|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مشاور وزیر و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران:

وزارت نیرو اهتمام ویژه ای برای تکمیل پروژه های مرزی دارد

مشاور وزیر و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: با عنایت ویژه مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید، وزارت نیرو اهتمام ویژه ای برای تکمیل پروژه های مرزی در کشور دارد.

مهندس محمد حاج رسولیها که همزمان با سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به اردبیل سفر کرده بود، با حضور در جلسه بررسی آخرین وضعیت طرح های آبی استان اردبیل در شرکت آب منطقه ای اردبیل با بیان این مطلب افزود: شرکت آب منطقه ای اردبیل جزو شرکتهای برتر و پیشرو در اجرای پروژه های آبی در کشور می باشد.

وی با اشاره به برنامه های بسیار مناسب شرکت آب منطقه ای اردبیل در سطح استان، اقدامات انجام گرفته در خصوص پروژه های آبی در سطح استان را مناسب و قابل تقدیر عنوان کرد و گفت: اطمینان دارم با تکمیل پروژه های در دست اجرا اتفاقات بسیار خوبی در حوزه آب استان انجام خواهد شد.

مهندس حاج رسولیها با بیان اینکه امسال اعتبارات بسیار مناسبی در بحث مرمت و بازسازی تاسیسات آبی و ساماندهی رودخانه های مرزی تخصیص یافته است، تصریح کرد: در بحث مرمت و بازسازی تاسیسات آبی اعتبارات استان اردبیل نسبت به سال گذشته سه برابر و در ساماندهی رودخانه های مرزی اعتبارات استان اردبیل 4 برابر افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: تمامی تلاشها و ظرفیت های خود را در بحث حفاظت و بهره برداری از منابع آبی کشور به کار خواهیم بست تا قطره ای از آب مملکت به هدر نرود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل نیز در این دیدار با تقدیر از سفر مدیرعامل شرکت منابع آب ایران، در تشریح آخرین وضعیت منابع آب استان اردبیل گفت: برنامه ها و اقدامات بسیار مناسبی در سطح استان برای مهار آبها و تکمیل پروژه های آبی استان انجام گرفته است.

مهندس داود نجفیان با بیان اینکه عملیات اجرایی سد گیوی تا آخر مرداد ماه به پایان می رسد و این سد آماده بهره برداری است، تصریح کرد: سد گیوی در شهریور ماه سالجاری با حضور مقامات بلندپایه کشور به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه به اقدامات مناسب شرکت در خصوص شبکه خداآفرین اشاره کرد و گفت: این شبکه که یکی از پروژه های مهم استان است و با بهره برداری از آن تحول بسیار بزرگی در سطح استان ایجاد خواهد شد، در حال حاضر در چندین جبهه کار عمرانی انجام می گیرد و تا بحال 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مهندس نجفیان با بیان اینکه طول شبکه خداآفرین در استان اردبیل 90 کیلومتر است، عنوان کرد: در حال حاضر کارهای اجرایی در 30 کیلومتر این شبکه اتمام یافته است و کار تا کیلومتر 59 در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل وسعت شبکه خداآفرین در استان اردبیل را 62 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 6 هزار هکتار در قالب ناحیه عمرانی اول انجام گرفته و 13 هزار هکتار نیز تا پایان سال در قالب ناحیه عمرانی دوم و سوم آماده بهره برداری خواهد بود.

وی اعتبار هزینه شده برای طرح مذکور را 197 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: برای شبکه خداآفرین در سال 95، 400 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است که تا بحال 65 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

مهندس نجفیان سدهای بفراجرد، احمدبیگلو و عمارت را از دیگر طرح های مهم دیگر شرکت عنوان کرد که کارهای عمرانی در کلیه این پروژه ها به طور شبانه روزی در حال انجام است.

در ادامه این جلسه معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل نیز با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت طرح احیا و تعادل بخش منابع آبهای زیرزمینی در استان اردبیل، تصریح کرد: تا پایان امسال کلیه چاههای غیرمجاز در دشت اردبیل مسدود خواهد شد.

مهندس بهروز محمدی با بیان اینکه تا حال حاضر 176 حلقه چاه در دشت اردبیل مسدود گردیده است، اظهار داشت: در ماههای اخیر 42 حلقه چاه غیر مجاز در دشت اردبیل پر و مسدود نموده ایم و تا پایان سال 57 حلقه چاه غیرمجاز باقیمانده نیز مسدود خواهد شد.

وی تقویت اکیپ های گشت و نظارت در سطح استان یکی از برنامه های اساسی شرکت آب منطقه ای اردبیل ذکر کرد و گفت: در همین رابطه 19 اکیپ گشت و نظارت با 47 نفر پرسنل در سطح استان مشغول حفاظت از منابع آبی استان هستند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل نصب کنتور برای چاههای کشاورزی را از دیگر برنامه های مهم شرکت عنوان کرد و گفت: در همین رابطه تعداد یک هزار و 9 حلقه از چاههای سطح استان به کنتورهای هوشمند مجهز شده اند.

مهندس محمدی مشکل برق دار نبودن بیشتر چاههای کشاورزی در سطح استان را متذکر شد و افزود: با توجه به اینکه بیشتر چاههای کشاورزی استان بصورت دیزلی است کار ما برای مجهز کردن آنها به کنتور هوشمند را با مشکل روبرو کرده است که شرکت توزیع برق استان باید در این خصوص یاریگر ما باشد.

وی در پایان تشکیل جلسات حفاظت و بهره برداری منابع آب استان در سطح استانی و شهرستانی، امضای تفاهم نامه با آموزش . پرورش، دانشگاه محقق اردبیلی، نظام مهندسی و کانون پرورش کودکان و نوجوانان را از دیگر برنامه های طرح احیا و تعادل بخش منابع آب در استان ذکر نمود.

کد خبر: 988
  تاریخ خبر : 1395/05/16
  آخرین به‌روزرسانی : 1395/05/17
 رئیس اداره روابط عمومی
 1552
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 64
  • بیشترین بازدید همزمان : 529
  • بازدید امروز : 12,925
  • بازدید دیروز : 22,356
  • کل بازدید : 9,286,939
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/10 11:14:27
  • شناسه IP شما : 3.85.215.164

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اردبیل، میدان ارتش، شرکت آب منطقه ای اردبیل
  • کدپستی : 5619667691
  • تلفن : 3-33710001-045
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : ardabil[at]arrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 33714815-045