|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

همزمان با سفر معاون اول رییس جمهور به استان اردبیل؛

جلسه انسجام بخشی آب و آبفا با حضور معاون وزیر نیرو تشکیل یافت

با حضور معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا جلسه انسجام بخشی آب و آبفای استان اردبیل تشکیل یافت.

مهندس رحیم میدانی در این جلسه که با حضور مدیران عامل آب منطقه ای و شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی در سالن کنفرانس شرکت آب منطقه ای اردبیل تشکیل یافت، گفت: شرایط فعلی کشور در خصوص موضوع آب شرایط خاصی است و باید با عزم و اراده همراه با خدمت صادقانه و خالصانه نسبت به مرتفع کردن مشکلات اقدام نماییم.

وی با اشاره به مدیریت فرابخشی موضوع آب تصریح کرد: درک موضوع بحران آب باید در گذشته اتفاق می افتاد تا امروز با این معضلات روبرو نباشیم ولی در عین حال باید با مدیریت فرابخشی سعی در حل مشکلات موضع آب در آینده باشیم.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا تصریح کرد: برای حل موضوع بحران آب باید رویه ها در مصرف آب تغییر یابد و نگاه درست برای مدیریت مصرف آب در بخش شرب و کشاورزی داشته باشیم.

مهندس میدانی با اشاره به خشک شدن بسیاری از تالاب های سطح کشور این تهدید را برای سدها نیز متصور شد و اظهار داشت: در صورتی که همین افکار سنتی در خصوص مصرف آب را ادامه دهیم در آینده شاهد خشک شدن سدها نیز خواهیم بود.

وی همچنین تغییر اقلیم هواشناسی در سالهای گذشته را یک فرصت برای قدر دانستن ارزش آب عنوان کرد و گفت: این تغییر اقلیم برای ما یک فرصت بود تا قدر منابع موجود را بدانیم و در جهت استفاده بهینه از این نعمت خدادادی قدم برداریم.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره با دیدگاه افراطی برخی افراد در خصوص اینکه نباید در گذشته این قدر سدسازی می شد را راهکار جلوگیری از بحران آب ندانست و تصریح کرد: ما تفریط در سدسازی را نیز قبول نداریم و معتقدیم باید به اندازه در پی مهار و کنترل آبهای سطحی باشیم.

مهندی میدانی افزود: باید بین حرف و عمل در حوزه مدیریت آب و همچنین مصرف آن اتفاق بیافتد و با عملی کردن اقدامات تصمیم گیری شده سعی در حل بحران موجود باشیم.

وی تقویت مطالعات پایه منابع آب در کشور را از جمله تصمیمات اجرایی آتی وزارت نیرو عنوان کرد و اظهار داشت: در کنار این موضوع باید به بحث مدیریت کیفی منابع آب، مهندسی رودخانه های داخلی و مرزی، تربیت نیروی انسانی کارآمد و حفاظت و بهره برداری از تاسیسات آبی توجه داشته باشیم.

مهندس میدانی برگزاری 11 جلسه شورای عالی آب در دولت تدبیر و امید را یادآور شد و گفت: در صورتی که در طی سالیان گذشته فقط 7 جلسه با عنوان شورای عالی آب در سطح کشور تشکیل یافته بود، در دولت فعلی هجدهمین جلسه این شورا برگزار شده است و این نشان از اهمیت دولت فعلی به بحران آب است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اشاره به برداشت های بی رویه آبهای سطحی در سالهای گذشته و فعلی در برخی از مناطق عنوان کرد: باید به بی انظباطی ها در برداشت بی رویه آب پایان بدهیم.

وی با اشاره به اجرای طرح تعادل بخشی آبهای زیرزمینی بیان داشت: طرح تعادل بخشی آبهای زیر زمینی به تصویب رسیده و در آینده نزدیک به استانها برای ارجرا اعلام خواهد شد و ما باید در کنار این موضوع به نجات آبهای سطحی نیز بیاندیشیم.

