|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

همزمان با سفر وزیر نیرو به استان اردبیل؛

معاون برنامه ریزی وزیر نیرو از پروژه های آبی خلخال و کوثر بازدید نمود

همزمان با سفر دو روزه وزیر نیرو به استان اردبیل؛ معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو و نماینده مردم شریف خلخال و کوثر از پروژه های آبی خلخال و کوثر بازدید نمود.

مهندس علیرضا دائمی دربازدید از سد کوثر با تاکید بر اینکه مشکل تملک اراضی موجود در داخل و محدوده سد گیوی بزودی مرتفع خواهد شد، اظهار داشت: با عنایت به تاکید مقام عالی وزارت نیرو و همچنین نماینده محترم ولی فقیه در استان و استاندار اردبیل، با برگزاری جلسه ای در تهران بزودی مشکل اعتباری خرید و تملک اراضی داخل سد و محدوده آن مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه سد گیوی از چندین ماه پیش آماده بهره برداری است، تصریح کرد: خوشبختانه در بازدیدی که از سد به عمل آوردم مشاهده شد که سد گیوی آماده بهره برداری است و با حل مشکل تملک اراضی بزودی این سد به بهره برداری می رسد.

مهندس دائمی با بیان اینکه بیشترین اقدامات لازم برای بهره برداری این سد در دولت تدبیر و امید انجام یافته است، عنوان کرد: با برنامه ریزی های بعمل آمده سد مذکور در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد تا مردم این شهرستان از آب آن بهره مند گردند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو با بیان اینکه محور سفر وزیر نیرو و هیئت همراه در این سفر به استان بحث های اقتصاد مقاومتی بود، بیان کرد: ما در بازدیدهای مختلف از طرح های مختلف سطح استان به جمع بندی خوبی رسیدیم تا مشکلات و موانع موجود را حل نمائیم.

وی پروژه های انجام یافته در سطح استان توسط شرکت آب منطقه ای اردبیل را کم نظیر دانست و گفت: با انجام پروژه های آبی در سطح استان، اردبیل به شکوفایی خواهد رسید.

مهندس دائمی با اشاره به بحران آب در کشور، مدیریت مصرف آب و فرهنگ سازی آن را از ضروریات دانست و افزود: ما باید از پتانسیل های موجود بیشترین بهره برداری را داشته باشیم تا در آینده به مشکل برخورد ننمائیم.

در ادامه این بازدید مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل نیز با ارائه گزارشی از روند تکمیل سد گیوی تصریح کرد: این سد از سرشاخه های رودخانه قزل اوزن می باشد.

مهندس داود نجفیان با اشاره به آورد 105 میلیون متر مکعبی آب این رودخانه اظهار داشت: به بهره برداری از این سد علاوه بر زیر پوشش قرار گرفتن 8 هزار هکتار از اراضی شهرستان، نیازهای آب شرب و صنعت شهرستان کوثر نیز پوشش داده خاوهد شد.

وی مشکل اصلی این سد برای بهره برداری را مشکل بدهی از بابت تملک اراضی عنوان کرد و گفت: با قول مساعد مقام عالی وزارت نیرو این مشکل بزودی حل خواهد شد.

مهندس نجفیان با اشاره به دغدغه های نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه اردبیل و همچنین استاندار سخت کوش استان، اظهار امیدواری کرد: با تخصیص اعتبارات لازم مشکل تملک اراضی در این سد حل شده و این سد بزودی به مرحله افتتاح برسد.

معاون بهره برداری و امور اقتصادی وزیر نیرو و هیئت همراه در ادامه بازدید از طرح های آبی از مراحل مختلف طرح انتقال آب و تصفیه خانه شهر خلخال نیز بازدید کردند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو در  این برنامه که نماینده مردم شریف خلخال و کوثر و فرماندار این شهرستان نیز حضور داشتند گفت: دولت برای تامین آب شرب سالم و بهداشتی مردم در مناطق مختلف کشور با استفاده از ظرفیت و سرمایه گذاری بخش خصوصی تلاش می کند.

مهندس علیرضا دائمی افزود: در حال حاضر با کاهش ذخیره آب سفره های زیر زمینی ، کاهش دبی آب منابع آبهای سطحی و سختی آب در بیشتر مناطق کشور روبرو هستیم و احداث تصفیه خانه برای تامین آب شرب سالم و بهداشتی امری لازم الاجرا برای دولت شده است.
وی گفت: احداث تصفیه خانه آب شرب خلخال با استفاده از روش بی او تی و سرمایه گذاری 420 میلیارد ریالی کنسرسیوم شرکت های مجری پروژه های آبرسانی کشور اجرا می شود.
داود نجفیان ، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل نیز در این بازدید از تکمیل عملیات اجرایی پروژه احداث سد بفراجرد خلخال خبرداد و گفت: با تخصیص 98 میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای تکمیل ساختمان این پروژه آبگیری سد تا یک ماه دیگر آغاز می شود.
وی افزود: با بهره برداری از پروژه های خط انتقال آب از سد تا تصفیه خانه و پایان عملیات اجرایی پروژه تصفیه خانه، آب شرب سالم و بهداشتی تا 18 ماه آینده در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
وی استفاده از آب چشمه ازناو خلخال و تامین آب کشاورزی مورد نیاز کشاورزان دارای حق آبه از آب این چشمه از طریق آب سد بفراجرد را از طرح های در حال مطالعه شرکت آب منطقه ای اردبیل اعلام کرد.
وی تشریح کرد: با توجه به سختی پایین آب چشمه ازناو با انتقال آن به تصفیه خانه آب این شهر و تعدادی از روستاهای همجوار نیز در آینده تامین خواهد شد.
معاون وزیر نیرو همچنین در جلسه ای که با حضور مدیران اجرایی استان در فرمانداری خلخال تشکیل شد به بررسی مسائل و مشکلات بخش آب و فاضلاب پرداخت و گفت: برای تامین 70 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل شبکه فاضلاب شهری تلاش خواهد کرد.
دکتر بشیر خالقی ، نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی هم حذف ردیف اعتبارات ملی پروژه شبکه فاضلاب خلخال را یادآور شد و گفت: وزارت نیرو برای جبران این کار و تکمیل 15 کیلومتر از شبکه فاضلاب باقیمانده باید تلاش کند تا مشکلات بوجود آمده جبران شود.
علی نظری شیخ احمد، فرماندار خلخال نیز فرسوده بودن شبکه آب شرب را موجب افزایش هزینه نگهداری شبکه آبرسانی این شهر دانست و خواستار تخصیص اعتبارات ملی مورد نیاز برای اجرای پروژه اصلاح شبکه آب شرب شد.

کد خبر: 1019
  تاریخ خبر : 1395/07/18
 رئیس اداره روابط عمومی
 1702
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 42
  • بیشترین بازدید همزمان : 529
  • بازدید امروز : 3,523
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 9,555,956
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/17 11:19:56
  • شناسه IP شما : 3.22.51.241

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اردبیل، میدان ارتش، شرکت آب منطقه ای اردبیل
  • کدپستی : 5619667691
  • تلفن : 3-33710001-045
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : ardabil[at]arrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 33714815-045