|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

دبیر شورای اطلاع‌رسانی وزارت نیرو در اردبیل:

رسانه‌ها بازوی توانمند اطلاع‌رسانی در اجرای طرح‌های شرکت آب‌ منطقه‌ای هستند

دبیر شورای اطلاع‌رسانی وزارت نیرو در استان اردبیل گفت: رسانه‌ها بازوی توانمند اطلاع‌رسانی در اجرای طرح‌های شرکت آب‌ منطقه‌ای هستند.

رامین عاشوری در جریان بازدید خبرنگاران از اجرای طرح‌های احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی در نمین، اظهار کرد: اجرای این طرح جزء سیاست‌های وزارت نیروست و هدف اصلی نیز بها دادن به منابع آب به عنوان نعمت خدادادی و حیات باقی جامعه است که قطعاً همه در بهینه مصرف کردن آن وظیفه‌ای خطیر بر عهده داریم.

وی تصریح کرد: در اجرای این طرح بیش از 15 پروژه شامل کنترل و رصد چاه‌های کشاورزی مجاز و یا غیرمجاز، برداشت درست به همراه هوشمند کردن کنتور چاه‌های برداشت از منابع آب زیرزمینی جزو اقدامات و برنامه‌ریزی‌های اصلی است.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی وزارت نیرو در استان اردبیل گفت: سیاست وزارت نیرو کاهش اقدامات سازه‌ای به ویژه ساخت سدهای جدید و در نقطه مقابل بها دادن به حفظ و حراست از منابع آب سطحی و زیرزمینی است که در همین راستا موضوع اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی جزء تاکیدات اصلی در دولت تدبیر و امید و وزارت نیرو به شمار می‌رود.

عاشوری افزود: در همین راستا ما خبرنگاران و اصحاب رسانه را همراه صدیق و یار نزدیک خود می‌دانیم و بر این باوریم با همکاری و همراهی اصحاب رسانه می‌توانیم سطوح مختلف جامعه را نسبت به اهمیت موضوع حفاظت و حراست از منابع آب‌های زیرزمینی آگاه و مطلع کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ما در سال‌های اخیر بیش از حقمان منابع آب استفاده کردیم و حتی به سهم نسل آینده دست درازی کرده‌ایم به طوریکه براساس برخی اظهارات در این شش سال به اندازه هزار سال منابع آب مصرف شده در حالی که ما امروز با یک بحران و چالش جدی در حوزه منابع آب زیرزمینی روبه‌رو هستیم.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی وزارت نیرو در استان اردبیل، نقش رسانه‌ها و تعامل بیشتر با روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای را در تبیین و تشریح اهمیت این موضوع و اطلاع‌رسانی صحیح‌تر یادآور شد و اضافه کرد: روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای دبیر کارگروه استانی طرح احیا و تعادل‌بخشی است و ما از ظرفیت رسانه‌ها و سه نفر از نمایندگان آنها در این حوزه استفاده می‌کنیم تا این نمایندگان که شامل صدا و سیما و مطبوعات است، بتوانند در امر اطلاع‌رسانی همراه ما باشند.

این مسئول، اهمیت موضوع اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی را با همراهی اصحاب رسانه یادآور شد و ادامه داد: ما معتقدیم یک طرفه نمی‌توان در این زمینه حرکتی را انجام داد بلکه باید با نقادی و دلسوزی وارد این گود شده و حرکت تأثیرگذاری را به انجام رساند که قطعاً شنیدن نقد‌ها و توجه به آن می‌تواند در اصلاح امور مؤثر باشد.

عاشوری تبیین کرد: در کنار حمایت از رسانه‌ها در قالب دادن آگهی‌ها و رپرتاژها، ما روی موضوع تولید محتوای مطالب با عشق و علاقه اصحاب رسانه حساس هستیم و بدون در نظر گرفتن موانعی خاص در حوزه تأمین منابع مالی انتظار داریم کار کیفی‌تر و مطلوب‌تر انجام شود.

وی در ادامه افزود: تصمیم ما بر این است تا از ظرفیت تمام رسانه‌ها بدون تبعیض خاص در ترویج و توسعه این موضوع استفاده کرده و بهره بگیریم تا زمینه برای حرکت مناسب‌تر در این حوزه فراهم آید.

طرح داناب برای سومین سال با کیفیت‌تر برگزار می‌شود

دبیر شورای اطلاع‌رسانی وزارت نیرو در استان اردبیل از اجرای طرح دانش‌آموزی نجات آب (داناب) در مدارس استان اردبیل خبر داد و تصریح کرد: ‌در دو سال گذشته این طرح با نتایج خوبی روبه‌رو بوده و هدف اصلی ارتقاء سطح آگاهی دانش‌آموزان در باب اهمیت مصرف آب بوده است.

عاشوری توضیح داد: با عقد تفاهمنامه‌ای با آموزش و پرورش، شرکت آب منطقه‌ای تلاش می‌کند تا دانش‌آموزان را با اهمیت مصرف درست آب آشنا کند که امیدواریم با همکاری معلمان که در این زمینه آموزش‌های مخصوصی می‌بینند، بتوانیم این طرح را اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی متذکر شد: در حقیقت در این طرح دانش‌آموزان ناجیان آب و سفیران تبلیغ اهمیت و حساسیت مصرف بهینه آب در خانواده به شمار می‌روند، امیدواریم همچون طرح همیار پلیس این طرح نیز جای خود را در بین نسل آینده و خانواده‌ها پیدا کند.

عاشوری یادآور شد: این طرح برای دانش‌آموزان پایه‌های مختلف تحصیلی برگزار می‌شود که امیدواریم دانش‌آموزان بیشتر و بهتر یاریگر اجرایی شدن این امر خطیر و مهم باشند.

وی از اصحاب رسانه و مطبوعات خواست تا سه اصل انتقال پیام را شامل انتخاب محتوای درست، مخاطب و زمان درست را در انعکاس اخبار و رویدادها مد نظر قرار داده و خود اصحاب رسانه با پیشنهاداتشان نظیر برگزاری جشنواره خبر و گزارش با محوریت آب و دیگر ایده‌های جدید این شرکت را در اجرای مناسب‌تر طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب همراهی کنند.

کد خبر: 899
  تاریخ خبر : 1394/08/23
  آخرین به‌روزرسانی : 1394/08/23
 رئیس اداره روابط عمومی
 1310
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 66
  • بیشترین بازدید همزمان : 529
  • بازدید امروز : 20,325
  • بازدید دیروز : 10,759
  • کل بازدید : 9,468,238
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/05 18:46:24
  • شناسه IP شما : 18.221.53.209

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اردبیل، میدان ارتش، شرکت آب منطقه ای اردبیل
  • کدپستی : 5619667691
  • تلفن : 3-33710001-045
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : ardabil[at]arrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 33714815-045