|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل:

19 طرح ملی و ملی، استانی در حوزه آب در حال اجراست

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: در حال حاضر 19 طرح ملی و ملی استانی در حوزه آب در مناطق مختلف استان اردبیل در حال اجراست.

مهندس کاظم عزیز مقدم اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به عنوان یک وظیفه حاکمیتی رسالت تأمین و انتقال آب را به عهده دارد به طوریکه اکنون 19 طرح ملی و ملی، استانی در حوزه آب مدیریت می شود.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به وضعیت طرح‌های ملی و ملی استانی اشاره کرد و گفت: تا سال 92 براساس عملکرد مالی و اعتباری برای این 19 طرح 514 میلیارد تومان هزینه شده بود که در همان سال، 48 میلیارد تومان و در سال 93، 114 میلیارد تومان و در سال 94، 330 میلیارد تومان اختصاص و هزینه شده و امسال نیز 743 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه‌ها مصوب و تاکنون 99 میلیارد تومان تخصیص و هزینه یافته است.

مهندس عزیز مقدم افزود: از این 19 طرح ملی و ملی استانی 6 طرح از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین اعتبار می‌شود که شامل سد عمارت، طرح توسعه بالهارود، شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین، سد و شبکه آبیاری و زهکشی احمدبیگلو، سد عنبران و تازه کند انگوت می باشد.

وی بیان کرد: مابقی این طرح ها که شامل شبکه آبیاری و زهکشی سد گیوی، ساختمان سد گیوی، آبرسانی به مشگین‌شهر، آبرسانی به اردبیل از سد یامچی، مرمت و بازسازی اساسی شبکه آبیاری و زهکشی مغان، مطالعه تغذیه مصنوعی و سد بفراجرد خلخال به همراه شبکه آبیاری و زهکشی سد سبلان، مرمت و بازسازی تأسیسات آبی در دست بهره برداری،‌ ساماندهی رودخانه ارس، آبرسانی خلخال، تکمیل و تجهیز شبکه های اندازه گیری آبهای سطحی و زیرزمینی است، همگی فعال و در حال انجام هستند.

مهندس عزیز مقدم به آخرین وضعیت شش طرح مرزی نیز اشاره کرد و ادامه داد: سد عمارت با 45 درصد پیشرفت قرار است سال 96 تکمیل و آبگیری شود که ظرفیت حجم مخزن آن 132 میلیون متر مکعب با اهداف و 12 هزار هکتار اراضی تحت پوشش شبکه آبیاری مدرن و شرب و صنعت در حال اجراست.

وی اضافه کرد: اعتبار این پروژه در سال 93، 17 میلیارد تومان، سال گذشته 57 میلیارد تومان و اعتبار مصوب سال جاری نیز 140 میلیارد تومان می باشد که با تلاشهای صورت گرفته تاکنون بیش از 10 میلیارد تومان آن از طریق صندوق توسعه ملی تأمین شده است.

مهندس عزیز مقدم گفت: هیچ‌گونه محدودیت اعتبار برای این پروژه به عنوان یک پروژه مرزی وجود ندارد و ما در جلسات مستمر هفتگی و بازدیدهایی مدیریتی که انجام می‌دهیم روند احداث این پروژه را به جد دنبال می‌کنیم.

وی دومین طرح مرزی را شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین با پوشش 37 هزار هکتار اراضی در فاز اول مورد هدف و در قالب چهار ناحیه و شبکه اصلی بیان کرد و افزود: ساختمان سد و شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین در مجموع 62 هزار هکتار اراضی را تحت پوشش آبیاری مدرن می‌برد که این پروژه با پیشرفت 44 درصد در حال اجراست به طوریکه سال گذشته از 320 میلیارد تومان اعتبار مصوب 170 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت.

عزیز مقدم تصریح کرد: در سال 95 نیز اعتبار مصوب این طرح 400 میلیارد تومان است که بیش از 65 میلیارد تومان از این رقم تأمین و تاکنون تخصیص و هزینه شده است.

وی بخش‌های مختلف اجرایی این پروژه را یادآور شد و بیان کرد: پروژه شامل کانال اصلی، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال و همچنین مخزن ذخیره، نیرورسانی و مزرعه نمونه است که در این پروژه سعی کردیم برای کاهش هزینه‌ها، مهندسی ارزش مورد توجه قرار گیرد تا با تکمیل این پروژه مغان دومی با همان حجم تولید و اشتغال متولد شود.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل به پروژه ساختمان سد و پروژه زهکشی و آبیاری سد احمدبیگلو در مشگین‌شهر اشاره کرد و ادامه داد: ساختمان این سد 58 درصد پیشرفت دارد و شبکه آن نیز با پیشرفت 31 درصد با اهداف شرب، صنعت و توسعه کشاورزی مدرن در حال اجراست.

مهندس عزیز مقدم سد تازه‌کند انگوت را با پیشرفت 20 درصد یادآور شد و اضافه کرد: طرح توسعه بالهارود شامل سد کله سر، سینه‌سر، آزادلو، توسانلو و ساری قمیش است که اجرای سد کله سر به خاطر عدم توجیه اقتصادی متوقف شده و به دنبال طرح جایگزینی هستیم تا مراحل اجرایی آن آغاز شود و سد سینه سر با اهداف شرب و بهبود کشاورزی در مراحل تصویب و انتخاب پیمانکار می باشد.

وی اظهار کرد: ‌مابقی این پروژه‌ها در دست مطالعه هستند که انتظار می‌رود با تامین اعتبار لازم در سال آینده مراحل مطالعاتی خودشان را در حد فاز اول به اتمام برسانند.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در مورد سد عنبران به عنوان ششمین پروژه مرزی تصریح کرد: اقدامات لازم جهت اجرای سد عنبران که حجم مخزن آن 3.5 میلیون متر مکعب است و با حجم تنظیمی یک میلیون و 400 هزار متر مکعب و هدف آن تأمین آب شرب شهر عنبران و تامین آب صنعت نمین و عنبران می باشد، بزودی عملیاتی شود.

کد خبر: 977
  تاریخ خبر : 1395/04/24
  آخرین به‌روزرسانی : 1395/04/31
 رئیس اداره روابط عمومی
 1261
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 28
  • بیشترین بازدید همزمان : 529
  • بازدید امروز : 1,861
  • بازدید دیروز : 7,867
  • کل بازدید : 9,137,007
  • آخرین به روزرسانی : 1402/12/28 14:47:21
  • شناسه IP شما : 54.172.169.199

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اردبیل، میدان ارتش، شرکت آب منطقه ای اردبیل
  • کدپستی : 5619667691
  • تلفن : 3-33710001-045
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : ardabil[at]arrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 33714815-045