|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

در بازدید مسئولین استانی از بخش های مختلف پروژه پایاب سد خداآفرین مطرح شد:

قدردانی امام جمعه اردبیل از اقدامات شرکت آب منطقه ای اردبیل در اجرای پروژه پایاب خداآفرین

همزمان با آغاز هفته مبارک دولت، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، استاندار اردبیل، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل، فرماندار پارس آباد و جمعی از مدیران بخش های مختلف استانی و شهرستانی از بخش های مختلف پایاب خداآفرین بازدید نمودند.

عنایت دولت تدبیر و امید به منطقه مغان بی نظیر است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل در بازدید از پایاب سد خدا آفرین با بیان این مطلب افزود: با توجه به عنایت ویژه دولت به منطقه مغان، امروز شاهد تلاش و کوشش خدمتگزارانی بودیم که جدا برای همه ما لذت بخش است.

آیت ا.. سید حسن عاملی افزود: سرمایه گذاری 3 هزار میلیارد تومانی در منطقه، در تاریخ دشت مغان بی نظیر است و این موهبت شکرگزاری اهالی را می طلبد تا خدمتگزاران آنها بیش از پیش در عرصه خدمت و آبادانی کوشش کنند.

وی با بیان اینکه همه جای مغان تبدیل به کارگاه فنی و عمرانی شده تصریح کرد: این اقدام نوید بخش آینده روشن و تولید ثروت در منطقه خواهد بود و از نظر کشاورزی با تبدیل به قطب نمونه کشاورزی می تواند الگویی مناسب برای کشاورزی کشور باشد.

وی اظهار نمود: این عنایت مقام معظم رهبری به منطقه و اختصاص این مبلغ از صندوق توسعه ملی به مغان، شایسته شکرگزاری است و اگر این حرکت مبارک معظم له نبود شاید تا 40 سال دیگر شاهد احداث و اجرای چنین پروژه هایی نبودیم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل در ادامه آب را ثروت بزرگ در زندگی، تولید و اقتصاد کشور ذکر کرد و گفت: الحمد ا... در مهار آب و تخصیص آن در استان اردبیل قدمهای بزرگی برداشته شده و با علمیت تمام کارها صورت گرفته که این حرکت در آینده فوق العاده موثر خواهد بود.

وی از تلاش مدیریت ارشد استان و شرکت آب منطقه ای اردبیل تقدیر کرد و افزود: با ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در منطقه، تولید ثروت انجام می شود و این یعنی قطب بزرگ اشتغال در منطقه در راه است.

آیت ا.. سید حسن عاملی فرهنگ و نجابت مردم پارس آباد را ستود و گفت: پایبندی به نظام و ولایت فقیه و مشارکت بالای اهالی موجب شده دشمن کمتر به فکر نفوذ در این منطقه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت:  عنایت دولت به منطقه مغان بی نظیر است و بازدید از پروژه مهار آبهای مرزی برایم لذت بخش بود و این حجم سرمایه گذاری (3هزار میلیارد تومان) در تاریخ مغان بی نظیراست.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی در بازدید از پروژه پایاب سد خداآفرین اظهار داشت: تمام منطقه تبدیل به کارگاهی بزرگ شده  و مردم منطقه مغان باید شکرگزار این نعمت عظیم باشند.

  آیت الله عاملی تصریح کرد: اگر عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی نبود ممکن بود بهره برداری از این پروژه چندین سال طول بکشد  و در همین راستا بعد از درخواست دولت، رهبر معظم انقلاب اسلامی دستورات لازم را در خصوص پرداخت منابع مالی لازم به این پروژه از طریق صندوق توسعه ملی صادر فرمودند.

آیت الله عاملی سرمایه گذاری های انجام شده از جانب دولت در منطقه مغان را نیازمند تقدیر و تشکر از دولت دانست و اضافه کرد: مدیریت ارشد استان با درایت بیشتری به امور استان و بویژه منطقه مغان توجه و رسیدگی کرده است.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه متاسفانه بعضی ها در تلاش هستند که القا کنند نسبت  به مردم منطقه مغان بی مهری می شود، افزود: مردم مغان دارای تمدن است و دشمن نمی تواند برای ایجاد شکاف هدف گذاری کند و مردم منطقه مغان نیز قدردان این نعمات هستند و دولتمردان و مسئولان باید تلاش کنند که بیکاری در این منطقه به حداقل برسد البته که  سرمایه گذاری های انجام شده  نوید اشتغال بیشتر را در این منطقه می دهد.

نماینده ولی فقیه در استان پیش بینی کرد که با تولید محصولات بیشتر در این منطقه صنایع تبدیلی نیز در این منطقه افزایش یابد و این منطقه  تبدیل به قطب اشتغالزایی استان شود.

