|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

با موضوع "طرح احیا و تعادل بخشی "

نشست مدیران روابط عمومی بخش آب کشور برگزار شد

نشست مدیران روابط عمومی بخش آب کشور با موضوع "طرح احیا و تعادل بخشی " در محل شرکت مدیریت منابع آب ایران برگزار شد .

این نشست با حضور مهندس جهانگیر حبیبی معاون حفاظت و بهره برداری ، مهندس محمد علی مصطفوی مدیر کل دفتر حفاظت و بهره برداری منابع آب و امور مشترکین ، آقای موسوی مدیر کل اخبار استان های سازمان صدا و سیما ،عبدالله اسکویی مدیرکل دفتر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مدیریت منابع آب ایران و مدیران روابط عمومی شرکت های آب منطقه ای کشور برگزار شد .
در ابتدای این نشست معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران از همکاری همه جانبه مدیران روابط عمومی بخش آب کشور قدردانی کرد و گفت : با توجه به وضعیت بحرانی آب ، روابط عمومی در حوزه حفاظت و بهره برداری که وظیفه حفاظت از منابع آب و درنهایت مدیریت و مصرف آب را بر عهده دارد همکاری همه جانبه داشته است.

جهانگیرحبیبی در موردنقش آب به عنوان یک منبع ملی که مربوط به نسل های آینده است گفت : با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و همراهی مقامات ارشد کشور امیدواریم که از منابع آب های زیرزمینی درست بهره برداری شود .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت و اهمیت طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی اشاره کرد و افزود : این طرح به عنوان یکی از تصمیمات شورای عالی آب می بایست با همدلی و هم زبانی دولت و مردم اجرا شود و نقش روابط عمومی در اجرای بهتر این طرح بسیار برجسته است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه امر اطلاع رسانی از جمله وظایف روابط عمومی است اظهار داشت : با توجه به اینکه حدود 90 درصد آب کشور در بخش کشاورزی استفاده می شود می بایست روابط عمومی ها بیشترین اطلاع رسانی را جهت آگاهی بخشی کشاورزانی که کمترین اطلاعات را در خصوص منابع آب زیرزمینی دارند انجام دهند .

وی تاکید کرد : با توجه به اینکه در سال های گذشته اقدامات خوبی در راستای آموزش مصرف بهینه آب مانند طرح ملی دانش آموزی نجات آب ( داناب ) انجام شده است اما نگرانی بیشتر مسوولان بخش آب کشور در زمینه مصرف آب بخش کشاورزی دانست که منجر به فرونشست زمین و در نهایت مهاجرت می شود.

مهندس حبیبی به رسالت مهم شرکت مدیریت منابع آب که شامل مدیریت آب بین حوضه ای سطحی و زیرزمینی است اشاره کرد و گفت : روابط عمومی می تواند با فراهم کردن بسترهای فرهنگی و اجتماعی طرح احیا و تعادل بخشی موجب آگاهی مردم به خصوص کشاورزان در استفاده بهینه از منابع آب زیرزمینی شود.

وی در همین ارتباط تصریح کرد: روابط عمومی با اقدامات جدید خود و تغییر نگرش و رویکرد می توانند در اجرای موفق طرح احیا و تعادل بخشی نقش کلیدی داشته باشند.

مدیر کل حفاظت و بهره برداری منابع آب و امور مشترکین شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به اینکه مدیران روابط عمومی بخش آب کشور ، سرداران سپاه دانش و اطلاع رسانی آب کشور هستند تاکید کرد : نگاه مدیران روابط عمومی می بایست نگاه ملی و حرکتشان منطقه ای باشد.

مهندس مصطفوی در بخش دیگری از سخنان خود به مقابله با حفر چاه های غیر مجاز و مسدود کردن آنها به عنوان یکی از راهکارهای مدیریت منابع آب زیرزمینی اشاره کرد و گفت : قطعا در روند اعمال قانون با مشکلاتی روبرو خواهید بود .

