|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در بازدید از سد میل و مغان و سد خداآفرین؛

با همکاری همه جانبه بین مسئولین آب دو کشور ایران و آذربایجان شاهد توسعه بخش کشاورزی خواهیم بود

حضرت آیت‌الله عاملی؛ نماینده ولی‌فقیه در استان به همراه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل و تنی چند از مسئولین محلی از مرزهای دو کشور ایران و آذربایجان و پروژه‌های آب روی رود ارس( سد خداآفرین و میل مغان) به همراه مسئولین بازدید بعمل آورد.

آیت‌الله عاملی در این بازدید گفت: امروز بنده توفیق پیدا کردم تا از سد خداآفرین و سد میل مغان بازدیدی را به همراه عزیزان زحمتکش در شرکت آب منطقه‌ای بعمل آورم.

وی تصریح کرد: این پروژه‌های بزرگ آبی از اهمیت بسیار بالایی برای دو کشور برخوردار است و سالانه بخش عظیمی از آب‌های موردنیاز عرصه کشاورزی دو کشور از این حوزه تأمین می‌شود و خوشبختانه شاهد همکاری همه‌جانبه بین مسئولان شرکت آب منطقه‌ای استان با مسئولان جمهوری آذربایجان در این حوزه هستیم و امیدواریم در نتیجه این همکاری شاهد توسعه بخش کشاورزی در دو سوی مرزها باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان به تشریح اهمیت سدهای دو کشور پرداخت و گفت: بنده بر خود وظیفه می‌دانم همه ساله خدمت عزیزان ساکن در مرزها برسم و در واقع مرزنشینان ولی‌نعمتان ما هستند و امنیت مرزهای ما وابسته به مرزنشینان می‌باشد و در مقیاس بزرگ امنیت مرزها توسط ساکنان حوزه مرزها محقق می‌شود و ارزش و ابهت ساکنان مرز در نزد ملت ایران دارای جایگاه ویژه‌ای است.

عاملی اظهار داشت: خدمات مرزنشینان محدود به جمهوری اسلامی نیست بلکه خدمات این غیورمردان شامل جمهوری آذربایجان نیز می‌شود اشراری که قصد دارند تا امنیت مرزها را بر هم زنند و صدماتی را متوجه مردم آذربایجان نمایند مثل اشراری که قصد رد و بدل نمودن مواد مخدر را دارند عزیزان ما در مرزها با جدیت تمام به مبارزه با این قاچاقچیان می‌پردازند و این خدمت بزرگی است نه تنها برای کشور ما بلکه برای مردم جمهوری آذربایجان.

وی با اشاره به همکاری بسیار خوب مرزبانان دو کشور در جهت تحقق امنیت مرزها اشاره کرد و گفت: لذت بردم از اینکه ملاحظه کردم در مرزهای دو طرف همکاری بسیار خوبی وجود دارد و این نکته بسیار ارزشمندی است که در مرزها شاهد آن هستیم و مورد دیگری که بسیار مایه خرسندی بنده گردید کشاورزان کنار مرزها خود را یک سرباز برای وطن می‌دانند و دفاع و مراقبت از مرز را برای خود یک وظیفه می‌دانند این مایه افتخار برای ماست بنده امروز دیدم که محافظان مرزهای ما، فقط نیروهای مرزبانی نیست بلکه تمامی ساکنان کنار مرزها خود را یک مرزبان می‌دانند و دفاع از مرزهای عزتمند میهن اسلامی را برای خود یک تکلیف شرعی می‌دانند.

در این دیدار که داود نجفیان، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل نیز وی را همراهی می‌نمود در مصاحبه با خبرنگار ما به تشریح اهمیت سدهای دو کشور پرداخت.

وی عنوان کرد: سال گذشته به دلیل وقوع خشکسالی برای مردم دو کشور در حوزه کشاورزی سال سخت و پرتنشی بود اما این خشکسالی تجربه بسیار خوبی برای کشاورزان عزیز دو کشور بود تا خود را برای مقابله با شرایط سخت آماده کنند.

مهندس نجفیان گفت: خوشبختانه بر اثر بارندگی خوب که امسال داشتیم پشت سدهای میل مغان و ارس و خداآفرین بصورت کامل پر شده است و این نشاندهنده کاهش مشکلات نسبت به سال گذشته در حوزه آب می‌باشد و این خبر خوبی برای کشاورزان دو کشور می باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل افزود: طبق توافق بعمل آمده بین متخصصان و مسئولان حوزه آب و پروتکل تنظیمی و طبق تغییراتی که در پروتکل مصوب ایجاد نمودیم آب پشت سد ارس نسبت به سال گذشته 150 میلیون متر مکعب بیشتر شده است و با گذشت بیش از دو ماه از فصل بهار هنوز  مجبور به استفاده از آب پشت سدها نشده‌ایم.

وی اظهار داشت: انشاءالله طبق همکاری خوب دوجانبه‌ای که بین مسئولین دو کشور در حوزه آب موجود است به نحو احسن در سال پیش‌رو آب موردنیاز حوزه کشاورزی هر دو کشور تأمین خواهد شد و شاهد رشد و توسعه در این حوزه خواهیم شد و این نشان دهنده این است که امسال سال خوبی برای کشاورزان هر دو کشور است ولی باز هم نیاز است تا کشاورزان در جهت استفاده بهینه از آب‌ها دقت لازم را به خرج دهند.     

کد خبر: 836
  تاریخ خبر : 1394/03/03
 رئیس اداره روابط عمومی
 1304
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 50
  • بیشترین بازدید همزمان : 529
  • بازدید امروز : 12,780
  • بازدید دیروز : 22,356
  • کل بازدید : 9,286,794
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/10 11:14:27
  • شناسه IP شما : 3.80.144.110

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اردبیل، میدان ارتش، شرکت آب منطقه ای اردبیل
  • کدپستی : 5619667691
  • تلفن : 3-33710001-045
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : ardabil[at]arrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 33714815-045