|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

با حضور نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی؛

جلسه هماهنگی مشترک آب و کشاورزی به میزبانی شرکت آب منطقه ای اردبیل برگزار شد

با حضور نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی جلسه هماهنگی مشترک آب و کشاورزی به میزبانی شرکت آب منطقه ای اردبیل برگزار شد.

در این جلسه که با حضور رئیس و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان و همچنین مدیرعامل و کارشناسان شرکت آب منطقه ای اردبیل در سالن کنفرانس شرکت برگزار شد، عمده ترین مسایل آب و کشاورزی شهرستانهای اردبیل، نیر، نمین و سرعین بررسی شد.

 نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در این جلسه ضمن تاکید بر ضرورت مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی تصریح کرد: به دلیل بحران آب در کشور همه ما باید نسبت به بهینه سازی مصرف آب در بخش های مختلف برنامه جامع داشته باشیم.

مهندس رضا کریمی با بیان اینکه در حال حاضر کمبود آب به عنوان یکی از بزرگترین دغدغه مردم و مسئولین در کشور مطرح است، تبدیل کشاورزی سنتی به کشاورزی مدرن و آبیاری تحت فشار از ضروریات دانست.

وی در ادامه خواستار برنامه ریزی مناسب برای مدیریت مصرف آب شد و افزود: اصلاح الگوی کشت و استفاده مناسب از منابع آبی می تواند در کاهش دغدغه های مردم و مسئولین کارساز باشد.

مهندس کریمی با اشاره به کشت محصولات مناسب کشاورزی در اراضی کشاورزی، گفت: با ترویج الگوی کشت محصولات مناسب کشاورزی بخش قابل توجهی از مشکل و دغدغه کشاورزان برطرف خواهد شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به میزان بالای هدررفت آب در بخش کشاورزی در کشاورزی سنتی اظهار داشت: امروزه در دنیا با اصلاح دیدگاههای سنتی در بخش کشاورزی و تعریف کردن کشاورزی مدرن مشکل کمبود آب برطرف شده است و ما نیز باید کشاورزی خود را به این سمت و سو هدایت کنیم.

وی کاشت محصولات کشاورزی کم مصرف و جایگزین کردن این محصولات با محصولاتی که مصرف زیاد آب دارند را یادآور شد و تصریح کرد: لازم است کارشناسان بخش آب و کشاورزی در این زمینه با کشاورزان همراه شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل نیز در این دیدار با اشاره به تعامل و همکاری مناسب بخش آب و کشاورزی در استان تصریح کرد: خوشبختانه با برگزاری جلسات متعدد مسئولین و کارشناسان بخش های آب و کشاورزی استان هماهنگی مناسبی دارند.

مهندس اصغر سلیمان زاده با بیان اینکه آماده همکاری سازنده با بخش کشاورزی هستیم اظهار داشت: معتقدیم با همکاری مناسب این دو بخش بسیاری از مشکلات استان برطرف خواهد شد.

وی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت منابع آب در شهرستانهای مذکور، لزوم تغییر رویکرد در باور مردم در زمینه آب را یادآور شد و افزود: دیگر زمان آبیاری سنتی و هدر دادن آب گذشته و باید به دنبال اصلاح شیوه های مصرف آب در بخش کشاورزی باشیم.

مهندس سلیمان زاده همچنین از تخصیص آب منطبق بر میزان حقابه ذینفعان از مخازن سدهای سرخاب و نئور اشاره کرد و گفت: شرکت آب منطقه ای اردبیل با لحاظ کردن کلیه مسایل زیست محیطی و سایر جوانب آماده همکاری می باشد ولی باید مواظب بود اجرای روشهای نوین آبیاری منجر به افزایش و توسعه بهره برداری از منابع آب نشود بلکه منجر به صرفه جویی در آن گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز با تقدیر و تشکر از همکاری بسیار مناسب مدیریت و کارشناسان بخش آب استان با بخش کشاورزی اظهار داشت: ما آماده اصلاح روش های آبیاری بر اساس اعتبار در نظر گرفته در این بخش هستیم.

مهندس عدیل سروی با اشاره به اینکه بسترهای مناسب برای انجام کارهای مربوط به کشاورزی تحت فشار در استان فراهم شده است، عنوان کرد: بالغ بر 5 هزار و 600 هکتار از اراضی محدوده شهرستانهای مذکور به آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

وی همچنین خواستار انطباق فصل زراعی در بخش آب و کشاورزی شد و افزود: لازم است فصل زراعی در بخش های مختلف آب و کشاورزی در برنامه ریزی ها انطباق داشته باشند تا بتوان برنامه ریزی مناسبی را اجرا نمود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه زنگ خطر آب از 30 سال پیش در محدوده دشت اردبیل به صدا درآمده است، تصریح کرد: با برنامه ریزی مناسب باید تلاش نمائیم نگذاریم تا این دغدغه به بخش های دیگر از جمله شرب مردم نیز سرایت نماید.

در این جلسه کارشناسان بخش های مختلف آب و کشاورزی استان دیدگاههای خود را در زمینه مسایل موجود این بخش ها بیان کردند و نسبت به اصلاح الگوی کشت تاکید نمودند.

کد خبر: 1220
  تاریخ خبر : 1396/08/17
 رئیس اداره روابط عمومی
 1195
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 66
  • بیشترین بازدید همزمان : 529
  • بازدید امروز : 2,980
  • بازدید دیروز : 7,981
  • کل بازدید : 9,440,134
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/05 18:46:24
  • شناسه IP شما : 52.14.221.113

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اردبیل، میدان ارتش، شرکت آب منطقه ای اردبیل
  • کدپستی : 5619667691
  • تلفن : 3-33710001-045
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : ardabil[at]arrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 33714815-045