|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل در مصاحبه با روزنامه شمالغرب عنوان کرد؛

احداث سدهای هشجین خلخال و کله سر گرمی آغاز میشود وتامین اعتبار مالی لازم برای تکمیل طرحهای آب دراستان اردبیل ازجمله فاینانس درحال انجام است

رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل در مصاحبه با روزنامه شمالغرب گفت: با پشتیبانی و حمایت مسئولان استانی و ملی، شرکت آب منطقه ای استان اردبیل موفق شد اولین و دومین تجربه در سطح ملی را در استان اردبیل برای تامین مالی احداث شبکه های آبیاری و زهکشی از منابع مالی فاینانس داخلی با مشارکت مالی بانکهای کشاورزی، سپه و توسعه تعاون، در مجموع به مبلغ ۲۷۳۰ میلیارد ریال به منظور احداث شبکه های آبیاری گیوی شهرستان کوثر و سبلان در شهرستان مشگین شهر عملیاتی نماید که در نوع خود در کشور بی سابقه بود.

مهندس عباس جنگی مرنی افزود: اخذ ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار مالی از طریق فاینانس داخلی برای تکمیل سد مخزنی عمارت در شهرستان انگوت نیز از بنیاد مستضعفان و جانبازان و دریافت و هزینه کرد ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار مشارکت مالی از بانک سینا برای احداث تصفیه خانه آب شرب خلخال هم از دیگر اقدامات شرکت آب منطقه ای استان اردبیل در دو سال اخیر بوده است.

مدیرعامل شرکو آب منطقه ای استان اردبیل در ادامه این مصاحبه اعلام نمود: در روزهای گذشته نیز ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار مشارکت مالی بنیاد مستضعفان و جانبازان برای احداث تصفیه خانه آب شرب شهرستان انگوت مصوب شد و تفاهم نامه ۱۸۰۰ میلیارد ریالی برای تکمیل شبکه آبیاری و زهکشی سبلان با بانک ملی ایران نیز امضا و مبادله شده است تا احداث این طرح ها در این شرایط محدویت مالی در کشور، تسریع گردد و گام بزرگی برای ارائه خدمت به استان و شهروندان عزیز از این طریق برداشته شود.

مهندس عباس جنگی مرنی تصریح کرد: تامین مالی طرح های توسعه منابع آب و طرحهای حفاظت و بهره برداری در سطح استان اردبیل از سال ۱۳۹۸ تا کنون از منابع مالی مختلف و شیوه های متعدد تامین مالی در کشور نظیر اعتبارات مدیریت بحران کشور، سفر ریاست جمهوری، اعتبارات طرحهای مرزی، طرح شهرهای دارای تنش آبی و ارتقای کیفیت آب، اعتبارات توازن منطقه ای، اعتبارات آب شرب روستایی، اعتبارات مسکن مهر، تامین مالی از روش بی او تی، دیون طرحهای ملی، کمک بلاعوض نهادها، اعتبارات مالی استانی و اعتبارات طرح های متمرکز ملی حفاظت و بهره‌برداری و مطالعات پایه منابع آب در اختیار وزارت نیرو توسط شرکت آب منطقه ای استان اردبیل پیگیری و دریافت شده است، به طوری که برای مثال در سال مالی ۱۳۹۹ مبلغ دریافتی از این محل ها بالغ بر ۶۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار مالی برای طرح ها و پروژه های استان اردبیل بوده و این رویه در سال مالی ۱۴۰۰ نیز همچنان با جدیت و تلاش در حال انجام است تا شاهد اتمام و بهره برداری از طرح های توسعه منابع آب و حفاظت و بهره برداری آب و سایر طرح ها باشیم.

