|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

اختصاص 60 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های نیمه‌تمام

مشاور وزیر و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: در بودجه سال90، 60هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام وزارت نیرو پیش‌بینی شده است.

مشاور وزیر و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: در بودجه سال90، 60هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام وزارت نیرو پیش‌بینی شده است.

به گزارش اداره روابط عمومی ، محمد حاج‌رسولی‌ها در مراسم معارفه مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اظهار داشت: اولویت امسال وزارت نیرو تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام به ویژه در حوزه استراتژیک آبرسانی به شهرهاست.

وی با بیان اینکه 11 طرح آبرسانی در بودجه امسال مصوب شده، افزود: یکی از این طرح‌های عظیم آبرسانی مربوط به پروژه آبرسانی خلخال است که وزارت نیرو مصمم است با جدیت این پروژه را تکمیل و به بهره‌برداری برساند.

مشاور وزیر نیرو با یادآوری اینکه وسعت سرزمینی استان اردبيل 1.1 درصد وسعت کشور را شامل می‌شود، خاطرنشان کرد: 30 درصد متوسط بارندگی کشور در این استان اتفاق می‌افتد که حدود 330 میلیمتر است.

وی ادامه داد: هرچند بر اساس محاسبات ما 1.4 درصد روان‌آب‌های سطحی کشور مربوط به استان اردبیل است، اما مطالعات عمیق کارشناسی نشان می‌دهد این ظرفیت بیش از 3 درصد منابع آب سطحی است که دو برابر میانگین و نرم کشوری است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران به ظرفیت خوب منابع آبی ممتاز استان اردبيل اشاره کرد و افزود: با این ظرفیت شایسته است هم وزارت نیرو و هم از محل اعتبارات استانی مسئولان استان اردبيل به حوزه آب و مدیریت آن توجه ویژه داشته  باشند.

این مسئول رتبه پنجم استان اردبيل را در بخش جذب اعتبارات یادآور شد و اظهار داشت: در دو سال گذشته استان اردبيل در جذب و تخصیص منابع ملی در بین استان‌های کشور رتبه پنجم را به دست آورده است.

حاج‌رسولی‌ها تصریح کرد: بخشی از این اعتبارات در حدود 145 میلیارد تومان در لایحه بودجه سال 90 برای استان اردبيل پیش‌بینی و در نظر گرفته شده است.

مشاور وزیر نیرو خاطرنشان کرد: استان اردبیل در مقایسه با استان‌های هم‌سطح خود در جذب اعتبارات به عنوان یک استان پیشرو به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه امسال دهها طرح بزرگ ملی توسط وزارت نیرو در استان‌های مختلف کشور به بهره‌برداری می‌رسد، افزود:  به دلیل گستردگی پروژه‌های استان اردبيل، در لیست افتتاح‌ها پروژه‌ای از استان اردبيل را مشاهده نمی‌کنیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در ادامه اظهار داشت: انتظار داریم با تدبیر و تلاش مسئولان استان و وزارت نیرو، طرح‌ها و پروژه‌های عظیم صنعت آب در این استان برای سال‌های آینده تکمیل و چند سد در حال احداث نیز به مرحله آبگیری و بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: برای تکمیل این پروژه‌ها از سهم اوراق مشارکتی که مجلس مجوز آن را به وزارت نیرو داده است بخشی را به استان اردبيل اختصاص می‌دهیم تا از این راه بتوانند پروژه‌های نیمه‌تمام خود را آماده بهره‌برداری کنند.

مشاور وزیر نیرو افزود: هرچند امسال با 24 درصد کمبود بارندگی نسبت به متوسط دو سال گذشته مواجه هستیم اما علیرغم این کاهش با بارندگی‌های 45 روز گذشته بخشی از کسری منابع آب در کشور جبران شده است.

وی اظهار داشت: استان اردبيل حتی از متوسط کاهش بارندگی کشور نیز وضعیت نامناسبی داشته اما در دو ماه اول امسال بخشی از این کمبودها جبران شده و ما هم‌اکنون در اکثر استان‌ها شاهد کشت و زرع مناسب هستیم.

حاجی‌رسولی‌ها در بخش دیگری از سخنان خود شرکت آب منطقه‌ای اردبیل را از شرکت‌های نوپا و تازه استقلال‌یافته اعلام کرد و افزود: در گذشته کمتر مباحث توسعه‌ای در این شرکت مطرح بوده اما در چند سال اخیر با مدیران توانمند سعی شده اقدامات موثری در این زمینه انجام شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با قدردانی از تلاش مدیرعامل سابق شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در جبران برخی از عقب‌ماندگی‌های گذشته اولویت وزارت نیرو را در انتخاب و جابجایی مدیران بهره‌گیری از توانمندی‌های نیروی انسانی وزارت و بومی‌گزینی اعلام کرد.

وی گفت: برای اولین بار است که با این دو شرط مدیری جدید برای شرکت‌های آب منطقه‌ای انتخاب مي‌کنیم و امیدواریم این اصول با همکاری و تعامل تمام پرسنل دلسوز در عمل شکست نخورده و به عنوان الگو برای سایر استان‌ها در مدیریت یکپارچه منابع آب مطرح باشد

کد خبر: 272
  تاریخ خبر : 1390/02/31
 محسني
 1725
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 82
  • بیشترین بازدید همزمان : 529
  • بازدید امروز : 19,912
  • بازدید دیروز : 19,258
  • کل بازدید : 9,271,570
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/09 13:55:43
  • شناسه IP شما : 54.173.43.215

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اردبیل، میدان ارتش، شرکت آب منطقه ای اردبیل
  • کدپستی : 5619667691
  • تلفن : 3-33710001-045
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : ardabil[at]arrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 33714815-045