|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

استاندار اردبیل در جلسه شورای مدیریت منابع آب استان مطرح کرد؛

صدا و سیما رویکرد اصلی خود در زمینه مدیریت مصرف آب را روی محور اصلاح رفتار مردم قرار دهد

استاندار اردبیل گفت: با توجه به تنش آبی در سطح استان، صدا و سیما محور اصلی برنامه های خود در زمینه مدیریت مصرف آب را با رویکرد اصلاح رفتار مردم نسبت به مصرف آب قرار دهد.

دکتر سیدحامد عاملی در جلسه شورای مدیریت منابع آبع استان با تاکید بر لزوم تهیه و پخش برنامه های مختلف از طریق رسانه ها در خصوص مدیریت مصرف آب اظهار داشت: صدا و سیما باید رویکرد اصلی خود در تهیه و تدوین برنامه های خود در زمینه مدیریت بهینه مصرف آب را در زمینه اصلاح رفتار مردم و تغییر باورها در خصوص کمبود منابع آب ترسیم کند و با دعوت از کارشناسان متخصص و بانوان خانه دار روی این موضوع کار کند.

وی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در تغییر شیوه های مصرف آب در جامعه تصریح کرد: با توجه به اینکه قشر عظیمی از جامعه را جمعیت دانش آموزی تشکیل می دهند این نهاد می تواند در تغییر رفتار فعلی در مورد آب سرمایه گذاری کند و دانش آموزان را نسبت به واقعیت های منابع آب در جهان آتی مطلع نماید.

دکتر عاملی با تاکید بر لزوم اصلاح رفتار در مدیریت مصرف آب در بین خانواده ها عنوان کرد: همه ما باید نسبت به آینده منابع آب در استان به مسئولیت های قانونی خود عمل کرده و نسل آتی را از واقعیت های منابع آبی آگاه کنیم که ساخت برنامه های هوشمندانه در این زمینه توسط صدا و سیما ضروری است.

وی با اشاره به تامین پرهزینه و بسیار سخت منابع آب در استان خاطرنشان کرد: بخش آب استان با همکاری دیگر دستگاههای مرتبط باید برنامه زمانی خود در کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت و همچنین شرایط بحرانی نسبت به تامین آب مورد نیاز مردم استان تدوین و ارائه نماید.

استاندار اردبیل همچنین با بیان اینکه غیر از مرکز استان  در کوتاه مدت در تامین آب شرب در سطح استان مشکلی وجود ندارد، یادآور شد: با تلاشهای صورت گرفته در چند سال اخیر خوشبختانه در تمامی شهرهای استان برای کوتاه مدت اقدامات مهمی در تامین آب صورت گرفته است و دغدغه اصلی استان در این بخش در مرکز استان است که باید در این زمینه اقدامات موثری صورت گیرد.

دکتر عاملی افزود: بخش آب استان نسبت به رصد وضعیت منابع آب از لحاظ کیفیت، کمیت و فنی برنامه خود را تدوین نماید و از ظرفیت تمامی دستگاهها از جمله رسانه ها برای ترویج فرهنگ سازی در بین مردم استفاده نماید.

وی اظهار داشت: علی رغم اینکه حدود دو سال از عدم تخصیص منابع آب از سد یامچی به بخش کشاورزی را شاهد هستیم، متاسفانه باز هم در تامین آب شرب برای مرکز استان با مشکل مواجه هستیم و باید اقدامات اساسی در این زمینه صورت پذیرد.

استاندار اردبیل گفت: باید تمرکز اصلی خود در تامین منابع آب شرب را روی بحث انتقال فراحوضه ای به مرکز استان قرار دهیم و تمامی تلاشهای خود را برای اخذ حقابه های استان از حوضه های دیگر و همچنین انتقال آب از دریای خزر در دراز مدت بکار گیریم.

دکتر عاملی با قدردانی از تلاشهای شرکت آب منطقه ای اردبیل در تامین منابع آب برای بخش های مختلف مصرف تصریح کرد: بخش آب استان در دو سال گذشته برای تامین آب در استان به اندازه 10 سال گذشته کار کرده است و باید این تلاشها تا رفع کامل دغدغه های مردم تداوم یابد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت منابع آب در استان گفت: در دو سال اخیر برنامه کامل بخش آب برای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین یافته و به تایید مقامات بالادستی رسیده است.

دکتر علی حیدری اناری افزود: هیچ یک از طرح های آبرسانی در سطح استان در دو سال اخیر تعطیل نشده است و علی رغم کمبود منابع مالی در تمامی طرح ها، از تمامی ظرفیت ها استفاده کرده ایم تا تمامی طرح های آبرسانی در سطح استان فعال باشند.

وی اظهار داشت: سناریوهای مختلف تامین آب شرب برای مردم استان در بخش آب استان ترسیم شده است و برای شرایط مختلف برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.

دکتر حیدری اناری با اشاره به اینکه تخصیص 65 میلیون مترمکعب آب از سد عمارت برای مصارف شرب و صنعتی شهرهای شمالی استان اخذ شده است، عنوان کرد: مطالعات فاز دوم انتقال آب با هدف شرب و صنعت از سد عمارت به شهرهای شمالی استان در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با بیان اینکه 70 درصد تامین آب شرب مرکز استان در حال حاضر از طریق سد یامچی صورت می گیرد تصریح کرد: با شرکت آب و فاضلاب استان به توافق رسیده ایم تا طبق برنامه ریزی ها با تامین آب از طرق دیگر میزان مصارف آب از سد یامچی را کاهش دهد.

وی عنوان کرد: به دنبال بارش های اخیر، حجم آب سد یامچی با افزایش حدود دو میلیون مترمکعب به 19.3 میلیون مترمکعب رسیده است و هنوز هم نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 2.4 میلیون مترمکعب کمتر آب دارد.

دکتر حیدری اناری خاطرنشان کرد: از کل حجم 582 میلیون مترمکعبی سدهای استان در حال حاضر 128.8 میلیون مترمکعب آب داریم که نسبت به مدت مشابه سال قبل 4 درصد کاهش را نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با بیان اینکه مشکل عمده و اصلی بخش آب در حال حاضر تامین آب شرب مرکز استان است، بیان کرد: برای حل این مشکل اقداماتی از قبیل تنظیم و تدقیق برنامه منابع و مصارف سد یامچی، پایش کیفی آب سد، اورهال کردن بارج های شناور، تکمیل سیستم بارج شناور پنجم و تکمیل سیستم ارتقای کیفی تصفیه خانه (داف) را انجام می دهیم.

 

 

 

کد خبر: 3710
  تاریخ خبر : 1402/10/28
  آخرین به‌روزرسانی : 1402/10/28
  اداره روابط عمومی
 214
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 50
  • بیشترین بازدید همزمان : 529
  • بازدید امروز : 2,235
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 9,527,206
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/12 12:18:11
  • شناسه IP شما : 18.117.81.240

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اردبیل، میدان ارتش، شرکت آب منطقه ای اردبیل
  • کدپستی : 5619667691
  • تلفن : 3-33710001-045
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : ardabil[at]arrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 33714815-045