مهندس جنگی مرنی افزود: حدود ۲۰ طرح توسعه منابع آب در استان اردبیل در حوزه سدها، شبکه های آبیاری و زهکشی و آب شرب در استان اردبیل علی رغم محدودیت مالی در کشور و استان درحال احداث است. شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین در چند جبهه کاری با حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل می باشد. ۵۰ کیلومتر از کانال ۹۲ کیلومتری این شبکه را در سال گذشته و سال جاری به بهره‌برداری رسانده ایم. اکنون ۱۵ ایستگاه پمپاژ در این شبکه آبیاری و تاسیسات ۸ هزار هکتار اراضی تحت پوشش این شبکه تکمیل شده یا در حال بهره برداری است. فاز اول سیفون دره رود که شاهرگ اصلی انتقال آب به شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین در استان اردبیل است، در حال تکمیل می باشد و در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید. تکمیل ۴۲ کیلومتر باقیمانده از کانال اصلی شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین نیز در حال انتخاب پیمانکار ذیصلاح است تا کل کانال اصلی این شبکه به بهره برداری برسانیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل گفت: احداث سد مخزنی عمارت با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد در حال انجام است و سعی داریم در سال مالی جاری و در اسرع وقت با تامین مالی مورد نیاز، تکمیل و آبگیری اولیه آن را شروع کنیم. احداث سدهای مخزنی تازه کند انگوت، احمدبیگلو مشگین شهر و بفراجرد خلخال در دو سال اخیر تکمیل گردید و آبگیری اولیه شده است و در حال بهره برداری و خدمت رسانی است. شبکه آبیاری احمدبیگلو در مشگین شهر احداث و افتتاح شده است و آماده تحویل آب به اراضی پایاب آن می باشد که امسال بخشی از آن هم کشت شد. سد مخزنی عنبران اکنون حدود ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال تکمیل احداث است و تلاش میشود در سال مالی جاری با دریافت اعتبار لازم کامل و افتتاح شود. احداث و تکمیل شبکه های آبیاری و زهکشی سبلان و گیوی بعد از بیش از یک دهه توقف عملیات، مجددا از سال گذشته در حال احداث هستند و کارگاه اجرایی آنها در چندین جبهه کاری در حال فعالیت می باشند. سه طرح سد بفراجرد، آبرسانی به خلخال و تصفیه خانه آب شرب خلخال نیز احداث شد و در حال بهره برداری همزمان هستند.‌ چندین پروژه در قالب طرح آبرسانی اردبیل نیز در حال احداث است و تعدادی از آنها هم مانند برج آبگیر سد یامچی، فاز نخست جمع آوری و انتقال آب چاه های داخل شهر اردبیل و بخش های عمده ای از زون بندی شبکه آب شرب داخل شهر اردبیل احداث و تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است و بقیه پروژه های این طرح نیز اجرایی می شود.

مهندس عباس جنگی مرنی یادآور شد: در طرح های آبرسانی مشکین شهر و نمین و عنبران هم بخشهایی به بهره برداری رسید و بقیه بخشهای آنها نیز در حال احداث است. همچنین عملیات اجرایی طرح تصفیه خانه آب شرب شهرستان انگوت هم شروع شده و در اوایل پاییز طرح احداث سدهای هشجین شهرستان خلخال و کله سر شهرستان گرمی نیز شروع خواهد شد و در مرحله انتخاب پیمانکار ذیصلاح هستند. مطالعات ۱۱ طرح سد مخزنی و تصفیه خانه آب شرب نیز در حال انجام است که در سالهای آتی اجرایی خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

کد خبر: 3067
  تاریخ خبر : 1400/07/17
 رئیس اداره روابط عمومی
 751
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 39
  • بیشترین بازدید همزمان : 529
  • بازدید امروز : 2,912
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 9,527,883
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/12 12:18:11
  • شناسه IP شما : 3.145.42.94

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اردبیل، میدان ارتش، شرکت آب منطقه ای اردبیل
  • کدپستی : 5619667691
  • تلفن : 3-33710001-045
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : ardabil[at]arrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 33714815-045