وی ایجاد انگیزه و امید در بین جوانان و حفظ کرامت نسل جوان را مهم تلقی نمود و افزود: زمینه حمایت از جوانان و ایجاد اشتغال در این منطقه از استان فراهم است.

استاندار اردبیل نیز در این بازدید یکی از مهمترین پروژه های عمرانی استان را پایاب خداآفرین با تخصیص یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی عنوان کرد و گفت: با اجرای این پروژه ۷۷ هزار هکتار به اراضی استان اضافه شده و یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن به تولیدات کشاورزی استان اضافه می شود.

مجید خدابخش با بیان اینکه در وضعیت فعلی چند صد نفر با هزاران دستگاه ماشین آلات در این پروژه مشغول به فعالیت هستند، اضافه کرد: این پروژه ظرفیت ایجاد اشتغال چند هزار نفری را دارد اما لازمه آن ایجاد مجموعه های کشت و صنعت است.

وی با تقدیر از کارها و اقدامات عمرانی صورت گرفته توسط شرکت آب منطقه ای اردبیل در مناطق مختلف استان اظهار داشت: در حال حاضر بزرگترین پروژه های عمرانی در حوزه آبی استان با سرعت بسیار عالی در دست اجراست که قابل تقدیر است.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه پروژه پایاب خداآفرین تحول عظیمی در منطقه ایجاد خواهد کرد، تصریح کرد: همه ما باید برای بهتر نتیجه گرفتن از این اقدامات برای آینده برنامه ریزی داشته باشیم.

خدابخش با اشاره به لزوم اطلاع رسانی به مردم از وضعیت بسیار مناسب پروژه بزرگ پایاب خداآفرین و دیگر پروژه های آبی استان عنوان کرد: انصافا کارهای بزرگی در جهت اطلاع رسانی به مردم در سطح استان در خصوص آخرین وضعیت این پروژه ها به چشم می خورد.

استاندار اردبیل همچنین سه پروژه مهار آب های مرزی دیگر را سد عمارت و تازه کند در گرمی و احمد بیگلو در مشگین شهر برشمرد و ابراز امیدواری کرد هر دو این پروژه تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل نیز در این بازدید با ارائه گزارش میسوطی از آخرین وضعیت این پروژه ملی تصریح کرد: توسعه اراضی کشاورزی و به دنبال آن توسعه دامپروری و صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی با استفاده از منابع آب و  خاک موجود در منطقه از اهداف پروژه خواهد بود.

مهندس اصغر سلیمان زاده با بیان اینکه این پروژه در حال حاضر 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اظهار داشت: ناحیه عمرانی اول و دوم این پروژه به مساحت بالغ بر 12 هزار هکتار به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه طول کانال انتقال اصلی  91 کیلومتر خواهد بود تصریح کرد: با سرعت مناسبی که در روند اجرایی پروژه وجود دارد امیدواریم این پروژه بزرگ ملی را تا پایان سال 1397 به بهره برداری برسانیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با اشاره به اهداف مهم این طرح عنوان کرد: در حال حاضر بحث اشتغال جوانان و تحصیلکرده ها یکی از بزرگترین دغدغه مسئولین است که با بهره برداری از این پروژه و اشتغالزایی 26 هزار نفری بخش عمده ای از این دغدغه استان قابل حل خواهد بود.

مهندس سلیمان زاده با بیان اینکه با بهره برداری از این پروژه بالغ بر 10 هزار خانوار عشایر اسکان می یابند بیان داشت: این پروژه در حال حاضر در بخش های مختلف با حضور پیمانکاران توانمد در حال اجراست.

وی با بیان اینکه اکثریت شاغلان در بخش های مختلف این پروژه عظیم ملی از مردم بومی منطقه هستند اظهار داشت: از بدو شروع این پروژه بیش از 95 درصد شاغلان در بخش های مختلف پروژه پایاب خداآفرین از مردم بومی منطقه هستند.

مهندس سلیمان زاده با بیان اینکه دومین استان از لحاظ تخصیص منابع مالی از صندوق توسعه ملی هستیم، افزود: شرکت آب منطقه ای اردبیل بعد از شرکت توسعه منابع آب و نیرو ایران بیشترین تخصیص را از محل صندوق توسعه ملی داشته است.

در ادامه مسئولین از بخش های مختلف پروژه عظیم ملی پایاب خداآفرین بازدید نمودند.

کد خبر: 1186
  تاریخ خبر : 1396/06/01
 رئیس اداره روابط عمومی
 1248
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 44
  • بیشترین بازدید همزمان : 529
  • بازدید امروز : 3,187
  • بازدید دیروز : 7,537
  • کل بازدید : 9,411,085
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/01 14:00:31
  • شناسه IP شما : 18.191.223.123

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اردبیل، میدان ارتش، شرکت آب منطقه ای اردبیل
  • کدپستی : 5619667691
  • تلفن : 3-33710001-045
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : ardabil[at]arrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 33714815-045