مدیر کل حفاظت و بهره برداری منابع آب و امور مشترکین به نقش عمده روابط عمومی شرکتهای آب منطقه ای در اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی اشاره کرد وگفت: همکاری تنگاتنگ با معاونین حفاظت و بهره برداری و مجریان طرح ، شناسایی مخاطبین مختلف حوزه منابع آب زیرزمینی ،گروه بندی و طیف بندی مخاطبین ،شناسایی فرهنگ و نقاط تاثیرپذیر اقوام، گروهها و طیف های مختلف مرتبط با منابع آب ،شناسایی افراد و کانونهای اثرگذار بر مردم ،تهیه و تدوین برنامه های فرهنگی و اطلاع رسانی برای اقشار مختلف اعم از فیلم، انیمیشن، برنامه های رادیویی و تلویزیونی ،تصویب برنامه های مورد نظر در کمیته راهبری طرح در شرکتها،تصویب برنامه های مورد نظر روابط عمومی در کمیته اطلاع رسانی شرکت مدیریت منابع آب ایران،اجرای برنامه های مطروحه کمیته اطلاع رسانی در سطح استان از جمله اقدامات این واحد است.

عبدالله اسکویی مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مدیریت منابع آب ایران ، ضمن تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی گفت : روابط عمومی به عنوان بازوی ارتباطی ، اجتماعی و فرهنگی در عرصه آب کشور توانسته است در رفع مشکل کم آبی اقدامات اساسی انجام دهد.

وی در همین ارتباط به نقش ارتباطی ، فرهنگی و اجتماعی روابط عمومی در اجرای طرح احیا و تعادل بخشی اشاره کرد و اظهار داشت : با تلاش هایی که دراین واحد انجام می شود امیدواریم توانسته باشیم به عنوان زمینه ساز فرهنگی و اجتماعی این طرح قدم هایی برداشته باشیم .

در ادامه این نشست موسوی مدیر کل اخبار سازمان صدا و سیما با بیان اینکه سازمان صدا و سیما در زمینه پخش اخبارکوتاهی نخواهد کرد اظهارداشت : این سازمان جهت انعکاس اخبار و رویدادهای مربوط به طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در سطح ملی و استانی به خصوص در شبکه های محلی آمادگی کامل دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نهاد اطلاع رسانی روابط عمومی به عنوان رابط بین سازمانها و مردم اشاره کرد و گفت : با توجه به ظرفیت بالای روابط عمومی شرکت های آب منطقه ای استانهای مختلف کشور ، 32 مرکز صدا و سیما هم در این استانها فعالیت می کنند که با تعامل وهمکاری بیشتر با این مراکز می توانید نقش موثری در معرفی و اجرای بهتر طرح احیا و تعادل بخشی داشته باشید.

موسوی در ادامه اظهار داشت: صدا و سیما به عنوان مرجع معتبر و مورد نظر ، مخاطبی حدود 85 درصد دارد که برای اثرگذاری بیشتر می توانید پیوسته در زمینه برداشت بی رویه از چاه های غیر مجاز اطلاع رسانی کنید تا مردم نسبت به این طرح هوشیارتر شوند .
وی در خصوص تاثیر اخبار در بهبود عملکرد کشاورزان در استفاده صحیح از منابع آب زیرزمینی تاکید کرد و گفت : می بایست نگاه رسانه ای روابط عمومی ها به گونه ای باشد که برای مردم جذاب باشد تا آنها نسبت به تاثیرات مخرب استفاده از منابع آب زیرزمینی آگاه شوند.

وی با بیان عملکرد مراکز استانی صدا و سیما در زمینه تولید پیام های تاثیر گذار در زمینه طرح احیا و تعادل بخشی عنوان کرد:خوشبختانه در این مراکز بهترین و موثرترین پیام ها درزمینه طرح احیا و تعادل بخشی تولید و پخش شده است که امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت ها در سطح ملی هم استفاده کنیم.

مدیر کل اخبار صدا و سیما تصریح کرد : با توجه به اینکه در حال حاضر در زمینه آب به وضعیت بحران رسیده ایم باید بیش از گذشته با همدلی و هم زبانی مردم و مسوولین بتوانیم بسترهای لازم را جهت رفع این بحران فراهم کنیم .
وی به نقش اساسی مردم دراجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی اشاره کرد و گفت : با فعال سازی واحد سمعی و بصری روابط عمومی ها و با حضور خود مردم به خصوص کشاورزان می توان پیام های تاثیر گذار تولید کرد.

همچنین در ادامه این نشست مهندس محمد بهنام رسولی نماینده مشاور ملی طرح اطلاع رسانی و آگاهی بخشی طرح احیا و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی در ستاد وزارت نیرو گفت : به منظوراحیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی ودرنهایت توسعه پایدارمی بایست ظرفیت سازی اجتماعی فرهنگی در عرصه آب کشور صورت گیرد.

وی در همین ارتباط گفت : کاهش هزینه اقدامات فیزیکی و مشارکت بدنه جامعه از جمله نتایج ایجاد سرمایه و زیر بنای اجتماعی این طرح است.

