|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

در نشست صمیمی مسئولین استان با سران عشایر ایل شاهسون مغان مطرح شد؛

مهندس سلیمان زاده: شبکه خداآفرین مغان را متحول می کند

به همت شرکت آب منطقه ای اردبیل نشست صمیمی استاندار اردبیل، نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل، فرماندار پارس آباد و تنی چند از مسئولین استانی و شهرستانی با سران عشایر ایل شاهسون برگزار شد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل نیز در این همایش با اشاره به اینکه تمامی تلاش ها و فعالیت های ما در مجموعه آب استان با هدف خدمت به مردم و علی الخصوص عشایر غیور است، گفت: کار در شبکه خداآفرین بصورت شبانه روزی با تمام توان با همراهی مردم و مسئولین منطقه توسط پیمانکاران متعدد در دست اجراست.

مهندس اصغر سلیمان زاده با اشاره به اینکه خداوند در منطقه مغان تمامی نعمت های خود از آب تا خاک را خلق کرده است، تصریح نمود: سد خداآفرین با حجم یک میلیارد و 600 میلیون مترمکعب آب در بالا دست اراضی منطقه مغان با برنامه ریزی بعمل آمده منطقه را متحول خواهد نمود.

وی با بیان اینکه اراضی مستعد و مرغوب منطقه مغان در پایاب سد خداآفرین منطقه را متحول خواهد کرد، اظهار داشت: این شبکه 62 هزار هکتار از اراضی منطقه را تحت پوشش قرار خواهد داد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل در ادامه با اشاره به اینکه 6 هزار هکتار از این مقدار در سالیان گذشته به بهره برداری رسیده است، تصریح کرد: بالغ بر 12 هزار و 500 هکتار دیگر نیز به همین زودی افتتاح خواهد شد.

مهندس سلیمان زاده افزود: دولت تدبیر و امید با موافقت مقام معظم رهبری بالغ بر یک میلیارد دلار در استان اردبیل سرمایه گذاری کرده است و پایاب سد خداآفرین یکی از پروژه هایی است که از محل صندوق توسعه ملی در حال اجراست.

وی با بیان اینکه در پایاب سد خداآخرین 144 کیلومتر کانال اصلی اجرا خواهد شد، عنوان کرد: 92 کیلومتر از این کانال در محدوده استان اردبیل و در منطقه مغان در دست اجراست.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با اشاره به حجم بسیار بالای شبکه خداآفرین در منطقه مغان، لزوم برنامه ریزی برای بهره برداری مناسب از این اراضی را یاد آور شد و گفت: در حال حاضر بالغ بر یک هزار دستگاه سنگین در جبهه های مختلف با یک هزار و 600 نفر پرسنل، پیمانکار و مشاور در این پروژه مشغول فعالیت هستند.

مهندس سلیمان زاده افزود: با بهره برداری از پایاب سد خداآفرین هر ثانیه 60 متر مکعب آب وارد استان خواهد شد که نیازمند برنامه ریزی مناسب برای بهره برداری مناسب از آن است.

وی در ادامه با اشاره به اعتبارات بسیار اندک دولتی برای اجرای این پروژه در سالیان گذشته تصریح کرد: در صورتی که دولت تدبیر و امید با عنایات ویژه مقام معظم رهبری این تخصیص را به پروژه مذکور انجام نمی داد، شاید 50 سال بیشتر طول می کشید تا پایاب خداآخرین به نتیجه برسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل عنوان کرد: با تخصیص اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی در سال 94، پروژه شتاب بیشتری گرفت و در حال حاضر این پروژه بالغ بر 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مهندس سلیمان زاده با اشاره به اشتغالزایی 26 هزار نفری این پروژه اظهار داشت: طبق برنامه ریزی ها با پایان یافتن این پروژه 26 هزار نفر از بیکاران منطقه مضشغول کار و فعالیت خواهند شد، که شاید بیش از تعداد بیکاران منطقه باشد.

وی بهره برداری 10 هزار خانوار عشایری از پایاب سد خداآفرین را از جمله اهداف این پروژه ذکر کرد و گفت: اسکان و ساماندهی این تعداد از مردم عشایر منطقه کار بسیار بزرگی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل درآمد سالیانه پایاب سد خداآفرین را بالغ بر یک هزار میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: با اتمام این طرح و  راه اندازی صنایع وابسته در منطقه بار سنگینی از مشکلات منطقه حل خواهد شد.

در ادامه این نشست نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی نیز، پایاب سد خداآفرین را از پروژه های بسیار بزرگ و تاثیر گذار در منطقه ذکر کرد و گفت: این پروژه با کار شبانه روزی شرکت آب منطقه ای اردبیل در حال انجام است.

در ادامه این نشست تعدادی از سران عشایر منطقه به نمایندگی نقطه نظرات خود در خصوص شیوه مناسب بهره برداری از پایاب خداآفرین را ارائه نمودند.

کد خبر: 1083
  تاریخ خبر : 1395/11/09
  آخرین به‌روزرسانی : 1395/11/13
 رئیس اداره روابط عمومی
 1532
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 14
  • بیشترین بازدید همزمان : 529
  • بازدید امروز : 4,919
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 9,620,568
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/29 12:07:49
  • شناسه IP شما : 3.135.231.221

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اردبیل، میدان ارتش، شرکت آب منطقه ای اردبیل
  • کدپستی : 5619667691
  • تلفن : 3-33710001-045
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : ardabil[at]arrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 33714815-045