|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

استاندار اردبیل در آیین آغاز عملیات مرمت و لایروبی سد انحرافی میل و مغان اعلام کرد؛

وزارت نیرو و شرکت آب منطقه ای استان اردبیل در اجرا و فعال نمودن طرح های آب استان تلاش زیادی کرده است

عصر امروز چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ و مصادف با چهارمین روز از دهه مبارک فجر و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور استاندار اردبیل، معاون سیاسی و امنیتی استانداری، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل، فرماندار شهرستان اصلاندوز و اعضای شورای تامین شهرستان اصلاندوز و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی و مردم منطقه در شهرستان اصلاندوز، عملیات اجرایی پروژه مرمت، ساماندهی و لایروبی سد انحرافی میل و مغان با هزینه ۴۱۰ میلیارد ریال توسط شرکت آب منطقه استان اردبیل آغاز شد.

مهندس اکبر بهنام جو استاندار اردبیل در این آیین با اشاره به اجرای طرح ها و پروژه های مختلف بخش آب در استان گفت: وزارت نیرو و شرکت آب منطقه ای استان اردبیل در اجرا و فعال نمودن طرح های آب استان در یکسال اخیر پیگیری و تلاش زیادی کرده است.

مهندس اکبر بهنامجو احداث سدهای مخزنی نظیر عمارت، تازه کند، احمد بیگلو، بفراجرد و عنبران و شبکه های آبیاری و زهکشی بزرگ از جمله خداآفرین، سبلان، احمدبیگلو و گیوی و طرح های آبرسانی شرب مانند نمین، عنبران، مشگین شهر، خلخال و اردبیل  و تصفیه خانه آب شرب خلخال را از جمله این طرح های مهم در استان اردبیل عنوان کرد که در توسعه استان سهم بسزایی دارد.

استاندار اردبیل با اشاره به اجرای طرح بزرگ شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین در شمال استان اظهار داشت: اجرای این طرح با وضعیت مالی فعلی کشور توسط وزارت نیرو و شرکت آب منطقه ای استان اردبیل کار ماندگاری است که در اذهان مردم ماندگار خواهد بود.

مهندس اکبر بهنام جو استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود تحقق طرح ها و پروژه های بخش آب استان را عامل اصلی رشد و توسعه استان عنوان کرد و افزود: از پیگیریهای مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل برای راه اندازی و تکمیل طرح ها و پروژهای بخش آب استان قدردانی می کنیم و حامی این فعالیت های توسعه محور و مردم مدار هستیم.

مهندس بهنامجو پروژه مرمت، ساماندهی و لایروبی سد انحرافی میل و مغان را با تخصیص اعتباری بالغ بر ۴۱۰ میلیارد ریال با وجود وضعیت مالی کشور کاری بزرگ و ارزشمند عنوان کرد و گفت: با انجام این عملیات شاهد تامین منابع آب مناسب به شبکه آبیاری مغان و افزایش راندمان تولیدات بخش کشاورزی در منطقه خواهیم بود.

مهندس مینایی فرماندار شهرستان اصلاندوز نیز در این مراسم با قدردانی از مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل برای شروع عملیات اجرایی پروژه مرمت و لایروبی سد انحرافی میل و مغان اظهار داشت: بی شک انجام این عملیات موجب رشد و توسعه شهرستان اصلاندوز خواهد شد و آثار ماندگاری در منطقه مغان به دنبال خواهد داشت.

مهندس عباس جنگی مرنی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل در این مراسم با ارائه گزارشی از فعالیت های شرکت در منطقه مغان گفت: هدف از پروژه مرمت، ساماندهی و لایروبی سد انحرافی میل و مغان تثبیت و حفاظت از ساحل رودخانه ارس در بالادست سد انحرافی میل و مغان و جلوگیری از پیشروی رودخانه به سمت جمهوری اسلامی ایران و حفظ رژیم جریان آب طبیعی در رودخانه ارس و بازگرداندن آب به مجرای اصلی رودخانه ارس با انجام لایروبی جزایر رسوبی ایجاد شده در بیش از ۵۰ سال دوره بهره برداری از سد انحرافی میل و مغان و شبکه های آبیاری و زهکشی مغان و میل در دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان است و از مساعدت استاندار محترم اردبیل و سایر مسئولان برای تصویب و تامین اعتبار مالی این پروژه، طرح آبیاری و زهکشی خداآفرین و تمامی طرح های آب استان قدردانی و تشکر می نمایم و فعال شدن اجرای این طرحها نتیجه این حمایت ها و مساعدت هاست.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل افزود: از اهداف دیگر این پروژه پایداری دیواره های هدایتی جریان آب رودخانه ارس و جلوگیری از فرسایش و تخریب این دیواره ها و تسهیل آبگیری شبکه های آبیاری و زهکشی مغان و میل در دو کشور ایران و آذربایجان خواهد بود تا جریان آب به شکل صحیح به آبگیرهای سد انحرافی میل و مغان بخصوص به سمت جمهوری اسلامی ایران هدایت شود.

مهندس جنگی مرنی با بیان اینکه با پیگیری شرکت آب منطقه ای استان اردبیل و برای اولین بار تاکنون برای طرحها و پروژه های آبی در استان اردبیل توانستیم ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار مالی از محل اعتبارات مدیریت بحران کشور برای پروژه مرمت، ساماندهب و لایروبی سد انحرافی میل و مغان تخصیص اعتبار دریافت کنیم گفت: این اعتبار با حمایت و پشتیبانی وزارت نیرو، وزارت کشور و استاندار اردبیل و از طریق مصوبه هیئت وزیران در سال جاری اخذ شده است.

مهندس عباس جنگی مرنی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل تصریح کرد: با اجرای این پروژه، تامین آب حدود ۹۰ هزار هکتار کشت های اول و دوم در اراضی پایاب شبکه آبیاری و زهکشی دشت مغان و تامین آب صنایع و شرب و خدمات در سطح چهار شهرستان اصلاندوز، پارس آباد، بیله سوار و گرمی مغان تسهیل می شود و خدمات رسانی به مردم عزیز منطقه با کیفیت مطلوب تری انجام خواهد شد.

مهندس جنگی مرنی لایروبی ۷۳۰ هزار مترمکعب، احداث دایک سنگی به اندازه ۱۱۰ هزار متر مکعب و احداث عملیات بتنی به حجم ۲ هزار مترمکعب را از جمله اقداماتی عنوان کرد که با اجرای عملیات مرمت و لایروبی سد انحرافی میل و مغان اتفاق خواهد افتاد.

در پایان این مراسم، با دستور استاندار اردبیل عملیات اجرایی پروژه مرمت، ساماندهی و لایروبی سد انحرافی میل و مغان با اعزام ماشین آلات سنگین به پروژه شروع شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر: 2531
  تاریخ خبر : 1399/11/15
  آخرین به‌روزرسانی : 1399/11/15
 رئیس اداره روابط عمومی
 2254
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 126
  • بیشترین بازدید همزمان : 529
  • بازدید امروز : 6,907
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 9,902,131
  • آخرین به روزرسانی : 1403/04/27 09:58:53
  • شناسه IP شما : 3.148.106.0

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اردبیل، میدان ارتش، شرکت آب منطقه ای اردبیل
  • کدپستی : 5619667691
  • تلفن : 3-33710001-045
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : ardabil[at]arrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 33714815-045