مهندس میدانی اجرای طرح تعادل بخشی آبهای زیرزمین را ضروری دانست و اظهار داشت: اگر در اجرای این بحث موفق باشیم مطمئنا در آینده نزدیک شاهد برکات آن خواهیم بود.

وی همچنین با اشاره به اختصاص 2 هزار میلیارد تومان اعتبار به بخش آب روستایی استان بیان داشت: در حالی که بخش آب روستایی در سالهای گذشته فاقد ردیف بودجه ای بود، این مبلغ در دولت فعلی برای بخش آب روستایی کشور تخصیص یافته است.

مهندس میدانی با اشاره به تخصیص 6 هزار میلیارد تومان اعتبار به کنترل و مهار آبهای مرزی کشور اظهار داشت: از همین مبلغ بالغ بر 4 هزار میلیارد به حوزه خداآفرین تخصیص خواهد یافت.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا استفاده از آب پسآب ها را برای بخش صنعت ضروری دانست و گفت: در حالی که بخش صنعت خواهان آب برای توسعه این بخش در کشور هستند آماده سازی پسآب ها برای واگذاری به همین بخش را از سرلوحه برنامه های وزارت نیرو عنوان کرد.

وی در پایان با اشاره به سند چشم انداز که باید طبق آن به قدرت اول منطقه تبدیل شویم تصریح کرد: تنها با توسعه کشاورزی نمی توان به این مهم دست یافت و توسعه صنعت همگام با کشاورزی از ضروریات رسیدن به قدرت اول منطقه خواهد بود.

در آغاز این جلسه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت منابع آبی استان در حال حاضر اظهار داشت: متاسفانه به دلیل وقوع خشکسالی در سال گذشته روزهای بحرانی را سپری کردیم ولی خوشبختانه با همراهی و همدلی مردم بزرگوار و کشاورزان عزیز با مدیریت صحیح خشکسالی سال گذشته را به فرصت تبدیل کردیم.

مهندس داود نجفیان تشکیل جلسات شورای حفاظت منابع آب استان با ریاست استاندار را از تصمیمات مهم در چند سال اخیر عنوان کرد و گفت: با تشکیل این جلسات آخرین وضعیت منابع آبی استان پیگیری می شود.

وی با اعلام اینکه هدررفت آب در بخش کشاورزی استان به حداقل ممکن رسیده است عنوان کرد: به مدیریت صحیح منابع آبی استان و همچنین همراهی زارعان در حال حاضر هدررفت آب در بخش کشاورزی به حداقل رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل به استفاده از آب زهکش ها در سال زراعی گذشته در شمال استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 90 میلیون متر مکعب از آب زهکشها را برای استفاده مجدد به شبکه بازگرداندین و این عامل خود موجب حل بسیاری از مشکلات بود.

مهندس نجفیان استفاده از تجربیات سالهای گذشته را عاملی مهم برای بالا بردن راندمان کشاورزی در استان عنوان کرد و گفت: با استفاده از همین تجربه ها امسال هیچ مشکلی برای کشت پاییزه و بهاره و همچنین کشت دوم نداریم.

همچنین در ادامه این جلسه مدیران عامل شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی استان گزارشی از آخرین وضعیت آب شرب در بخش شهری و روستایی ارائه دادند.

 

کد خبر: 857
  تاریخ خبر : 1394/04/30
  آخرین به‌روزرسانی : 1395/02/22
 رئیس اداره روابط عمومی
 1596
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 78
  • بیشترین بازدید همزمان : 529
  • بازدید امروز : 11,554
  • بازدید دیروز : 22,356
  • کل بازدید : 9,285,568
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/10 11:14:27
  • شناسه IP شما : 54.205.243.115

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اردبیل، میدان ارتش، شرکت آب منطقه ای اردبیل
  • کدپستی : 5619667691
  • تلفن : 3-33710001-045
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : ardabil[at]arrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 33714815-045