وی به نقش بی بدیل روابط عمومی ها در اجرای طرح احیا وتعادل بخشی اشاره کرد و گفت : با تلاش همکاران روابط عمومی می توان سطح آگاهی های عمومی را نسبت به اهداف این طرح ارتقا داد و مشارکت مسئولانه مردم را در اجرای این طرح به همراه داشت.
رسولی گفت: زمینه سازی توفیق و اجرای موثر سایر پروژه های تعادل بخشی ، اتصال معاش بیش از سه میلیون نفر به چاه های غیر مجاز در دستور انسداد و لزوم توجیه اجتماعی اقدامات حفاظتی،جهت دهی عکس العمل تصمیم سازانی همچون ائمه جمعه و جماعات و مقامات محلی دربرابر اقدامات سلبی ،در پیش بودن انتخابات مجلس و تاثیر احتمالی اقدامات سلبی طرح در ایجاد فشار از سوی نمایندگان به وزارت نیرو ،توجیه و اقناع سایر دستگاه ها و عموم مردم و نقش آن در پیشبرد موثر طرح ، پایداری نتایج و عدم برگشت تخلفات و ناهنجاری ها از طریق ایجادسرمایه و بستر اجتماعی،سطح نامناسب اعتماد عمومی و مشارکت در سیاست های دولت از ضرورت ها واولویت های پرداختن به موضوع اطلاع رسانی ، آموزش ، فرهنگ سازی و ظرفیت سازی اجتماعی – فرهنگی درعرصه آب است.

وی در ادامه عنوان کرد : ایجاد و توسعه بستر اجتماعی برای اقدامات سلبی حفاظتی در مقابل تخلفات آبی نظیر برداشت ازچاه های غیر مجاز، ایجاد آمادگی در مدیران ارشد، میانی و عملیاتی و کارشناسان مرتبط در بدنه آب کشور برای رویکرد واقدامات غیرسازه ای در حوزه احیاء وتعادل بخشی ،انتشار و گسترش اطلاعات مربوط به وضعیت منابع آب زیرزمینی و چالش های بخش آب کشور ،دانش افزایی، ایجاد حساسیت و یادگیری رفتار صحیح مناسب در عموم مردم با تاکید بر نخبگان واثرگذاران جامعه در رابطه با آب ،فراهم آوردن بستر و سرمایه اجتماعی وانسانی لازم برای شکل گیری، نهادینه شدن و کاراشدن تشکل های مردمی ( آب بران و انجمن ها) جهت واگذاری امور تصدی گری را از اهداف اطلاع رسانی ، آموزش و ظرفیت سازی اجتماعی – فرهنگی است.

نماینده مشاور ملی طرح اطلاع رسانی و آگاهی بخشی طرح احیا و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی در ستاد وزارت نیرو درهمین ارتباط گفت : آموزش مدیران و کارشناسان بدنه گسترده آب کشور جهت آشنایی ایشان با پارادایم مدیریت غیر سازه ای آب و اقدامات و الزامات آن ، اطلاع رسانی نسبت به وضعیت و چالش های بخش آب به عموم مردم ،بسترسازی اجتماعی اقدامات سلبی و حفاظتی ، فرهنگ سازی در میان عموم مردم با تاکید بر نخبگان و خواص (آگاهی، حساسیت، رفتار)، ظرفیت سازی برای شکل گیری، نهادینه شدن و کاراشدن تشکل های مردمی ( آب بران و انجمن ها) به عنوان خروجی قابل اتکا در درازمدت برای تضمین پایداری تعادل منابع آب از جمله راهبردهای ظرفیت سازی اجتماعی - فرهنگی جهت رسیدن به این اهداف است .
وی دربخش پایانی سخنان خود به مدیریت پایدار منابع آب اشاره کرد و گفت : این مدیریت در گروی بسترسازی و ظرفیت سازی صحیح اجتماعی و فرهنگی قطعا محقق خواهد شد.

کد خبر: 839
  تاریخ خبر : 1394/03/06
 رئیس اداره روابط عمومی
 1673
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 78
  • بیشترین بازدید همزمان : 529
  • بازدید امروز : 20,619
  • بازدید دیروز : 19,258
  • کل بازدید : 9,272,277
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/09 13:55:43
  • شناسه IP شما : 18.213.110.162

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اردبیل، میدان ارتش، شرکت آب منطقه ای اردبیل
  • کدپستی : 5619667691
  • تلفن : 3-33710001-045
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : ardabil[at]arrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 33714815-045