|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

طرح‌های نیمه تعطیل شرکت آب منطقه ای اردبیل فعال شده است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: به دنبال سفر رئیس جمهور و ترزیق منابع اعتباری مناسب تمام طرح‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل شرکت آب منطقه‌ای در استان اردبیل فعال شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: به دنبال سفر رئیس جمهور و ترزیق منابع اعتباری مناسب تمام طرح‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل شرکت آب منطقه‌ای در استان اردبیل فعال شده است.

داوود نجفیان اظهار کرد: با تشکیل جلسات مستمر شورای آب، طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی در 15 بند به تصویب رسیده که قرار است اعتبار مورد نیاز بخش آب‌های زیرزمینی و تعادل‌بخشی آنها که تا 9 برابر افزایش یافته در بودجه سال آینده مصوب شود.

وی به کاهش و تعدیل 75 درصدی برداشت منابع آب زیرزمینی اشاره کرد و گفت: جهادکشاورزی موظف شده تا الگوی مناسب کشت و بهینه‌سازی را در این زمینه مدنظر قرار دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: تا 20 سال آینده قرار است با اجرای طرح‌های تقویتی تمام دشت‌های کشور به وضعیت تعادل‌بخشی برسد.

نجفیان با بیان اینکه در لایحه بودجه سال آینده قرار است منابع مورد نیاز برای نصب کنتورهای هوشمند و مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز پیش‌بینی شود، بیان کرد: در استان اردبیل نیز بر اساس این تصمیمات شورای آب قرار است هدف‌گذاری‌ها به سمتی باشد تا زمینه برای بهره‌برداری مناسب از منابع آب فراهم آید.

این مسئول با اشاره به تغییر مفهوم خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی و تغییر رویه در این زمینه در راستای ارتقای منافع ملی ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است تا بتوانیم از منابع ملی صیانت کنیم و وزارت نیرو با تغییر رویکرد سازه‌ای خود به شیوه نرم‌افزای سعی می‌کند بیشتر بر فرهنگ مدیریت در مصرف منابع تاکید کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به تغییر اقلیم و کاهش بارندگی‌ها و ضرورت بهینه‌سازی فرهنگ مصرف اشاره کرد و ادامه داد: ما باید برای نسل‌های آینده نیز زمینه بهره‌مندی از این منابع را فراهم کنیم.

نجفیان تصریح کرد: با عنایت مقام معظم رهبری در کاهش چالش‌های آب 10 میلیارد دلار برای مهار آب‌های مرزی اختصاص یافته است که 2 میلیارد دلار آن مختص استان سیستان و بلوچستان و خوزستان است و 8 میلیارد دلار برای سایر استان‌ها است که سهم استان نیز اردبیل حداقل 3 هزار میلیارد تومان است.

وی گفت: شرکت آب منطقه‌ای یک‌هزار و 800 میلیارد تومان و جهادکشاورزی نیز یک‌هزار و 200 میلیارد تومان از این منابع در اجرای طرح‌های خود استفاده می‌کند که این منابع از محل صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل شبکه خداآفرین و ضرورت اجرای آن را از محل این اعتبارات یادآور شد و عنوان کرد: 650 میلیارد تومان نیز قرار است از محل بانک توسعه اسلامی برای این پروژه هزینه شود.

نجفیان ادامه داد: در گرمی تکمیل سه سد مرزی شامل سد عمارت که ردیف اعتباری مرزی داشته و قرار است از این محل تامین اعتبار شود جزو طرح‌هایی است که در اولویت تکمیل قرار گرفته به  طوری که قرار است 370 میلیارد تومان اعتبار تا سال 96 از محل صندوق تامین شود که امیدواریم زودتر از موعد مقرر این پروژه اجرایی و عملیاتی شده و کارگاه سد امارت نیز در حال حاضر در حال انجام است.

این مسئول تصریح کرد: به دنبال سفر رئیس جمهور اکثر طرح‌های تعطیل شده و یا نیمه تعطیل شرکت آب منطقه‌ای همه وارد مدار شده و کارگاه‌های آنها فعال هستند به طوری که در کنار سد عمارت، سد کلاسر و همچنین با تکمیل مطالعات احداث دو سد سینه‌سر و توسانلو نیز شاهد آغاز عملیات اجرایی آنها در سه ماهه اول سال آینده خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: در مشگین‌شهر سد احمدبیگلو و شبکه آن فعال شده و امیدواریم با ترزیق اعتبار بیشتر هفت سد مهمی است که در دست احداث داریم تا سال 96 به بهره‌برداری برسد.

نجفیان در پایان سخنان خود از ترزیق اعتبار برای فعال شدن سد عنبران و همچنین سد کوثر خبر داد و بیان کرد: برای پرداخت مطالبات پیمانکار سد کوثر و بفراجرد قرار شده 22 میلیارد تومان پرداختی انجام شود تا سد بفراجرد در سال آینده آبگیری شده و سد کوثر نیز در ابتدای بهار به شکل کامل به مرحله آبگیری برسد.

کد خبر: 772
  تاریخ خبر : 1393/08/18
 عاشوري
 1427
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 49
  • بیشترین بازدید همزمان : 529
  • بازدید امروز : 7,644
  • بازدید دیروز : 10,759
  • کل بازدید : 9,455,557
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/05 18:46:24
  • شناسه IP شما : 18.220.140.5

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اردبیل، میدان ارتش، شرکت آب منطقه ای اردبیل
  • کدپستی : 5619667691
  • تلفن : 3-33710001-045
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : ardabil[at]arrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 33714815-045