|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

با حضورمعاون امور عمرانی استاندار اردبیل:

سومین جلسه شورای حفاظت منابع آب استان اردبیل در سال 96 برگزار شد

با حضور معاون امور عمرانی استاندار اردبیل و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل سومین جلسه شورای حفاظت منابع آب استان اردبیل برگزار شد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: مشاور طرح انتقال فراحوزه ای آب به دشت اردبیل باید کیفیت آب شرب سد شهریار و اسطور را مورد مطالعه قرار داده و در این زمینه به مسئولان و مردم اطمینان خاطر دهد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اردبیل، جعفر فهیمی در جلسه شورای حفاظت منابع آب در اردبیل اظهار کرد: برآورد جمعیت شهری دشت اردبیل باید در افق 1425 واقعی دیده شود چرا که در این فاصله زمانی در کنار افزایش جمعیت شهری ما با ورود گردشگران با تامین زیرساخت هایی همچون راه آهن، بندر خشک، منطقه ویژه اقتصادی و آزاد روبرو خواهیم بود.

وی افزود: مشاور پروژه انتقال آب فراحوزه ای باید یک برآورد واقعی از جمعیت 20 سال آینده را ارائه کند تا با رسیدن به این عدد واقعی تردیدها و نگرانی ها از بابت تامین آب شرب اردبیل برطرف شود.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: ما در حوزه صنعت به دلیل استفاده از پساب فاضلاب ها در تامین آب مشکلی نخواهیم داشت اما ضرورت دارد در مورد سد یامچی و ظرفیت تامین منابع آب از طریق این سد در سال های آینده یک مطالعه جامع و کامل انجام شود.

فهیمی توجه به مساله ایمن سازی را در انتقال آب فراحوزه ای و همچنین توجه به کیفیت منابع آب انتقالی را به ویژه از سد شهریار یادآور شد و گفت: برای تامین آب شرب دشت اردبیل علاوه بر این روش ها باید به فکر انتقال آب از سد نئور و سقزچی نیز به عنوان منابع داخلی باشیم.

وی افزود: در بین مناطق مختلف استان تامین آب شرب اردبیل به یک دغدغه جدی تبدیل شده و در انتقال آب از گورگور نیز باید روش جذاب در انتقال آب و ارائه آن به مردم از سوی مجری و پیمانکار پروژه مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل:

92 میلیون مترمکعب نیاز آب دشت اردبیل احصاء شده است

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: نیاز آب شرب دشت اردبیل در افق 1425 پیش بینی و براساس برآورد جمعیت احصاء شده است.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اردبیل، اصغر سلیمان زاده در جلسه شورای حفاطت منابع آب استان اردبیل اظهار کرد: هر طرح و پروژه در حوزه اجرایی نیازمند برنامه ریزی و رعایت استانداردهاست که استاندارد ما در تامین آب شرب شهرها نیز سرشماری جمعیت و روند رشد اعلام شده در این حوزه است که با تکیه بر آمار جمعیتی سال 90 و 95 استان اردبیل ما برآورد نیاز آب شرب را در دشت اردبیل در افق 1425 احصاء کردیم.

وی بیان کرد: با این اقدام و ارسال مدارک و مستندات به شرکت مهندسی در ارزیابی نهایی امیدواریم با در نظر گرفتن همه نیازها اعم از شرب، احشام، دام و طیور و گردشگری در دشت اردبیل بتوانیم رقم 92 میلیون مترمکعب آب شرب را تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با اشاره به اینکه همه طرح های مصوب به ویژه طرح انتقال آب از فراحوزه ای مورد مطالعه قرار گرفته و باید از محل فاینانس در این زمینه اقدامی عملی انجام شود خاطرنشان کرد: در حال حاضر برج آبگیر در سد یامچی اردبیل در حال احداث است که باید پیشتر از این پروژه به اتمام می رسید اما روند اجرایی آن طولانی شده است.

سلیمان زاده با بیان اینکه با 20 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده برای پروژه آبرسانی اردبیل نمی توان این طرح را به سرانجام رساند تصریح کرد: از این رقم ریالی در سالجاری تحصیص نیافته و انتظار داریم با حساسیت بیشتر پروژه احداث برج آبگیر در سد یامچی با توجه به اهمیت آن مورد توجه قرار گیرد.

