|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

در بازدید رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل، فرماندار اردبیل و مدیرکل بحران استان از طرح آبرسانی اردبیل عنوان شد؛

ضرورت تامین اعتبار طرح آبرسانی اردبیل برای خدمت رسانی به مردم در شرایط خشکسالی

دوشنبه 27 اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، با حضور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل، فرماندار اردبیل،مدیر کل مدیریت بحران استانداری و مدیران شرکت آبفای استان، سازمان جهاد کشاورزی استان و جمعی از مدیران شرکت، ازآخرین وضعیت طرح آبرسانی اردبیل بازدید شد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از آخرین اقدامات شرکت آب منطقه ای اردبیل در تکمیل پروژه های طرح آبرسانی اردبیل گفت: شرکت آب منطقه ای اردبیل اقدامات موثری در دو سال اخیر برای ارتقا کیفیت و کمیت آب شرب شهر اردبیل انجام داده است و علی رغم کمبود اعتبارات، مصمم به تکمیل این طرح است.

مهندس عباس جنگی مرنی با اشاره به اجرای پروژه های مختلف در طرح آبرسانی اردبیل تصریح کرد: احداث پروژه آبگیر سد یامچی و عملیات احداث خط دوم انتقال آب از سیستم برج آبگیر تا تصفیه خانه آب شرب به طول 1500 متر از جمله این پروژه هاست که با انجام عملیات لوله گذاری لوله های فولادی به قطر داخلی 1400 میلیمتر با اتخاذ تمهیدات انتقال آب شرب بصورت مداوم و با سرعت مطلوب در حال اجرا می باشد.

وی اظهار داشت: علیرغم کمبود شدید اعتبارات و مشکلات جوی حاکم تا کنون بالغ بر ۷۶۰ متر از این پروژه اجرا و مابقی آن نیز طی برنامه ریزی انجام شده و اتخاذ تمهیدات مناسب اعتباری از طرف استان و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و در صورت حمل لوله ها و ورود به کارگاه  با سرعت مطلوب انجام خواهد شد.

مهندس جنگی مرنی خاطرنشان کرد: عملیات احداث خط دوم هم به لحاظ پدافندی کنترل بحران و هم به جهت استهلاک چندین ساله خط در حال بهره برداری موجود ، از اهمیت ویژه ای برای انتقال آب خام ارسالی از برج آبگیر سد برخوردار می باشد .

وی افزود: توجه به اهمیت موضوع به لحاظ پدافندی و استهلاک چندین ساله خط موجود و در حال بهره برداری، این طرح جزو اولویت های اصلی طرح آبرسانی شهر اردبیل ، سرعین و روستاهای همجوار می باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل همچنین در خصوص تامین کسری لوله های فولادی مورد استفاده در این طرح عنوان کرد: امید است با تزریق اعتبارات برای بخش اجرایی عملیات و تسریع کار ، شاهد بهره برداری از این پروژه مهم در سه ماهه دوم سال1400 باشیم.

مهندس جنگی مرنی در پایان از اتمام کار مطالعاتی و آزمایشات طرح ارتقای کیفی تصفیه خانه خبر داد و گفت: حداقل ۴۵۰ میلیارد ریال برای آغاز این کار اعتبار نیاز است که با اجرای این طرح بو و طعم آب اردبیل جلبک‌ها و مواد آلی حذف خواهد شد و پروژه بخش دوم تصفیه و انتقال آب چاه ها نیز آماده اجراست و ۶۷۰ میلیارد ریال اعتبار لازم دارد.

فرماندار اردبیل نیز در این بازدید ضمن قدردانی از مدیرعامل و کارکنان شرکت آب منطقه ای اردبیل خواستار تامین اعتبارات لازم برای جلوگیری از تعطیلی کار و حمل مابقی لوله های مورد نیاز شد و انجام این کار جهادی را در شرایط بی پولی، نمادی از ایثار وزارت نیرو و شرکت آب منطقه ای دانست.

نماینده مجری طرح آبرسانی اردبیل نیز در ادامه این برنامه و در بازدید از پروژه زونبندی آب اردبیل گفت: اجرای پروژه زونبندی نیز که در سالین گذشته راکد مانده بود از سال 99 شروع شد و اکنون بیش از ۹۵ درصد پیشرفت دارد و درصورت حل معارض و پرداخت اعتبار اندک مورد نیاز قابلیت افتتاح دارد تا آب بواسطه آن بصورت متعادل در اختیار همه بخش ها و محلات شهر قرار گیرد.

دکتر تورج مهدیزاده افزود: طرح جمع آوری آب چاه های منتخب داخل شهر اردبیل که دارای آب با کیفیت بهتر نسبت به سایر چاه ها هستند پروژه بعدی است که‌ با هدف ایجاد ضریب اطمینان بیشتر برای تامین آب شرب مرکز استان بر اساس مصوبه شورای تامین و ابلاغ وزارت نیرو و نیز مجوز شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در شرف انجام است.

وی یادآور شد: این پروژه در سال ۹۹ با جدیت مطالعه و علیرغم محدودیت های اعتباری و شرایط خاص تحریم و تورم با یک کار جهادی مطالعات انجام و عملیات اجرایی آغاز شد و با پیگیری های صورت گرفته شرایط حمل لوله های مورد نیاز در این بخش فراهم و کل لوله و بخشی از اتصالات و متعلقات مربوطه تحویل گرفته شد.

 

 

 

 

 

 

کد خبر: 2832
  تاریخ خبر : 1400/02/27
 رئیس اداره روابط عمومی
 711
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 90
  • بیشترین بازدید همزمان : 529
  • بازدید امروز : 5,234
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 9,900,458
  • آخرین به روزرسانی : 1403/04/27 09:58:53
  • شناسه IP شما : 3.145.77.82

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اردبیل، میدان ارتش، شرکت آب منطقه ای اردبیل
  • کدپستی : 5619667691
  • تلفن : 3-33710001-045
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : ardabil[at]arrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 33714815-045