیمانزاده به فعالیت کمیته تحقیقات و سرمایهگذاری 283 میلیون تومانی در این حوزه اشاره کرد و گفت: امسال 400 میلیون تومان در حوزه تحقیقات و با رویکرد ارتقای بهرهوری هزینه خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: برای اولین بار شرکت آب منطقهای استان اردبیل اقدام به پرداخت 10 میلیارد تومان اسناد خزانه به مردم کرده تا به جای پول نقد بتوانند این اسناد خزانه را واگذار کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقهای اردبیل از تزریق منابع آب تجدیدپذیر و پساب به فعالان حوزه صنعت خبر داد و گفت: در حال حاضر ما آماده تحویل پساب به بخش صنعت هستیم تا در تامین منابع آب مورد نیاز صرفهجویی واقعی را شاهد باشیم.

کد خبر: 1171
  تاریخ خبر : 1396/05/11
 رئیس اداره روابط عمومی
 1363
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 30
  • بیشترین بازدید همزمان : 529
  • بازدید امروز : 6,396
  • بازدید دیروز : 4,210
  • کل بازدید : 9,406,757
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/30 11:07:20
  • شناسه IP شما : 18.227.161.226

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اردبیل، میدان ارتش، شرکت آب منطقه ای اردبیل
  • کدپستی : 5619667691
  • تلفن : 3-33710001-045
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : ardabil[at]arrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 33714815-045