وی بدهی 12 میلیارد تومانی در اجرای این پروژه را یادآور شد و گفت: 3 میلیارد تومان از بابت برج آبگیر و 9 میلیارد تومان از بابت اجرای زون بندی در سطح شهر ما به پیمانکاران بدهکار هستیم.

دبیر شورای حفاظت منابع آب استان اردبیل به برداشت 30 میلیون مترمکعب آب از یامچی از لایه های مختلف برای تامین آب شرب اردبیل اشاره کرد و افزود: سعی مان بر ارتقای کیفیت آب شرب تحویلی به مردم با تکمیل برج آبگیر است و در کنار آن انتقال آب فراحوزه ای نیز به همراه انتقال آب گورگور به اردبیل نیز مدنظر است.

سلیمان زاده در مورد پیشنهاد انتقال آب از سد نئور و سقزچی نیز گفت: بعید به نظر می رسد که آب این دو سد که بیشتر مصارف کشاورزی دارد کفاف آب شرب را بکند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل:

انتقال آب از قزل اوزن به یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: انتقال آب از حوزه قزل اوزن به ویژه سد اسطور، پیرنقی و شهریار به یک هزار و 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

اصغر سلیمان زاده در گفتگو با روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اردبیل ، اظهار کرد: ما در طرح جامع تامین آب شرب دشت اردبیل شامل شهرهای اردبیل، نیر، نمین و سرعین در افق 1425 بیش از 92/3 میلیون مترمکعب آب مورد نیاز را احصاء کردیم که 78 میلیون مترمکعب نیاز شهرستان اردبیل شامل اردبیل، هیر و روستاها، 5/10 دهم میلیون مترمکعب نیاز سرعین، 6/6 میلیون مترمکعب نیاز نمین و 2/3 میلیون مترمکعب نیاز نیز برآورد شده است.

وی گفت: این نیاز براساس آمار جمعیتی و سرانه آب مورد نیاز در شهرها به میزان 220 لیتر و در روستاها 140 لیتر پیش بینی شده به طوری که ما هم اکنون برای تامین آب شرب دشت اردبیل 30 میلیون مترمکعب از سد یامچی و 15 میلیون مترمکعب از طریق منابع آب زیرزمینی تامین می کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل به وجود چشمه ها و چاه های متعدد در دشت اردبیل اشاره کرد و بیان داشت: براساس آخرین ارزیابی ها ما در سال 1425 با 49 میلیون مترمکعب کمبود و کسری آب روبرو خواهیم بود که انتقال آب بین حوزه ای می تواند بخشی از این مشکل را برطرف کند.

سلیمان زاده مشکل کیفیت آب اردبیل را یادآور شد و تصریح کرد: از 34 حلقه چاه موجود در دشت اردبیل 24 حلقه چاه به دلیل داشتن فلزات سنگین با دستور دادستان اردبیل پلمپ شده است.

وی اهداف کشاورزی سد یامچی را یادآور شد و اظهار داشت: کیفیت آب خام اردبیل به دلیل برداشت آب از لایه های پایین با رنگ و طعم پائینی همراه است که برای بهبود این وضعیت احداث ایستگاه پمپاز و برج آبگیر پیشنهاد می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل از حل مشکل تخلیه فاضلاب روستاهای بالادست یامچی و همچنین شهر نیر به مخزن سد با تدابیر مسئولان آب و فاضلاب شهری و روستایی خبر داد و گفت: با تدبیر مناسب تا حدود زیادی این آلودگی ها برطرف شده است.

سلیمان زاده به سرازیر شدن روان آب های آلوده به کودهای شیمیایی به این سد اشاره و خاطرنشان کرد: تصفیه خانه آب شرب اردبیل در حال حاضر امکان هوادهی و ارتقای کیفیت آب شرب را ندارد و باید هر چه زودتر تصفیه خانه مدل دوم و برج آبگیر در سد یامچی تکمیل شود.

