|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

همزمان با سفر وزیر نیرو به استان اردبیل؛

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو از طرح آبرسانی اردبیل بازدید کرد

عصر امروز شانزدهم مهر ماه و همزمان با سفر وزیر نیرو به استان اردبیل، مهندس علیرضا دائمی، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو و هیئت همراه به اتفاق مهندس داود نجفیان از طرح آبرسانی اردبیل بازدید کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل در این بازدید با ارائه گزارشی از وضعیت آب شرب اردبیل اظهار داشت: علی رغم تصور مسئولین کشوری از وضعیت آب در اردبیل که استان ما را پرآب و جزو مناطق بدون بحران آب می شناسند، باید گفت استان اردبیل در حال حاضر با بحران آب مواجه است و باید فکری اساسی برای تامین آب شرب و کشاورزی آن کرد.

مهندس داود نجفیان تصریح کرد: با وضعیت موجود در صورتی که فکری برای تامین آب شرب شهر اردبیل برای سالهای آتی نشود، متاسفانه آب در اردبیل در سالهای آتی باید جیره بندی شود.

وی با اشاره به انتقال آب شرب اردبیل از سد یامچی اظهار داشت: در حالی که این سد در موقع احداث فقط با هدف کشاورزی احداث گردیده بود، متاسفانه در حال حاضر بیش از 80 درصد از آب شرب شهر اردبیل را تامین می کند.

مهندس نجفیان به پیوستن چندین منطقه شهر اردبیل جهت استفاده از آب شرب تصفیه خانه آب اردبیل اشاره و تصریح کرد: متاسفانه به دلیل شرایط نامطلوب آب چاه در بعضی از مناطق شهر اردبیل، ما به ناچار این مناطق را نیز اخیرا برای استفاده از آب شرب سالم وارد مدار کردیم که این موضوع ما را ناچار به اجرای تصفیه خانه مدول دوم شهر اردبیل در زمان بسیار کوتاه می کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه تصفیه‌خانه مدول دوم اردبیل نیازمند 120 میلیارد تومان اعتبار است، عنوان کرد: برای احداث و اجرای مدول دوم تصفیه‌خانه آب شرب اردبیل 120 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که این اعتبار باید از محل فاینانس یا اعتبارات دولتی تأمین شود.

وی اظهار کرد: قطعاً در  سالهای آینده در اردبیل با چالش جدی در تامین آب شرب روبه‌رو خواهیم بود که با افزایش جمعیت 550 هزار نفری شهر اردبیل باید پیش‌بینی تأمین آب شرب کافی را از منابع آب سد یامچی داشته باشیم.

مهندس نجفیان با بیان اینکه در کنار تأمین آب صنعت و کشاورزی تامین آب شرب از اولویت‌های جدی است که ضرورت دارد با حساسیت نسبت به این موضوع برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کنیم، افزود: تصفیه‌خانه آب شرب اردبیل با تمام ظرفیت خود در حال تأمین آب شرب اردبیل است و ما به تدریج باید در دشت اردبیل با توجه به افت منابع آب زیرزمینی برداشت آب از 53 حلقه چاه آب را مسدود کرده و به صفر برسانیم.

وی تصریح کرد: بر همین اساس و با یک طراحی مناسب با پیش‌بینی رشد جمعیت 20 سال آینده اردبیل تصفیه‌خانه مدول دوم اردبیل با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد تومان باید هر چه سریع‌تر آغاز شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل انتقال آب قزل اوزن، انتقال آب خزر و یا آب ارس به دشت اردبیل را از دیگر راهکارهای لازم جهت عبور از بحران عنوان کرد و گفت: با توجه به بحران جدی آب در دشت اردبیل حداقل یکی از این راهکارها مورد توجه جدی مسئولین برای سالهای آتی قرار گیرد.

نجفیان یادآور شد: علی رغم مسدود نمودن چندین چاه غیرمجاز در سالهای آتی در دشت اردبیل، متاسفانه تغییر چندانی در وضعیت آبهای زیرزمینی این منطقه حاصل نشده است و این موضوع تهدیدی جدی برای آینده این استان خواهد بود.

مجری طرح‌های آبرسانی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل نیز در این بازدید گفت: تامین آب شرب اردبیل در صورت بی‌توجهی در سال‌های آینده قطعا دچار بحران می‌شود و ضروری است مدل دوم تصفیه‌خانه استان اردبیل هرچه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

جبرائیل رمضانی اظهار کرد: ما پروژه انتقال آب چشمه گور گور به اردبیل را در قالب بیع متقابل به همت بخش خصوصی و بعد از سه سال پیگیری به زودی اجرایی خواهیم کرد که اسناد آن واگذار شده تا با تضمین مناسب زمینه اجرایی آن فراهم آید.

وی افزود: قرار است در قالب این پروژه40 تا 50 لیتر در ثانیه آب چشمه گور گور در شهر اردبیل و در چندین نقطه با نصب شیر برداشت آب در بین شهروندان اردبیلی توزیع شود که مختص آب شرب و پخت و پز است.

مجری طرح‌های آبرسانی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: تامین آب شرب اردبیل در صورت بی‌توجهی در سال‌های آینده قطعا دچار بحران می‌شود و ضروری است مدل دوم تصفیه‌خانه استان اردبیل هر چه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه آب اردبیل در وضعیت بحرانی قرار دارد و اگر فکری به حال آن انجام نشود قطعا در آینده با مشکل روبه‌رو خواهیم شد، یادآور شد: شهر اردبیل به شدت نیازمند احداث مدل دوم تصفیه خانه آب شرب است که با روش بی‌اوتی نمی‌توانیم زمینه اجرایی آن را فراهم کنیم.

مجری طرح‌های آبرسانی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم تا خارج از بودجه دولتی از اوراق خزانه اسلامی و اوراق مشارکت در اجرای پروژه‌های شرکت آب منطقه‌ای استفاده کنیم.

رمضانی تصریح کرد: برای احداث تصفیه‌خانه آب شرب اردبیل ما نمی‌توانیم از روش بی‌او‌تی استفاده کنیم چرا که مراحل اجرایی و انعقاد قرارداد در این روش طولانی است به طوری که در اردبیل نیازمند احداث هر چه سریع‌تر تصفیه خانه آب شرب اردبیل هستیم تا از وضعیت بحرانی خارج شویم.

وی اظهار کرد: ما در شرایط اضطرار در اردبیل روبه‌رو هستیم و باید هر چه سریع‌تر تصفیه خانه آب شرب اردبیل تکمیل و به بهره‌‌برداری برسد.

مجری طرح‌های آبرسانی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اظهار کرد: باید مسؤولان امر به صورت ویژه برای اجرای این پروژه وقت بگذارند و از طریق منابع اعتباری ملی و ردیف اعتباری خاص بستر اجرای تصفیه خانه مدل دوم اردبیل را فراهم کنند.

در پایان این برنامه معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو و هیئت همراه وی ضمن بازدید از طرح انتقال آب اردبیل و بارج های شناور از تصفیه خانه شهر اردبیل نیز بازدید بعمل آوردند.

کد خبر: 1017
  تاریخ خبر : 1395/07/16
  آخرین به‌روزرسانی : 1395/07/17
 رئیس اداره روابط عمومی
 1612
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 35
  • بیشترین بازدید همزمان : 529
  • بازدید امروز : 625
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 9,557,712
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/17 11:19:56
  • شناسه IP شما : 18.118.126.241

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اردبیل، میدان ارتش، شرکت آب منطقه ای اردبیل
  • کدپستی : 5619667691
  • تلفن : 3-33710001-045
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : ardabil[at]arrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 33714815-045