|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

عصر شنبه دوم مرداد ۱۴۰۰ با حضور استاندار اردبیل و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس انجام شد؛

عملیات احداث تصفیه خانه آب شرب تازه کند شهرستان انگوت در استان اردبیل آغاز شد

عصر امروز شنبه دوم مرداد ۱۴۰۰ با حضور استاندار اردبیل، نماینده مردم شهرستانهای گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، معاون عمرانی استانداری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل و جمعی از مردم شریف شهرستان انگوت و مدیران استانی و شهرستانی، عملیات احداث تصفیه خانه آب شرب تازه کند شهرستان انگوت در استان اردبیل با تلاش شرکت آب منطقه ای اردبیل آغاز شد.

استاندار اردبیل در مراسمی که به همین منظور در محل سد مخزنی جدیدالاحداث تازه کند انگوت برگزار شد، گفت: احداث تصفیه خانه آب شرب تازه کند انگوت در سایه برنامه ریزی و تلاش های مجدانه دو مجموعه شرکت آب منطقه ای استان اردبیل و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در دو سال اخیر بوده است و امروز شاهد شروع عملیات اجرای آن هستیم.

مهندس اکبر بهنامجو تصریح کرد: برای به نتیجه رسیدن این پروژه بایستی اعتبارات لازم به مبلغ بیش از هزار میلیارد ریال در آینده تامین و تخصیص یابد تا پروژه با سرعت مناسبی در طول دو سال آتی احداث شود و با اعتبار اولیه ۲۰۰ میلیارد ریالی ابلاغ توسط سازمان برنامه امسال روند احداث پروژه با جدیت دنبال خواهد شد.

وی اظهار داشت: با به نتیجه رسیدن این طرح شاهد تامین آب شرب پایدار برای 35 هزار نفر از مردم شریف شهرستان انگوت خواهیم بود و تا تامین آب شرب پایدار شهرستان گرمی نیز از سد عمارت هدف گذاری شده است و انشا الله به زودی عملیات اجرایی آن نیز آغاز خواهد شد.

نماینده مردم شهرستانهای گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نیز با قدردانی از همت و جدیت مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل و دیگر مسئولین استان از جمله استاندار ساعی و رئیس پرتلاش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به منظور شروع عملیات احداث تصفیه خانه آب شرب تازه کند انگوت عنوان کرد: برای حل مشکل آب شرب مردم منطقه این تصفیه خانه احداث می شود و در تامین نیازهای آب شرب و بهداشتی مردم شهرستان انگوت بسیار موثر خواهد بود.

دکتر ولی اسماعیلی افزود: همگام با مسئولان استان و کشور برای تامین مالی این پروژه تلاش های خود را به کار خواهیم بست تا این طرح در زمان مقرر به نتیجه رسیده و شاهد برخورداری منطقه از آب شرب سالم و پایدار باشیم و باقیمانده اعتبار لازم تا بیش از هزار میلیارد ریال نیاز خواهد بود را از منابع  مالی مختلف از جمله کمکهای بنیاد علوی و اعتبارات ملی و استانی برای شرکت آب منطقه ای استان اردبیل تامین می کنیم.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل نیز در این مراسم گفت: تصفیه خانه آب شرب تازه کند شهرستان انگوت با ابلاغ اعتبار اولیه ۲۰۰ میلیارد ریال توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با ظرفیت ۱۱۰ لیتر در ثانیه و با تخصیص آب سالانه ۲/۵ میلیون مترمکعب آب از سد مخزنی تازه کند در پایین دست این سد، از امروز احداث می شود.

مهندس عباس جنگی مرنی خاطرنشان کرد: تصفیه خانه آب شرب تازه کند شهرستان انگوت در زمینی به مساحت یک هکتار در پایین دست سد تازه کند احداث می شود و هدف آن تامین آب شرب مراکز جمعیتی روستایی و شهری در شهرستان تازه تاسیس انگوت برای جمعیتی در حدود ۳۵ هزار نفر برنامه ریزی شده است و با اجرای این تصفیه خانه، نیاز آب شرب مراکز جمعیتی روستایی و شهری منطقه تا افق سال ۱۴۲۵ تامین خواهد شد و با قیمت های روز، برای اجرای آن بیش از هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل افزود: برای تامین آب این تصفیه خانه، سد مخزنی تازه کند در بالادست این تصفیه خانه آب شرب تازه کند شهرستان انگوت با ظرفیت تنظیم آب به میزان ۸/۵ میلیون مترمکعب توسط شرکت آب منطقه ای استان اردبیل با صرف اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال بر روی رودخانه سامبورچایی احداث شده است که ارزش بروز آن بیش از ۶۰۰۰ میلیارد ریال است و آبگیری این سد در اواخر سال ۱۳۹۸ در سفر ریاست جمهوری به استان آغاز شد و امروز در این بهره برداری از آن نیز آغاز می گردد و احداث تصفیه خانه آب شرب آن نیز شروع می شود.

در پایان این مراسم، با دعا و اعلام حجت الاسلام قدرتی امام جمعه انگوت، عملیات احداث تصفیه خانه آب شرب تازه کند شهرستان انگوت آغاز شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر: 2955
  تاریخ خبر : 1400/05/02
 رئیس اداره روابط عمومی
 676
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 39
  • بیشترین بازدید همزمان : 529
  • بازدید امروز : 8,264
  • بازدید دیروز : 7,981
  • کل بازدید : 9,445,418
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/05 18:46:24
  • شناسه IP شما : 18.116.8.110

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اردبیل، میدان ارتش، شرکت آب منطقه ای اردبیل
  • کدپستی : 5619667691
  • تلفن : 3-33710001-045
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : ardabil[at]arrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 33714815-045