|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

باحضور معاون عمرانی استانداری ومدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل برگزار شد؛

جلسه راهبری احداث شبکه آبیاری وزهکشی خداآفرین و سدعمارت وبررسی آخرین برنامه ها واقدامات انجام شده برای تامین مالی وتکمیل آنها

چهارشنبه 12 خرداد 1400، با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل، فرماندار بیله سوار، رییس سازمان جهاد کشاورزی و سایر مدیران دستگاههای اجرایی ذیربط، جلسه کارگروه راهبری احداث شبکه آبیاری وزهکشی خداآفرین و سدعمارت وبررسی آخرین برنامه ها واقدامات انجام شده برای تامین مالی وتکمیل شبکه آبیاری خداآفرین و سد مخزنی عمارت در استانداری اردبیل برگزار شد.

در این جلسه ضمن بررسی و پیگیری آخرین وضعیت مسائل اجرایی و بهره برداری شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین و عملیات اجرایی سد مخزنی عمارت، مهندس فرزاد قلندری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل تشکر از تلاشهای شرکت آب منطقه ای استان برای تامین مالی طرح های فوق و تسریع در تکمیل و بهره برداری آنها، بر رفع موانع اجرایی این طرحها  با کمک و همکاری تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط تاکید کرد.

مهندس فرزاد قلندری همچنین خواستار اجرای دقیق و به موقع برنامه ها در واگذاری اراضی به عشایر عزیز منطقه، ایجاد تشکل های بهره برداری و معرفی آنها، تامین آب و برق و راه اندازی ایستگاه های پمپاژ اصلی و فرعی و داخل مزارع شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین شد.

مهندس عباس جنگی مرنی رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت و اقدامات انجام شده برای تسریع در تکمیل و بهره برداری طرحهای شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین و سد مخزنی عمارت و برنامه های آتی در این رابطه و نیازهای مالی و اعتباری ارائه نمود و گفت: شرکت آب منطقه ای اردبیل جهت تسریع در استفاده از سرمایه گذاری های انجام شده، از ظرفیت های موجود استفاده کرده و با احداث ایستگاه ۵ مترمکعبی در اصلاندوز و تامین آب لازم برای بخشی از شبکه آبیاری خداآفرین، بهره برداری از این  شبکه را شروع کرده است.

مهندس عباس جنگی مرنی افزود: بر همین اساس تاکنون ۵۰۰۰ هکتار از اراضی ناحیه عمرانی اول به زیر کشت رفته و انتقال آب از طریق کانال اصلی به محدوده ناحیه عمرانی دوم نیز انجام گرفته است، بطوریکه  با تامین آب مورد نیاز حدود ۱۵۰۰ هکتار از اراضی ناحیه عمرانی دوم نیز در روزهای آتی آبیاری می شود و در تلاش هستیم تا با راه اندازی ایستگاه های پمپاژ و دستگاههای سنترپیوت آبیاری مدرن در سطح ۱۰۵۰۰ هکتار کل ناحیه عمرانی دوم را در اسرع وقت عملیاتی نماییم و در حال تکمیل تاسیسات و تجهیزات این ناحیه از جبهه های کاری مختلف هستیم.

مهندس بهروز پورمهر عضو هیئت مدیره و معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای اردبیل و نمایندگان مجری طرح آبیاری و زهکشی خداآفرین و سد عمارت نیز در این جلسه با ارائه گزارشی گفت: ناحیه عمرانی دوم شبکه خداآفرین در وسعت ۱۰۵۰۰هکتار شامل ۱۰ ایستگاه پمپاژ و در قالب ۶ واحد عمرانی می باشد که راه اندازی آنها نیازمند تکمیل تاسیسات مکانیکی، هیدرومکانیکی و برقی شبکه آبیاری اصلی و فرعی خداآفرین است و احداث سد عمارت و تملک اراضی داخل مخزن با جدیت درحال انجام می باشد.

مهندس هوشنگ خلفی زاده تصریح کرد: راه اندازی کامل شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین در نتیجه همکاریهای مستمر شرکت آب منطقه ای اردبیل، شرکت های برق منطقه ای آذربایجان، توزیع نیروی برق اردبیل، سازمان جهادکشاورزی و سازمان برنامه و بودجه و استانداری و فرمانداری ها تسریع می شود.

در این جلسه ضمن بررسی مصوبات جلسات قبلی و برنامه های دستگاههای اجرایی مختلف، برایجاد سطح سبز در طرح شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین و افزایش و الحاق سطح سبز جدید در ناحیه عمرانی دوم با هدف بررسی چالش های موجود در مسیر ایفای تعهدات دولت و مانع زدایی و تکمیل سد عمارت تاکید گردید.

در ادامه این جلسه مهندس فیروز ندایی عضو هیئت مدیره و معاون شرکت آب منطقه ای استان اردبیل گزارشی از فرآیند بهره برداری اراضی پایاب خداآفرین و تامین آب اراضی کشت شده را ارائه داد و خواستار همکاری بیشتر جهاد کشاورزی برای خدمت رسانی به مردم منطقه و استفاده از سرمایه گذاری های عظیم در منطقه شد و مهندس معینی مدیر امور انتقال برق اردبیل نیز از استقرار اکیپ های برق در محل پست سیار ۶۳ کیلوولت و خطوط انتقال ۶۳ و ۱۳۲ کیلوولت و آمادگی شرکت برق منطقه ای جهت تحویل تاسیسات و تامین برق طی ۱۵ روز آتی خبر داد.

همچنین مهندس هوشنگ خلفی زاده نماینده مجری طرح شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده و هماهنگی با سازمان جهادکشاورزی اقدامات تکمیل ایستگاه پمپاژ شماره ۵ و شبکه اصلی به اتمام رسیده و این ایستگاه به محض برقراری انشعاب برق طی ۱۵ روز آتی به مدار بهره برداری وارد خواهد شد و سایر ایستگاه های پمپاژ نیز طبق برنامه تکمیل و مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

در انتهای جلسه مهندس عباس جنگی مرنی مدیرعامل و رییس هیئت مدیره شرکت آب منطقه ای استان اردبیل گفت: در تلاش هستیم هر ماه یکی از ایستگاه های پمپاژ ناحیه عمرانی دوم شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین را به مدار بهره برداری وارد کنیم و خدمتی ماندگار به مردم غیور و شریف مغان ارائه نماییم.

در این نشست، پس از ارائه برنامه ها و اقدامات دستگاههای اجرایی مختلف برای تسریع در اقدامات و بررسی نحوه اجرای تصمیمات جلسات قبلی، جمعبندی لازم توسط معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل انجام شد و تصمیمات جدید برای تامین مالی طرح های خدا آفرین و عمارت و افزایش سرعت عملیات اجرایی آنها اتخاذ گردید.

 

 

کد خبر: 2860
  تاریخ خبر : 1400/03/13
 رئیس اداره روابط عمومی
 678
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 31
  • بیشترین بازدید همزمان : 529
  • بازدید امروز : 4,304
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 9,556,737
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/17 11:19:56
  • شناسه IP شما : 18.217.228.35

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اردبیل، میدان ارتش، شرکت آب منطقه ای اردبیل
  • کدپستی : 5619667691
  • تلفن : 3-33710001-045
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : ardabil[at]arrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 33714815-045