|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

قائم مقام و مشاور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل:

شناخت تهدیدها گام نخست در پدافند غیرعامل است

نود و پنجمین جلسه کمیته پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با حضور قائم مقام و مشاور مدیرعامل شرکت و اعضای این کمیته ششم آبانماه در سالن کنفرانس شرکت آب منطقه ای اردبیل برگزار شد.

 قائم مقام و مشاور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل در این جلسه گفت: شناخت تهدیدها گام نخست در پدافند غیرعامل است و توسعه بدون توجه به تهدیدها می تواند به تهدید تبدیل شود.

محمدرضا قائمیان تصریح کرد: صیانت از زیرساخت‌های اساسی ملی در تمام استان ها به‌ویژه استان اردبیل که یک استان مرزی است از اولویت بالایی برخوردار است و به همین منظور باید توجه ویژه ای به بحث پدافند غیرعامل در شرکت شود.

وی اظهار کرد: ایران به دلیل داشتن موقعیت خاص ژئوپلیتیک و ژئواستراتژیک در سطح منطقه و جهانی، افزون‌بر اینکه همواره در معرض تهدیدهای ناخواسته‌ای قرار داشته و دارد، از منظر سوانح طبیعی نیز هر روز با آثار مختلف آن در جای جای کشور دست‌وپنجه نرم می‌کند. که در این میان، صنعت آب به دلیل ماهیت تاثیرگذار در سطح ملی و تامین خدمات مردم و سایر دستگاه‌های اجرایی از اهمیت و اولویت بسیار بالایی برخوردار است؛ به‌گونه‌ای که چه در تهدیدهای ناشی از جنگ و چه در سوانح طبیعی، این زیرساخت ‌باید در کمترین زمان ممکن فعالیت خود را از سر بگیرد.

قائمیان با آرزوی توفیقات کمیته پدافند غیر عامل در سال پیش روی عنوان کرد: عملکرد این کمیته نشان می دهد وضعیت فعالیت پدافند غیر عامل شرکت ما به همت اعضای کمیته، در سطح کشور در خور تقدیر است.

 

در ادامه این جلسه دبیر کمیته پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل نیز گفت: در تمام حوادث طبیعی و غیر طبیعی و جنگ، یکی از نخستین نقاط تاثیرپذیر، سامانه‌های آب هستند به‌گونه‌ای که با قطع ماموریت آنها عملا تمامی فعالیت‌ها فلج خواهد شد اما داشتن برنامه و دستورکار از پیش تعیین‌شده، نقش بسزایی در برگشت به حالت قبل و از سر گیری خدمات دارد.

مهندس تورج مهدی زاده تصریح کرد: رویکرد تامین خدمات پایدار در صنعت آب فقط با عنایت ویژه به بحث های پدافند غیر عامال ممکن خواهد شد.

وی مصون سازی و آمادگی برای دفاع و بازدارندگی را از مقوله های مهم پدافند غیرعامل عنوان کرد و افزود: باید با پرهیز از سطحی نگری ، به چالش های احتمالی و افزایش نگاه های علمی هم توجه شود.

در ادامه این جلسه ضمن تجلیل از تک تک اعضاء کمیته پدافند غیرعامل شرکت بیانه ای توسط دبیر این کمیته قرائت گردید.

متن بیانیه مذکور به شرح زیر است: « شعار محوری کمیته پدافندغیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل در تبعیت از شعار محوری اداره کل بحران و پدافندغیرعامل وزارت نیرو، استحکام، ایمنی، پایداری و مصون‌سازی است، رسالت این مجموعه مصون سازی کالبدی حوزه تامین آب استان در برابر تهدیدات است.

پدافندغیرعامل شرکت های تابعه وزارت نیرو باید بر رویکرد پدافند کالبدی متمرکز شود. مقام معظم رهبری فرمودند: پدافند غیرعامل یک اصل است برای همیشه نه برای یک مقطع خاص، لذا این مسئله، مستمر و همیشگی است به این مفهوم که اگر تهدید کم شود مفهومش این نیست که دست از کار بکشیم بلکه مصون سازی و استمرار خدمات رسانی باید قویا و محکم ادامه پیدا کند، ایشان فرمودند پدافندغیرعامل مثل مصونیت سازی برای انسان است و از درون ما را مصون می‌کند. به این معنی است که اگر دشمن تهاجمی بکند اثر نخواهد داشت. نگاه مهم بعدی نگاه سیستمی به دشمن است یعنی این که دشمن فقط قدرت نظامی نیست بلکه مجموعه‌ای از محورهای قدرت فنی و مهندسی است که نگاه فلج سازی راهبردی و تمرکز بر نگاه سیستمی بر کشور و پیدا کردن روابط و اجزایی است که اگر این روابط و اجزا آسیب ببیند کشور فلج خواهد شد.

نکته بعد که باید به آن اشاره شود، جنگ‌های فنی و مهندسی ست، بر اساس فرمایش ریاست محترم سازمان پدافندغیرعامل مدل‌های حمله و تهدید به نوعی فنی و مهندسی شده اند یعنی وقتی به جایی حمله می شود بمب ها کاملاً تخصصی و در هر حوزه بمب خاص خودش وجود داشته و نگاه فنی بر این موضوع حاکم است، برای مثال اگر بخواهید یک برج بتنی یک سد مرتفع را تخریب کنید کارگر معمولی نمی تواند آن را تخریب کند بلکه کسی باید پیشنهاد تخریب را بدهد که نظام بارگذاری سد را شناخته و جریان نیرو را در آن شناسایی کرده با زمین شناسی منطقه آشناست لذا می داند چه باید کرد تا سازه از تعادل خارج شود که موجب تخریب آن می شود، از این منظر نگاه به تهدیدات این حوزه کاملاً نگاه فنی است . باید در زمینه پدافند غیرعامل متوجه این نکته باشیم که تهدیدات پویا هستند و موردی که امروز تهدید تلقی می‌شود ممکن است 15 سال بعد تهدید نباشد و همین ویژگی باعث می‌شود به بحث استفاده از دانش، فناوری و تکنولوژی روز در حوزه پدافند غیرعامل توجه بیشتری کنیم.

ما اعضای کمیته پدافند غیر عامل شرکت آب منطقه ای اردبیل مقابل پدیده‌ها نه سهل‌اندیشی می‌کنیم و نه به همه پدیده‌ها به چشم تهدید می‌نگریم بلکه می‌کوشیم با رویکردی هوشمندانه و مهندسی و مدیریتی از فرصت‌ها استفاده کنیم. با آرزوی موفقیت تک تک اعضای کمیته های پدافند غیر عامل صلواتی را نثار روح بلند سیدالشهدا و یاران باوفایش می کنیم.»

کد خبر: 888
  تاریخ خبر : 1394/08/06
 رئیس اداره روابط عمومی
 1399
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 59
  • بیشترین بازدید همزمان : 529
  • بازدید امروز : 9,722
  • بازدید دیروز : 21,231
  • کل بازدید : 9,478,866
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/08 08:22:53
  • شناسه IP شما : 18.218.172.249

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اردبیل، میدان ارتش، شرکت آب منطقه ای اردبیل
  • کدپستی : 5619667691
  • تلفن : 3-33710001-045
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : ardabil[at]arrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 33714815-045