وی در مورد احداث برج آبگیر و ضرورت سرعت گرفتن اجرای آن تصریح کرد: در این طرح انتقال به روش ثقلی انجام می شود و با برداشت آب از لایه های مختلف و رویی سعی بر ارتقای کیفیت آب شرب اردبیل است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل طولانی شدن اجرای این پروژه را در پنج سال اخیر با پیشرفت 72 درصد یادآور شد و گفت: در کنار اجرای این پروژه که امیدواریم تا یک سال آینده افتتاح شود انتقال آب از قزل اوزن به میزان 50 میلیون مترمکعب در مرحله مطالعات نهایی و تخصیص منابع آب است که با صرف هزینه یک هزار و 10 میلیارد تومان در مجموع در قالب احداث مدل دوم تصفیه خانه و خط انتقال این پروژه به سرانجام خواهد رسید.

سلیمان زاده در پایان گفت: با جمع آوری چاه های داخل شهر و انتقال به مخزن شورابیل و همچنین انتقال آب از چشمه گورگور به راحتی می توانیم دغدغه و نگرانی تامین آب شرب اردبیل را تا 1425 برطرف کنیم.

مجری آبرسانی اردبیل:

سرمایه گذار انتقال آب گورگور به اردبیل تعیین شد

مجری طرح آبرسانی اردبیل گفت: شرکت خط لوله هامون به عنوان مجری و سرمایه گذار انتقال آب از گورگور به اردبیل تعیین شده است.

جبرائیل رمضانی در گفتگو با روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اردبیل، اظهار کرد: ما در کنار روش تجمیع چاه های داخل شهر با استفاده از روش انتقال به مخزن شورابیل سعی کردیم در سال های اخیر بحث انتقال آب چشمه گورگور را نیز مورد توجه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه انتقال این آب با هدف تامین شرب و پخت و پز مردم انجام می شود افزود: چشمه گورگور با میزان دبی 350 تا 500 لیتر در ثانیه در کنار حقابه زراعی دارای حقابه شرب نیز هست که ما به راحتی می توانیم به میزان 50 لیتر در ثانیه آب گورگور را به شهر اردبیل و سرعین با احداث مخزن 2 هزار مترمکعبی انجام دهیم.

مجری طرح آبرسانی اردبیل اضافه کرد: با استفاده از شبکه مجزا و تعبیه شیرهای برداشت در 100 نقطه شهر اردبیل می توانیم این آب را در دسترس مردم در محلات و مناطق مختلف قرار دهیم.

رمضانی هزینه اجرای خط انتقال از چشمه گورگور به اردبیل را به طول 35 کیلومتر بیش از 35 میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: ما با انتخاب مذل جذب سرمایه گذار و انتشار فراخوان نسبت به تعیین سرمایه گذار به روش بیع متقابل اقدام کردیم که از بین سه شرکت که در این زمینه اعلام آمادگی کرده بودند شرکت خط لوله هامون به عنوان مجری و سرمایه گذار انتخاب شد.

وی گفت: قرار است مجری این پروژه به ازای هر لیتر فروش آب به مردم 50 تومان هزینه دریافت کند که به هیچ وجه با آب بسته بندی فعلی این رقم قابل قیاس نیست.

مجری طرح آبرسانی اردبیل با بیان اینکه تا یک ماه آینده قرارداد این سرمایه گذار نهایی خواهد شد خاطرنشان کرد: با خرید حقابه و رفع معارض سعی داریم تا مشکلات اجتماعی و منطقه ای اجرای این پروژه را در قالب خط انتقال مطلوب و بدون اعتراض مردمی انجام دهیم.

کد خبر: 1201
  تاریخ خبر : 1396/07/04
 رئیس اداره روابط عمومی
 1250
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 47
  • بیشترین بازدید همزمان : 529
  • بازدید امروز : 5,519
  • بازدید دیروز : 10,759
  • کل بازدید : 9,453,432
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/05 18:46:24
  • شناسه IP شما : 18.118.30.253

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اردبیل، میدان ارتش، شرکت آب منطقه ای اردبیل
  • کدپستی : 5619667691
  • تلفن : 3-33710001-045
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : ardabil[at]arrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 33714815-045