|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

در ادامه بررسی برنامه های استانها، در جلسه ۵۸ کمیته تخصصی کارگروه ملی سازگاری با کم آبی؛

کلیات برنامه سازگاری با کم آبی استان اردبیل تصویب شد

عصر روز سه شنبه نهم دی ماه 99 در پنجاه و هشتمین جلسه کمیته تخصصی کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی، کلیات برنامه سازگاری با کم آبی استان اردبیل بررسی و مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان اردبیل، برنامه سازگاری با کم آبی استان که در کارگروه استانی سازگاری با کم آبی استان اردبیل و با مشارکت و همکاری دستگاههای اجرایی ذیربط از جمله سازمان جهاد کشاورزی و شرکت آب و فاضلاب، سازمان صنعت و معدن و تجارت، اداره کل محیط زیست استان، اداره کل منابع طبیعی، شرکت آب منطقه ای اردبیل و استانداری اردبیل تهیه شده بود، در پنجاه و هشتمین جلسه  کمیته تخصصی کارگروه ملی سازگاری با کم آبی کشور مطرح و کلیات آن مورد تصویب قرار گرفت. این جلسه به ریاست قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی و با حضور نمایندگان دستگاههای عضو از وزارتخانه های مختلف و سازمان برنامه و بودجه کشور و مدیران کل دستگاههای متناظر استانی و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیران کل استانداری به صورت مجازی تشکیل شد.

در ابتدای جلسه، مهندس فرزاد قلندری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل با اشاره به اقدامات انجام شده برای تنظیم برنامه سازگاری با کم آبی در استان اردبیل عنوان کرد: جلسات مختلف با مشارکت دستگاههای اجرایی استان برای تنظیم این برنامه در سه سال اخیر برگزار شده است و امیدواریم تصویب این برنامه راه را برای سازگاری با کم آبی استان فراهم نماید.

در ادامه، مهندس عباس جنگی مرنی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گزارش و برنامه تهیه و تصویب شده در کارگروه استانی سازگاری با کم آبی را به حاضرین ارائه نمود و در تبیین وضع موجود گفت: استان اردبیل در 10سال اخیر بارشی حدود 320 میلیمتر داشته است که در متوسط 30 ساله این رقم بالغ بر 328 میلیمتر بود این حالی است که متوسط دمای استان در بازه 10 سال اخیر  نسبت به بلند مدت، هشت دهم درجه افزایش داشته که منجر به افزایش تبخیر در استان شده است.

مهندس عباس جنگی مرنی افزود: کاهش بارش استان از یک سو و افزایش دما و درنتیجه تبخیر از سوی دیگر اهمیت برنامه ریزی برای سازگاری با کم آبی و کنترل برداشت آب از منابع آب زیر زمینی را دو چندان می نماید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با تشریح وضعیت مصارف آب زیرزمینی در محدوده استان اشاره نمود و اقدامات انجام یافته برای تامین نیازهای آبی استان در بخشهای مختلف مصرف و احداث و تکمیل تصفیه خانه های فاضلاب استان و برنامه ریزی استفاده از پساب و بازچرخانی آب در دشتهای استان در سالهای اخیر را تبیین کرد.

مهندس عباس جنگی مرنی به همسوئی دستگاههای دست اندرکار در تدوین برنامه سازگاری با کم آبی اشاره کرد و اقدامات شرکت آب منطقه ای اردبیل در خصوص احیا و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی در محدوده های مطالعاتی استان به خصوص نجات دشت ممنوعه اردبیل و پایش کیفی منابع آب سطحی و زیرزمینی را به حاضرین ارائه نمود.

مهندس جنگی مرنی در ادامه برنامه های صرفه جوئی در بخش آبهای زیرزمینی و برنامه های شرکت آب منطقه ای و سازمان جهاد کشاورزی و شرکت آب و فاضلاب استان و سازمان صمت  در راستای سازگاری با کم آبی و پیش بینی های صرفه جوئی در بخشهای شرب و کشاورزی را ارائه نمود.

به گزارش روابط عمومی، تعیین تکلیف چاه‌های فاقد پروانه، انسداد چاه‌های غیرمجاز، جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌ها با نصب کنتور هوشمند، تعدیل پروانه های مصارف، استفاده مجدد از پساب (خانگی و صنعتی)، کاهش هدررفت شبکه های آب شرب، مدیریت مصرف آب کشاورزی و شرب از مهمترین بخشهایی بود که مدیرعامل آب منطقه ای استان اردبیل به تفصیل بیان کرد.

سپس نظرات دستگاه‌های ملی عضو کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی در مورد بخش‌های مختلف برنامه سازگاری با کم‌آبی استان اردبیل بیان شد و مورد بحث قرار گرفت و در پایان جلسه ضمن تصویب کلیات برنامه سازگاری با کم آبی استان اردبیل، از کارگروه استانی خواسته شد مطابق نظرات مطرح شده، برنامه استان اردبیل را تدقیق تا جهت تصویب نهایی به کارگروه ملی سازگاری با کم آبی ارائه شود.

کارگروه ملی سازگاری با کم آبی در سال ۱۳۹۶ با مصوبه هیئت وزیران تشکیل گردیده و تاکنون برنامه حدود ۲۰ استان بررسی و اقدام شده است.

 

 

 

 

کد خبر: 2447
  تاریخ خبر : 1399/10/10
 رئیس اداره روابط عمومی
 1625
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 150
  • بیشترین بازدید همزمان : 529
  • بازدید امروز : 1,745
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 9,903,892
  • آخرین به روزرسانی : 1403/04/27 09:58:53
  • شناسه IP شما : 18.223.171.4

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اردبیل، میدان ارتش، شرکت آب منطقه ای اردبیل
  • کدپستی : 5619667691
  • تلفن : 3-33710001-045
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : ardabil[at]arrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 33714815-045