|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

با حضور رئیس بنیاد مستضعفان، استاندار اردبیل، نمایندگان مجلس، مدیرعامل آبفای کشور و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل؛

بابررسی نیازهای مالی وعملیات اجرایی، ۱2۰۰میلیاردریال اعتبارفاینانس برای تکمیل سدعمارت و احداث تصفیه خانه آب شرب تازه کند اختصاص یافت

روز پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰، در بازدید و نشست مشترک با حضور مهندس پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان، مهندس اکبر بهنامجو استاندار اردبیل، دکتر علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، دکتر ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، مهندس حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مهندس عباس جنگی مرنی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در سد مخزنی عمارت، نیازهای مالی و عملیات اجرایی تکمیل طرح سد عمارت و احداث طرح تصفیه خانه آب شرب تازه کند بررسی و تصمیم گیری شد.

مهندس پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان در این جلسه با ابراز رضایت از پیشرفت و انجام مراحل پایانی تکمیل سد مخزنی عمارت در شهرستان انگوت به کارفرمایی شرکت آب منطقه ای استان اردبیل و پیمانکاری شرکت ملی ساختمان (وابسته به بنیاد مستضعفان و جانبازان)، از آمادگی این بنیاد برای تامین کامل اعتبار مالی ۱۰۰۰ میلیارد ریالی فاینانس داخلی برای تکمیل سد عمارت خبر داد و تخصیص این را اعلام نمود.

مهندس اکبر بهنامجو استاندار اردبیل نیز در این جلسه با قدردانی از شرکت آب منطقه ای استان اردبیل برای تکمیل مراحل پایانی سد عمارت اظهار داشت: روند احداث سد مخزنی عمارت در سال‌های اخیر با تدابیر شرکت آب منطقه ای اردبیل و همت مهندسان و متخصصان بخش آب استان به خوبی پیش رفته و امیدواریم با بهره برداری از آن شاهد تامین آب مردم منطقه باشیم.

دکتر علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این جلسه با اشاره به انتظارات مردم منطقه از مسئولان خاطرنشان کرد: تکمیل و بهره برداری سد عمارت موجب تامین آب بخش های مختلف مصرف در منطقه خواهد شد و این اقدام هم اکنون با همت شرکت آب منطقه ای استان اردبیل در حال انجام است و همه ما باید برای تحقق این هدف مهم و اختصاص اعتبار مالی لازم کمک کنیم.

دکتر ولی اسماعیلی نماینده مردم شریف شهرستانهای گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه خواستار تسریع بنیاد مستضعفان در تامین منابع مالی لازم برای تکمیل سد عمارت شد و افزود: برای بهره برداری از منابع آبی منطقه باید مراحل تکمیلی این سد شتاب بگیرد تا با بهره برداری از آن تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی محقق شود.

مهندس عباس جنگی مرنی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از روند احداث سد مخزنی عمارت و برنامه ریزی برای تکمیل این سد گفت: شرکت آب منطقه ای استان اردبیل با استفاده از تمامی ظرفیت های قانونی برای تامین مالی سد عمارت، تلاشهای خود را بکار بسته است.

مهندس عباس جنگی مرنی با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی سد عمارت تصریح کرد: برای تکمیل ۵ درصد باقی مانده سد برنامه ریزی لازم بعمل آمده و بنیاد مستضعفان و جانبازان با تامین مالی ۱۰۰۰ میلیارد ریالی فاینانس داخلی برای این سد، کمک موثری برای اتمام احداث سد عمارت می نماید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل همچنین با ارائه گزارشی از آغاز عملیات احداث تصفیه‌خانه آب شرب تازه کند انگوت گفت: سد تازه کند انگوت با ظرفیت حدود ۸ میلیون مترمکعب در چند ماه اخیر به بهره برداری رسیده و به دنبال آن با ابلاغ مالی اولیه، احداث تصفیه خانه آب شرب تازه کند انگوت را شروع کرده است و با تامین اعتبار مالی مورد نیاز، می تواند این تصفیه خانه را برای جمعیتی حدود ۳۵ هزار نفر در افق طرح اجرا و به بهره برداری برساند و مشارکت مالی بنیاد مستضعفان و جانبازان و سایر دستگاهها برای اجرای این طرح، می تواند در محرومیت زدایی در منطقه موثر باشد.

گفتنی است پس از بازدید مسئولان از جبهه های کاری مختلف در کارگاه سد مخزنی عمارت مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار فاینانس داخلی برای تکمیل طرح سد عمارت  و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار مالی جدید برای احداث طرح تصفیه خانه آب شرب تازه کند اختصاص یافت‌.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر: 3036
  تاریخ خبر : 1400/06/25
  آخرین به‌روزرسانی : 1400/06/25
 رئیس اداره روابط عمومی
 719
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 53
  • بیشترین بازدید همزمان : 529
  • بازدید امروز : 2,117
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 9,533,894
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/13 18:34:55
  • شناسه IP شما : 18.223.21.5

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اردبیل، میدان ارتش، شرکت آب منطقه ای اردبیل
  • کدپستی : 5619667691
  • تلفن : 3-33710001-045
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : ardabil[at]arrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 33714815-045