|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

با حضور معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌های نهاد کتابخانه های کشور و امام جمعه اردبیل؛

کتاب «حضرت ماه» تالیف کارمند شرکت آب منطقه ای اردبیل رونمایی شد

در مراسمی در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و با حضور معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌های نهاد کتابخانه های کشور و جمعی از فرهیختگان و نویسندگان استان اردبیل، مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل برگزار شد از کتاب «حضرت ماه» نوشته عظیم الیاسی، کارمند شرکت آب منطقه ای اردبیل رونمایی شد تا این کتاب ارزشمند در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

این کتاب که در چهار بخش تهیه و تدوین شده شامل شخصیت مقام معظم رهبری، اصول سیره‌ای امام خامنه‌ای، سیره اجتماعی معظم‌له، امام خامنه‌ای در بیان دوستان و همچنین اندیشه امام خامنه‌ای در 529 صفحه تالیف شده که بخش پایانی آن نیز شامل عکس‌ها و تصاویری از مقام معظم رهبری در عرصه‌های مختلف قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

این کتاب که توسط انتشارات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و در قم چاپ شده است به شمارگان 2 هزار نسخه و به قیمت 25 هزار تومان در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

آیت‌الله سید حسن عاملی در مراسم رونمایی از کتاب «حضرت ماه» در اردبیل اظهار کرد: نسل آینده ما باید با میراث 1400 ساله مکتب اسلام آشنایی بیشتری پیدا کنند تا به عظمت، شکوه، ثروت و سرمایه عظیم پی ببرند.

وی ادامه داد: نسلی که از این سرمایه به دور مانده و مغفول واقع شده است قطعاً نمی‌تواند عظمت آن را درک کند و از همین رو باید مطالعه و کتاب‌خوانی در ابعاد مختلف در جامعه ما ترویج پیدا کند.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: تا زمانی که مردم ما لذت خواندن کتاب و ارزش و جایگاه یادگیری مطالب جدید را درک نکنند محال امر است که در این حوزه شاهد تحولی باشیم که ضروری است کمک کنیم تا مردم به راحتی و با پایین‌ترین نرخ به کتاب و منابع ارزشمند مطالعاتی دست پیدا کنند.

عاملی با بیان اینکه با مطالعه و ارتقای آگاهی و بصیرت افراد جامعه می‌توان بر دغدغه‌ها و مشکلات و آسیب‌ها غلبه کرد، گفت: امروز اگر خشونت و برخی از آسیب‌های اخلاقی و رفتاری جامعه ما را تهدید می‌کند شایسته است تا با مطالعه، آگاهی و دانایی اجازه ندهیم سالانه بیش از 14 میلیون پرونده قضایی در کشور تشکیل شود و روز به روز بر دامنه آسیب‌های اجتماعی افزوده شود.

وی بیان کرد: تنها راه علاج این دردهای جانکاه افزایش آگاهی و بصیرت جامعه اسلامی است که قطعا ورود افراد متخصص همراه با تعهد می‌تواند بخش عظیمی از مشکلات و دغدغه‌‌های جامعه ما را برطرف کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل اظهار کرد: ما با داشتن سرمایه دینی و معنوی به عنوان یک پشتوانه عظیم باید پیش‌روتر از کشورهای دیگر به سمت مطالعه و کتاب‌خوانی حرکت کنیم و به جای پرسه زدن در شبکه‌های اجتماعی مختلف که گاه فرصت‌سوزی را به بار می‌آورد بهتر است با مطالعه کتاب‌های ارزشمند ثروت معنوی جامعه را افزایش دهیم.

وی ضرورت تمرکززدایی از توسعه کتابخانه‌های عمومی را با اولویت رونق کتاب‌خوانی در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته یادآور شد و افزود: باید پروژه‌های کتابخانه‌سازی در مناطق مختلف استان به سرعت تکمیل شده و زمینه حمایت از فعالان این عرصه فراهم آید.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل  وجود نویسندگان و شاعران خلاق و چیره‌دست استانی را در خلق آثار فاخر علمی، هنری و ادبی یادآور شد و گفت: در این حوزه‌ها ضرورت دارد یک حرکت تحولی اتفاق بیفتد.

نویسنده کتاب «حضرت ماه» نیز در این مراسم گفت: از سال 85 و با تحقیق و پژوهش گسترده گردآوری مطالب و چاپ کتاب را انجام دادم و در این 9 سال با عنایت پروردگار متعال و به ویژه حضرت ثامن‌الحج (ع) تالیف این کتاب به پایان رسیده است.

عظیم الیاسی افزود: این کتاب که تقریظ نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل آیت‌الله سید حسن عاملی است در چهار بخش تالیف شده که از زندگی‌نامه معظم‌له گرفته تا اندیشه و سیره و سلوک امام خامنه‌ای تهیه و تدوین شده است.

این کارمند شرکت آب منطقه ای اردبیل در پایان سخنان خود اظهار کرد: سعی کردم تا کتاب مستند به مطالب واقعی و بسیار مطلوب باشد تا علاقمندان بتوانند از مطالب آن بهره بگیرند.

 

کد خبر: 929
  تاریخ خبر : 1394/11/12
  آخرین به‌روزرسانی : 1395/01/25
 رئیس اداره روابط عمومی
 1843
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 47
  • بیشترین بازدید همزمان : 529
  • بازدید امروز : 5,845
  • بازدید دیروز : 10,268
  • کل بازدید : 9,435,018
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/05 18:46:24
  • شناسه IP شما : 3.137.171.121

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اردبیل، میدان ارتش، شرکت آب منطقه ای اردبیل
  • کدپستی : 5619667691
  • تلفن : 3-33710001-045
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : ardabil[at]arrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 33714815-045