|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل و مدیرکل آموزش و پرورش استان؛

تفاهم نامه طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) امضاء شد

با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان تفاهم نامه طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) سال 96 امضاء شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در مراسم امضای این طرح  گفت:  طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) در استان اردبیل برای چهارمین سال متوالی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و شرکت آب منطقه‌ای در سطح مدارس استان اردبیل اجرایی می‌شود

مهندس اصغر سلیمان‌زاده اظهار کرد: چهارمین طرح ملی دانش آموزی نجات آب یا "داناب" با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و شرکت آب منطقه‌ای در مقطع متوسطه مدارس استان اردبیل اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به دغدغه مردم و مسئولین نسبت به وضعیت بحرانی آب تصریح کرد: وضعیت آب در کشور امروز نگران کننده است و همه ما باید برای رفع مشکل و بحران موجود کمک کنیم.

مهندس سلیمان زاده با بیان اینکه متاسفانه طی سالهای اخیر رواناب ها در استان کاهش چشمگیری داشته است، اظهار داشت: مصرف بیش از اندازه مصرف آب در بخش کشاورزی و شرب در سالهای گذشته و به تبع آن افت سطح آبهای زیرزمینی موجبات تشدید بحران آب در استان را فراهم آورده است.

وی با اشاره به اینکه ما آب 5 سال آینده را نیز مصرف نموده ایم، تاکید کرد: متاسفانه تاکنون بالغ بر 632 میلیون مترمکعب آب در دشت اردبیل بیلان منفی داریم که طبق برنامه ریزی باید این موضوع را حل نمائیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به اجرای 15 طرح تعادل بخشی وزارت نیرو در دشت های کم آب کشور اشاره کرد و افزود: طرح داناب از جمله این طرح هاست که در قالب طرح اطلاع رسانی و آگاهی دهی در پروژه های پانزده گانه وزارت نیرو تعریف شده است.

مهندس سلیمان زاده با اشاره به اینکه امروز بالغ بر 92 درصد از مصارف آب در بخش کشاورزی اتفاق می افتد، اظهار داشت: اگر با همت همگانی تنها در 25 درصد مصارف این بخش صرفه جویی شود، بخش قابل توجهی از مشکل کمبود آب حل خواهد شد.

وی راه اندازی آبیاری تحت فشار و بارانی و نصب کنتورهای هوشمند بر سر چاههای کشاورزی جهت جلوگیری از اضافه برداشت ها را از دیگر راهکارهای وزارت نیرو برای کاستن از بحران آب عنوان کرد و گفت: ما در قالب تفاهم نامه با مراکز علمی و دانشگاهی و همچنین برگزاری جلسات مختلف با ائمه جمعه استان و فرمانداریها و بخشداریهای سطح استان نسبت به عواقب بد استفاده بی رویه از منابع آبهای زیرزمینی و سطحی هشدار داده ایم.

مهندس سلیمان زاده با اشاره به اینکه تنها منبع تامین آب شرب مرکز استان از طریق سد یامچی صورت می گیرد، تصریح کرد: در حال حاضر تصفیه خانه آب شرب یامچی با آخرین ظرفیت کار می کند و روند افزایش جمعیت در مرکز استان در تامین آب آینده مردم ما را بیش از گذشته نگران می کند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل دشت اردبیل را بزرگترین دشت استان عنوان کرد که در حال حاضر با مشکل کمبود آب و پایین رفتن سطح آبهای زیرزمینی عنوان کرد و گفت: برای بهبود این وضعیت باید با کمک مردم و کلیه دستگاهها کمک نمائیم تا با کاهش مصرف، سطح آبهای زیرزمینی بهبود یابد.

وی با اشاره به اهمیت این طرح در فرهنگسازی برای مصرف صحیح آب در سطح استان، افزود: در طرح داناب با توجه به مشکلات آب در مناطق مختلف استان، ۱۰۰ مدرسه به عنوان مدارس هدف انتخاب می‌شود که در آن ۱۰۰ دانش آموز به عنوان ناجیان آب برنامه‌های ویژه‌ای در خصوص آگاهسازی و اطلاع‌رسانی در مورد بحران آب برگزار می‌کنند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اضافه کرد: آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در زمینه فرهنگسازی در حوزه‌های مختلف به ویژه در زمینه استفاده صحیح از منابع آبی دارد و این سازمان می‌تواند از طریق اطلاع‌رسانی به دانش‌آموزان در خصوص ترویج رفتار درست در بین خانواده‌های استان موثر باشد.

وی گفت: شرکت آب منطقه‌ای استان به عنوان تامین کننده‌ مالی این طرح در نظر دارد اقدامات فرهنگی خود را در زمینه آب به صورت پایه‌ای و از طریق نهادهایی که به صورت مستقیم در خانواده‌ها تاثیرگذار هستند، انجام دهد.

مهندس سلیمان زاده در پایان با اشاره به همت همه جانب برای نجات از وضعیت فعلی تصریح کرد: حفاظت و صیانت از منابع آب در کشور و استان وظیفه همگانی است و همه ما باید به عواقب شدیدتر شدن این بحران مسئول خواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این مراسم با اشاره به وضعیت نامناسب منابع آب در استان تصریح کرد: امضای این تفاهم نامه در جهت ترویج و اشاعه فرهنگ سازی مصرف آب در بین دانش آموزان و به تبع آن در بین خانواده ها اقدام پر اهمیت و مبارکی است.

احمد ناصری با اشاره به آسیب شناسی این طرح در طی سالهای برگزاری در مدارس استان اظهار داشت: برگزاری طرح داناب در سالیان گذشته باید با شیوه های مناسب تر و جدی تر از گذشته دنبال شود چراکه وضعیت بسیار بحرانی تر از سالیان گذشته است.

وی با اشاره به اینکه نسبت به سالیان گذشته بحران آب محسوس تر شده است، اظهار داشت: ما در جلسات و شوراهای مختلف مجموعه آموزش و پرورش استان نسبت به رعایت این موضوع تاکید داریم و از این به بعد هم خواهیم داشت.

ناصری اجرای طرح داناب را یکی از مصادیق اصلی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: با عنایت به اینکه یکی از بندهای 21 گانه سیاست های اقتصاد مقاومتی، فرهنگ سازی است، این طرح می تواند یکی از مصادیق عینی این بحث باشد.

کد خبر: 1242
  تاریخ خبر : 1396/10/18
 رئیس اداره روابط عمومی
 1322
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 43
  • بیشترین بازدید همزمان : 529
  • بازدید امروز : 5,113
  • بازدید دیروز : 10,268
  • کل بازدید : 9,434,286
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/05 08:03:19
  • شناسه IP شما : 18.191.46.36

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اردبیل، میدان ارتش، شرکت آب منطقه ای اردبیل
  • کدپستی : 5619667691
  • تلفن : 3-33710001-045
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : ardabil[at]arrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 33714815-045