|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

در هشتمین نشست منطقه ای کمیته های تحقیقات آب شمالغرب کشور مطرح شد؛

بخش تحقیقات آب نیازمند اعتبارات ویژه

هشتمین نشست منطقه ای کمیته های تحقیقات آب با حضور رئیس کمیته تحقیقات کاربردی شرکت مدیریت منابع آب ایران، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اردبیل و نمایندگان شرکت های آب منطقه ای استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، زنجان، کردستان و اردبیل در سرعین آغاز به کار کرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اردبیل در این نشست گفت: امروز بخش کشاورزی جهت گذر از سنت به صنعتی شدن نیازمند توجه به بخش تحقیقات در بخش آب است.

مهندس داود نجفیان تصریح کرد: به توجه دادن به مدیریت مصرف آب، اصلاح الگوی مصرف و روشهای نوین آبیاری در بخش تحقیقات می توان در جهت حرکت بخش کشاورزی از دید سنتی به کشاورزی صنعتی گامهای موثری برداشت.

وی شرایط بخش های مختلف در استان را برای توجه به بخش تحقیقات  مهیا دانست و گفت: در حال حاضر بخش تحقیقات می تواند کارساز در رشد و توسعه بخش های مختلف کشاورزی، آب و ... در استان باشد.

مهندس نجفیان یکی از معضلات اصلی بخش تحقیقات در کشور را کمبود منابع مالی تخصیصی به این بخش عنوان کرد و گفت: علی رغم تلاش های گسترده ای که در این ناحیه مشاهده می شود متاسفانه عدم تخصیص بودجه مناسب و مستقل، عملا این بخش را در سایه نگه داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با اشاره به سنگینی گیر و دارهای اداری برای بخش تحقیقات در بحث آب اظهار داشت: اگر اعتقاد داریم که بخش تحقیقات باید به کمک توسعه استان و کشور بیاید باید در کنار بودجه مالی به آسان نمودن مسیر تحقیقات در بحث بروکراسی اداری کمک نمائیم.

وی لازمه کار تحقیقاتی و نگاه علمی را پرهیز از نگاه سنتی و سیاسی به مسایل عنوان کرد و افزود: امیدواریم تنگناهای موجود و تغییر رویکرد لازم جهت توجه نمودن به بخش آب هرچه بهتر و بیشتر فراهم گردد.

رئیس کمیته تحقیقات کاربردی شرکت مدیریت منابع آب ایران نیز در این نشست گفت: در دولت تدبیر و امید در وزارت نیرو توجه عمده ای به بخش تحقیقات شده ولی هنوز کافی نیست.

مهندس محمدرضا شفیعی افزود: مدیران رده بالای وزارت نیرو در حال حاضر بیشتر به نتیجه کار توجه دارند و از ما پیگیر هستند و بخش تحقیقات شرکت های آب باید در به نتیجه رسیدن تحقیقات توجه داشته باشند.

وی دستاوردهای تحقیقاتی بخش آب کشور را ناکافی دانست و تصریح کرد: علی رغم تلاشهای همکاران ما در بخش های مختلف شرکت های آب منطقه ای هنوز هم جا برای کار کردن در بخش تحقیقات زیاد است.

مهندس شفیعی به تشکیل 16 جلسه تحقیقاتی و پژوهشی در دو سال اخیر در وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: تشکیل این جلسات به طور مستمر نشان از اهمیت موضوع تحقیقات دارد.

رئیس کمیته تحقیقات کاربردی شرکت مدیریت منابع آب ایران همچنین به ضرورت توجه شروع پروژه های تحقیقاتی از متن شرکت های آب منطقه ای اشاره کرد و گفت: در تحقیقات به عمل آمده طی سالیان اخیر به این نتیجه رسیده ایم که باید پایه تحقیقات مربوط به بخش آب را از مجموعه های ذیربط شرع کنیم و نتیجه کارز دانشگاهی در این بخش زیاد رضایت بخش نیست.

وی تثبیت اعتبارات پژوهشی در بخش آب را از مهمترین اقدامات قابل پیگیری این بخش در مدیریت منابع آب عنوان کرد و گفت: با تخصیص و تثبیت اعتبارات به بخش تحقیقات و پژوهش در بخش آب می توان ردیف عمرانی ثابت برای این بخش در شرکت های آب منطقه ای ایجاد کرد.

مهندس شفیعی با بیان اینکه اعتبارات بخش تحقیقات بخش آب کشور باید به 10 برابر وضعیت فعلی ارتقا یابد اظهار داشت: در حال حاضر بودجه تحقیقاتی شرکت از 40 میلیارد تومان به 150 میلیارد تومان رسیده است.

وی در پایان گفت: با این افزایش بودجه بخش تحقیقات و پژوهش انتظارات از ما بیشتر خواهد شد که باید حواسمان بیشتر از گذشته با اقدامات پژوهشی باشد.

در ادامه این جلسه رئیس کمیته تحقیقات شرکت آب منطقه ای اردبیل نیز گفت: کمیته تحقیقات و ارتباط با دانشگاه شرکت آب منطقه ای اردبیل در حال حاضر رتبه 5 را در بین شرکت های آب منطقه ای در کشور دارد.

مهندس بابک خیاط رستمی همچنین افزود: ما در 4 سال اخیر بطور میانگین 12 جلسه در طول سال برگزار نموده ایم و بطور میانیگن در هر سال 40 مورد پروپوزال دریافت نموده ایم.

وی تعداد تفاهم نامه منعقده در سال 93 را 8 مورد عنوان کرد و تصریح کرد: در دو سال اخیر قریب به 20 مورد کد ملی برای بخش تحقیقات آب شرکت دریافت نموده ایم و به طور میانگین سالانه 4 مورد نیز قرارداد شرکت خاتمه یافته است.

کد خبر: 875
  تاریخ خبر : 1394/06/25
  آخرین به‌روزرسانی : 1394/06/26
 رئیس اداره روابط عمومی
 1536
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 28
  • بیشترین بازدید همزمان : 529
  • بازدید امروز : 699
  • بازدید دیروز : 7,537
  • کل بازدید : 9,408,597
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/30 11:07:20
  • شناسه IP شما : 3.137.221.163

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اردبیل، میدان ارتش، شرکت آب منطقه ای اردبیل
  • کدپستی : 5619667691
  • تلفن : 3-33710001-045
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : ardabil[at]arrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 33714815-045