|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در بازدید خبرنگاران از سد عمارت:

80 درصد منابع آب کشور مصرف شده است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: 80 درصد منابع آب کشور مصرف شده است که این آمار دو برابر استاندارد جهانی است.

داود نجفیان عصر امروز در جریان بازدید خبرنگاران از مراحل اجرایی سد عمارت اظهار کرد: وضعیت منابع آب کشور و استان اردبیل مطلوب نیست و ضرورت دارد با تعامل و ارتباط‌گیری بیشتر با اصحاب رسانه و انتقال مطالب به افکار عمومی زمینه‌ای را فراهم کنیم تا در جامعه به یک باور فراگیر در مصرف بهینه منابع آب و رعایت اصل صرفه‌جویی دست پیدا کنیم.

وی اظهار کرد:‌ اگر امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «همدلی و همزبانی دولت و ملت» نامگذاری شده در این بین نقش اصحاب رسانه نقش خطیر و مهمی است که باید رسانه‌ها تلاش کنند تا به وظیفه قانونی و رسالت سنگین جلب مشارکت مردم بیش از گذشته عمل کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان با بیان اینکه ما در کشورمان با محدودیت منابع آب روبه‌رو هستیم به طوریکه در سال‌های گذشته آب تجدید‌پذیر ما از 130 میلیارد متر مکعب به کمتر از 105 میلیارد متر مکعب رسیده است، افزود: در حالی که در اکثر کشورها ظرفیت استفاده از منابع آب موجود 40 درصد است، ما تا 80 درصد منابع آبمان را مصرف کردیم که این رقم دو برابر استانداردهای جهانی است که به غیر از ایران به عنوان اولین کشور در این زمینه مصر نیز با 60 درصد مصرف منابع آب در ردیف بعدی قرار دارد.

نجفیان تصریح کرد: با توجه به افزایش جمعیت و نیاز به مصرف آب در بخش شرب، صنعت و کشاورزی و ضرورت پایداری تأمین منابع آب دولت به این نتیجه رسیده که از منابع آب موجود بهینه و درست استفاده کرده و با گذر از دوران مصرف بی‌رویه سعی کنیم هوشمندانه در این زمینه رفتار کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ‌دولت یازدهم به این حوزه توجه جدی دارد و شعار مدیریت منابع آب و همچنین احیای ظرفیت‌های منابع آب زیرزمینی را مورد توجه قرار داده به طوریکه در دو سال اخیر سعی شده تا در قالب 12 جلسه شورای عالی آب که در سطح کشور تشکیل شده به صورت کلیدی و اساسی در این حوزه تصمیم‌گیری شود.

نجفیان یکی از اهداف این جلسات و خروجی آن را تلاش برای احیای 110 میلیارد متر مکعب اضافه برداشت منابع آب زیرزمینی اعلام کرد و ادامه داد: باید این سرمایه ملی در این 20 سال به سفره‌های زیرزمینی کشور افزوده شده و ذخیره‌سازی شود که قطعاً با اجرای طرح احیای تعادل‌بخشی منابع آب سعی می‌شود تا برخی از ضعف‌ها و نقص‌ها برطرف شود.

وی اضافه کرد: 60 درصد منابع آب زیرزمینی است که قطعاً با اجرای تأسیسات و سدها و تولید منابع آب جدید و فراهم شدن شرایط مناسب در مدیریت منابع آب قادر هستیم کاستی‌ها و ضعف‌ها را برطرف کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: 93 درصد منابع آب کشورمان در بخش کشاورزی است که این یک مصرف بسیار بالاست، چراکه ما هنوز نتوانسته‌ایم کشاورزی سنتی خود را به شکل مدرن تبدیل کرده و ارزش افزوده اقتصادی و تولیداتمان را افزون‌تر کنیم.

نجفیان افزود: رغبتی برای تبدیل کشاورزی سنتی به صنعتی از سوی زارعان ما مشاهده نمی‌شود در حالی که امروز ضرورت دارد در تولید مواد غذایی به کشاورزی صنعتی بها دهیم تا منطبق بر اقلیم و شرایط آب و هوایی امکان تولید بیشتر فراهم آید.

 

امام جمعه گرمی:

رسانه‌ها اقناع کننده افکار عمومی هستند

امام جمعه شهرستان گرمی گفت: رسانه‌ها در حقیقت رابط بین دولت و ملت و اقناع کننده افکار عمومی با اطلاع‌رسانی صحیح، درست و شفاف هستند.

حجت‌الاسلام یدالله صفری عصر امروز در جریان بازدید خبرنگاران از سد عمارت اظهار کرد: اگر در کشور ما زمانی مجاهدان فی سبیل‌الله و رزمندگان دلاور در برابر هجمه دشمن ایستادند تا این کشور را مورد صیانت قرار دهند، الان در عرصه دفاع از این سرزمین این تلاش مهندسان و فعالان حوزه عمرانی است که با توانمندی خود کشورمان را از وابستگی‌ها به بیگانگان نجات بدهند.

