|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

تفاهم نامه طرح دانش آموزی نجات آب مبادله شد

با حضور قائم مقام شرکت و معاون حفاظت و بهره برداری و کارکنان شرکت آب منطقه ای اردبیل و معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان مراسم مبادله تفاهم نامه طرح دانش آموزی نجات آب برگزار شد. قائم مقام شرکت آب منطقه ای اردبیل در این مراسم گفت: امروز با توجه به کمبود منابع آب و بحرانی بودن این منبع خدادادی در کشور اهمیت ترویج و فرهنگ سازی مصرف آب در بخش های مختلف از ضروریات است.

با حضور قائم مقام شرکت و معاون حفاظت و بهره برداری و کارکنان شرکت آب منطقه ای اردبیل و معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان مراسم مبادله تفاهم نامه طرح دانش آموزی نجات آب برگزار شد.

قائم مقام شرکت آب منطقه ای اردبیل در این مراسم گفت: امروز با توجه به کمبود منابع آب و بحرانی بودن این منبع خدادادی در کشور اهمیت ترویج و فرهنگ سازی مصرف آب در بخش های مختلف از ضروریات است.

علی خاک نژاد تصریح کرد: در دو دهه اخیر با توجه به مصارف زیاد آب در بخش های صنعت و کشاورزی و به تبع آن کمبود آبهای سطحی و زیرزمینی، می طلبد که گامهای اساسی در این مورد برداشته شود.

وی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 60 درصد آبهای سطحی در استان مهار شده است و باید برای جلوگیری از به هدر رفتن آب و کمبود شدید این منبع فکرهایی اساسی صورت گیرد.

خاک نژاد گفت: نقش دانش آموزان بعنوان رسولان و مروجین در بحث مصرف صحیح آب باید بعنوان یک مسئله محوری مطرح گردد و با گسترش همکاریهای فی مابین وزارت نیرو و وزارت نیرو می توان در ترویج فرهنگ سازی مصرف آب موثر واقع گردد.

وی عنوان کرد: استفاده بی رویه آب در سال های اخیر از منابع آبهای زیرزمینی این موضوع را تبدیل به یک بحران کرده است و دانش آموزان بعنوان سفیران فرهنگی در جامعه می توانند بخوبی از عهده ترویج فرهنگ صحیح آب در جامعه باشند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات شرکت آب منطقه ای اردبیل در حوزه فرهنگ سازی آب، ارتباط مستمر شرکت آب با اداره کل آموزش و پرورش را موثر در ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب عنوان کرد و گفت: با گسترش فی مابین همکاریها می توان در آینده شاهد به ثمر نشستن تلاش های دو طرف بود.

طوس احمدی حصار تصریح کرد: طبق ارزیابی های صورت گرفته در آموزش و پرورش عقد این تفاهم نامه در سالهای اخیر تاثیر بسیار مفید و سازنده در ترویج فرهنگ مصرف آب در بین دانش آموزان و خانواده ها داشته است.

وی عنوان کرد: طرح دانش آموزی نجات آب از جمله طرح های موفق اجرا شده در آموزش و پرورش است که می توان آثار اجرای این طرح را در بین خانواده ها در سالهای اخیر بخوبی مشاهده نمود.

در ادامه این مراسم معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل نیز گفت: کمبود آب و معظلات مرتبط با این موضوع متاسفانه در سالهای اخیر مورد غفلت مسئولین واقع شده است و کندی حرکت در مسیر فرهنگ سازی مصرف آب این بحران را تشدید می کند.

بهروز محمدی گفت: با ترسیم منابع آب موجود در استان و ارائه آن در بین دانش آموزان می توان این قشر بزرگ جامعه را که نقش سفیران فرهنگی در جامعه را دارند، در اجرای طرح و رسیدن به اهداف تعیین شده کمک نمود.

وی افزود: باتوجه به نقش سازنده دانش آموزان بعنوان مدیران آینده این مملکت، درک مسایل و مشکلات موجود برای آنها در همین زمان مقدور خواهد بود و در آینده درک مناسبی از موضوع را خواهند داشت.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل توجه به ارزش اقتصادی آب و ارتقای سطح آگهای مردم را از ضروریات اجرای این طرح عنوان کرد و گفت:رسالت اصلی وزارت نیرو در سالهای اخیر توجه به بحث حفاظت و بهره برداری درست و مناسب از منابع آب می باشد که دانش آموزان می توانند در به نتیجه رسیدن این نقش، سهم بسزایی داشته باشند.

محمدی در پایان با اشاره به اولویت گذاری مناطق مختلف استان باتوجه به وجود منابع آب موجود در آنها در بحث اجرای طرح داناب تصریح کرد:این موضوع می تواند در به نتیجه رسیدن این طرح مثمر ثمر واقع گردد.

در ادامه این جلسه دبیر کمیته طرح داناب استان ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای طرح مذکور در استان گفت: این طرح در 19 منطقه آموزش و پرورش استان و 100 مدرسه مقطع راهنمایی روستایی منتخب اجرا خواهد شد و در نتیجه این طرح 2 ناجی آب در هریک ازمدارس سطح استان فعالیت خواهند کرد.

عاشوری تصریح کرد: در اجرای طرح داناب امسال، توجه اساسی به مناطق مختلف استان بر اساس اولویت های بحران آب خواهد شد. 

مشاور استانی طرح داناب نیز در این مراسم گفت: در اجرای این طرح نسبت به تولیدات فرهنگی و آموزشی متناسب با اولویت های شرکت آب منطقه ای اردبیل اقدام خواهد شد.

صادق نباتی گفت: تولید فیلم کوتاه، راه اندازی سامانه پیامک، حلقه انسانی نجات آب از جمله فعالیت های اجرای این طرح  در سطح استان خواهد بود.

وی همچنین برگزاری کارگاههای آموزشی ویژه برای ناجیان و معلمان رابط را از بخش های دیگر اجرای طرح داناب در استان دانست.

در پایان این مراسم تفاهم نامه تنظیمی جهت اجرای طرح دانش آموزی نجات آب «داناب» به امضای قائم مقام شرکت آب منطقه ای اردبیل و  معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان رسید.

کد خبر: 595
  تاریخ خبر : 1392/07/29
 عاشوري
 2118
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 12
  • بیشترین بازدید همزمان : 529
  • بازدید امروز : 801
  • بازدید دیروز : 2,456
  • کل بازدید : 9,396,952
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/27 11:53:32
  • شناسه IP شما : 18.188.175.182

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اردبیل، میدان ارتش، شرکت آب منطقه ای اردبیل
  • کدپستی : 5619667691
  • تلفن : 3-33710001-045
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : ardabil[at]arrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 33714815-045