|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

به مناسبت هفته صرفه جویی و با حضور اصحاب رسانه استان اردبیل؛

نشست خبری مدیرعامل برگزار شد

به مناسبت هفته صرفه جویی و با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات استان اردبیل، نشست خبری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در این نشست گفت: برای تامین آب شرب شهرهای جنوبی و مرکزی استان اردبیل انتقال آب از حوزه قزل‌اوزن به نتیجه رسیده و این انتقال 400 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.

داود نجفیان اظهار کرد: برای تامین کمبود آب شرب و صنعت جنوب و مرکز استان، انتقال آب از حوزه قزل‌اوزن در سال‌های اخیر به صورت جدی پیگیری شده و بالاخره با تایید وزارت نیرو این انتقال انجام می‌شود.

وی افزود: در شرایط فعلی تمام منابع آب قابل دسترسی در محدوده استان اردبیل مورد مطالعه قرار گرفته و روی آنها برنامه‌ریزی شده است به طوری که ما هیچگونه منابع آب جدید برای طراحی،‌ اجرا و برنامه‌ریزی نداریم به طوری که برای کل منابع آب استان هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی و مطالعات انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ادامه داد: در این بین تنها گزینه، انتقال بین حوزه‌ای است که ما با توجه به نیاز آب شرب و صنعت چهار شهرستان محدوده اردبیل شامل نیر،‌ نمین، سرعین و خود اردبیل و برآورد نیاز آبی آنها در چشم‌انداز 1425 به فکر انتقال آب از قزل‌اوزن افتاده‌ایم.

نجفیان بیان کرد: البته در این رابطه چندین گزینه نظیر انتقال آب از خزر، ‌ارس و قزل‌اوزن مطرح شد اما از بین این گزینه‌ها قزل‌اوزن به تصویب وزارت نیرو رسیده چرا که انتقال از خزر و ارس به دلیل ارتفاع بسیار بالا و همچنین ضرورت نصب دستگاه‌های شیرین‌کن و مسیر طولانی 280 کیلومتری امکان‌پذیر نبوده است به همین دلیل ما تنها به گزینه انتقال از قزل‌اوزن فکر می‌کنیم.

این مسئول گفت: وزارت نیرو قرار است تا پایان نیمه اول امسال نظر نهایی خود را اعلام کند و فراخوان انتخاب سرمایه‌گذار نیز از طریق رسانه‌ها انتشار یابد تا با رقم سرمایه‌گذاری 400 میلیارد تومانی این خط انتقال که زمانبر نیز خواهد بود اجرایی شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل یادآور شد: ما منتظر نظر نهایی کمیته فنی در انتخاب مسیر و رعایت برخی از الزامات هستیم که قطعا با انتشار فراخوان انتخاب سرمایه‌گذار زمینه خوبی برای اجرای این پروژه فراهم می‌آید.

نجفیان تصریح کرد: ما تجربه این کار را در مورد تصفیه‌خانه خلخال با 40 میلیارد تومان اعتبار و انتخاب پیمانکار داریم که قرار است با حضور مسئولان کشوری کلنگ‌زنی این پروژه نیز در نیمه اول امسال به انجام برسد.

85 درصد منابع آب کشور را مصرف کرده‌ایم

وی با گرامیداشت هفته صرفه‌جویی در منابع آب از یکم تا هفتم تیر ماه افزود: نباید این امر محدود به یک هفته باشد بلکه ضروری است ما درطول سال امر صرفه‌جویی را به عنوان یک ضرورت در مصرف آب مدنظر داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ادامه داد: در شرایط فعلی وضعیت مصرف آب و منابع بسیار نگران‌کننده است و با توجه به خشکسالی‌های سال‌های اخیر همه باید به اهمیت مصرف آب توجه کنیم.

نجفیان از آب به عنوان یک کالای غیرقابل تعویض و نیاز جدی جامعه بشری یاد کرد و گفت: ما تنها با مدیریت مصرف و ارتقای فرهنگ عمومی در این زمینه می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم چرا که دیگر دوران سدسازی‌ها  مهار آب گذشته است و امروز در دنیا برای حل این مشکل از ظرفیت‌های مدیریت منابع استفاده می‌کنند.

وی عنوان کرد: در کل دنیا تا 40 درصد از منابع آب استفاده می‌کنند که این حد استاندارد و نرم است در حالی که بالاتر از این رقم تا 60 درصد شرایط بحرانی و بسیار بحرانی است و بالاتر از آن خط قرمز محسوب می‌شود که کشورمان ایران با مصرف 85 درصد منابع آب در وضعیت قرمز و بسیار نگران‌کننده‌ای قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر اکثر دشت‌های کشورمان ممنوعه اعلام شده و سالانه 10 میلیارد مترمکعب اضافه برداشت از این دشت‌ها انجام می‌شود، یادآور شد: جالب است با یک راندمان نامناسب 93 درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که این متوسط آبیاری در بخش کشاورزی در استان ما 42 تا 45 درصد است که حتی بالاتر از متوسط کشوری یک هدر رفت واقعی را در این حوزه شاهد هستیم.

کد خبر: 848
  تاریخ خبر : 1394/04/08
  آخرین به‌روزرسانی : 1395/02/22
 رئیس اداره روابط عمومی
 1739
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 66
  • بیشترین بازدید همزمان : 529
  • بازدید امروز : 5,384
  • بازدید دیروز : 4,210
  • کل بازدید : 9,405,745
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/30 11:07:20
  • شناسه IP شما : 3.22.181.209

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اردبیل، میدان ارتش، شرکت آب منطقه ای اردبیل
  • کدپستی : 5619667691
  • تلفن : 3-33710001-045
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : ardabil[at]arrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 33714815-045