وی تصریح کرد: اگر زمانی رزمندگان ما اسلحه در دست گرفتند و دشمن زبون را از این مرز و بوم بیرون راندند امروز تلاشگران عرصه سازندگی، عمران و آبادانی این مرز و بوم مجاهدتی بس عظیم دارند و با ابزار و امکانات مدرن و ماشین‌آلات جدید در این سنگر حاضر هستند.

امام جمعه شهرستان گرمی گفت: امروز به پشتوانه حضور مردم در همه صحنه‌ها حاکمیت و دولت اسلامی موفق عمل کرده و در این بین در مدیریت افکار عمومی و اغنای آن نقش رسانه‌ها و تلاش خبرنگاران تأثیرگذار است.

صفری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: رسانه‌ها به عنوان منبع تغذیه افکار و اندیشه‌های مردم در صحنه حاضر هستند و قطعاً سعی و تلاششان بر این است تا در تعالی نظام اسلامی به وظیفه و رسالت سنگین خود عمل کنند.

وی عزم راسخ خبرنگاران را در تولید قدرت نرم برای مقابله با رسانه‌های بیگانه به عنوان یک وظیفه خطیر خبرنگاری و رسانه‌ای یادآور شد و بیان کرد: دشمنان ما امروز تمام تلاششان را به کار گرفتند تا جمهوری اسلامی ایران را از هر جهت مورد هجمه قرار دهند که قطعاً این هجمه‌ها جز آسیب و ضربه زدن به شاکله وجود خود طغیان‌گران روزگار ما نتیجه‌ای به همراه ندارد.

فرماندار گرمی نیز در جریان بازدید خبرنگاران از سد عمارت و در پاسخ به سئوالات خبرنگاران اظهار کرد: بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید به رغم برخی از کارشکنی‌ها و تلاش برای نادیده گرفتن خدمات انجام شده و بیان نکردن آن برای آحاد مردم ما سعی کردیم تا خدمات دولت را در حوزه‌های مختلف به ویژه کشاورزی به عنوان محور توسعه شهرستان بیشتر تبیین و تشریح کنیم.

میرعلی رحیمی زاد با یادآوری اینکه برنامه جامعی برای توسعه کشاورزی شهرستان گرمی با اشتغالزایی پایدار و توانمندی بیشتر وجود دارد، تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم تا همه سرمایه‌گذاران را با توجه به فضای فراهم شده در کشور بعد از توافق هسته‌ای به سمت سرمایه‌گذاری سودمند در بخش کشاورزی و صنعتی هدایت کنیم و در کنار آن با رعایت الگوهای کشت و پایداری این حوزه و استفاده از توانمندی‌های بخش غیر دولتی بتوانیم کشاورزی صنعتی تحول‌آفرین را شکل دهیم.

فرماندار شهرستان گرمی گفت: بیشترین توجه ما در این حوزه حمایت از صنایع تبدیلی کشاورزی است که قطعاً سرمایه‌گذاران تلاششان را انجام می‌دهند تا در این زمینه یک تحول واقعی شکل بگیرد.

رحیمی‌زاد به حضور سرمایه‌گذار مرکز کشور برای راه‌اندازی اولین کشت و صنعت صنعتی در گرمی اشاره کرد و افزود: با توجه به تولید محصولات کشاورزی و باغی در این شهرستان قطعاً راه‌اندازی صنایع تبدیلی می‌تواند به اشتغال و درآمدزایی بیشتر کمک کند.

وی به ضرورت تکمیل سد عمارت اشاره کرد و ادامه داد: با تکمیل این پروژه 13 هزار هکتار از اراضی پایین‌ دست سد عمارت آبیاری شده و زیر کشت محصولات آبی می‌رود.

رحیمی‌زاد در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: اگر به ازای هر چهار هکتار یک شغل پایدار در این حوزه محاسبه کنیم قطعاً راه‌اندازی این سد می‌تواند هم زمینه اشتغال بیشتر بیکاران این منطقه را فراهم کرده و هم تولید محصولات زراعی و باغی را افزون‌تر کند.

وی بیان کرد: بعد از سال‌های طولانی که احداث سد عمارت با توقف روبه‌رو بود امسال با 90 میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی این پروژه جان دوباره‌ای گرفته و تلاش بر این است تا در سه شیفت با پیگیری‌ها و حمایت‌های استاندار اردبیل این پروژه به سرانجام برسد.

کد خبر: 863
  تاریخ خبر : 1394/05/21
 رئیس اداره روابط عمومی
 1332
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 149
  • بیشترین بازدید همزمان : 529
  • بازدید امروز : 10,755
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 9,889,905
  • آخرین به روزرسانی : 1403/04/24 08:13:55
  • شناسه IP شما : 3.145.99.23

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اردبیل، میدان ارتش، شرکت آب منطقه ای اردبیل
  • کدپستی : 5619667691
  • تلفن : 3-33710001-045
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : ardabil[at]arrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 33714815-045