مدل مفهومی بازاریابی محتوا در تکنولوژی های نوین رسانه ای و شناسایی عوامل موثر بر آن در ایران

چکیده

هدف این پژوهش ارائه مدل مفهومی و شناسایی عوامل موثر بر بازاریابی محتوا در تکنولوژی های نوین رسانه ای در فضای حاکم بر ایران است برای شنایایی عوامل، مجمع خبرگان متشکل از 21 نفر که شامل 7 استاد دانشگاه،7 نفر عوامل تولید، پخش و توزیع محتوا و 7 نفر از مدیران شرکت ها و سازمان ها است که بصورت هدفمند انتخاب گردید عوامل اولیه شامل 40 عامل، با مصاحبه باز با این خبرگان و  مرور مصاحبه سایر اساتید و متون و مقالات مختلف انتخاب شد در سه دور نظر سنجی از خبرگان که از طریق نرم افزار وایبر و با تکیه به روش دلفی صورت گرفت تطابق هشتاد درصدی فراهم شد و 12 عامل موثر بر بازاریابی محتوا در تکنولوژی های نوین رسانه ای در ایران شناسایی گردید و در قالب یک مدل مفهومی ارائه شد. عوامل دوازده گانه مطروحه عبارتند از: استحکام محتوا، تناسب قالب، حجم مناسب، طراحی خیره کننده، کیفیت کار، سوژه بدیع، هماهنگی با نیاز مشتریان، هماهنگی با سلایق و علایق مشتریان، مهارت عوامل تولید، هماهنگی با محتواهای قبلی، فاخر و ارزشمند بودن، پیوستگی و مداومت.. این مدل می تواند راهنمای تولید کنندگان محتوای برای ارتقای وفاداری و ترغیب خرید در نزد مشتریان باشد ضمنا برای تحقیقات آینده پیشنهاد وزن دهی این عوامل مطرح گردید.

مدل مفهومی بازاریابی محتوا در تکنولوژی های نوین رسانه ای و شناسایی عوامل موثر بر آن در ایران

 

تورج مهدی زاده ملاباشی1، اکبر نصراللهی2، ابراهیم فیاض3، ناصر پور صادق۴

۱ دکترای مدیریت رسانه، دانشگاه بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام مشهد، مشاور مدیر علمل شرکت آب منطقه ای اردبیل

ttouraj@gmail.com

۲* استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز و استاد مدعو دانشگاه بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام، مشهد، ایران

akbar.nasrollahi@gmail.com

۳ دانشیار دانشگاه تهران و استاد مدعو دانشگاه بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام، مشهد، ایران

efayaz@ut.ac.ir

۴ دانشیار دانشگاه عالی دفاع ملی و استاد مدعو دانشگاه بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام، مشهد، ایران

dr.naser.poursadegh@gmail.com

 

 

 

چکیده

هدف این پژوهش ارائه مدل مفهومی و شناسایی عوامل موثر بر بازاریابی محتوا در تکنولوژی های نوین رسانه ای در فضای حاکم بر ایران است برای شنایایی عوامل، مجمع خبرگان متشکل از 21 نفر که شامل 7 استاد دانشگاه،7 نفر عوامل تولید، پخش و توزیع محتوا و 7 نفر از مدیران شرکت ها و سازمان ها است که بصورت هدفمند انتخاب گردید عوامل اولیه شامل 40 عامل، با مصاحبه باز با این خبرگان و  مرور مصاحبه سایر اساتید و متون و مقالات مختلف انتخاب شد در سه دور نظر سنجی از خبرگان که از طریق نرم افزار وایبر و با تکیه به روش دلفی صورت گرفت تطابق هشتاد درصدی فراهم شد و 12 عامل موثر بر بازاریابی محتوا در تکنولوژی های نوین رسانه ای در ایران شناسایی گردید و در قالب یک مدل مفهومی ارائه شد. عوامل دوازده گانه مطروحه عبارتند از: استحکام محتوا، تناسب قالب، حجم مناسب، طراحی خیره کننده، کیفیت کار، سوژه بدیع، هماهنگی با نیاز مشتریان، هماهنگی با سلایق و علایق مشتریان، مهارت عوامل تولید، هماهنگی با محتواهای قبلی، فاخر و ارزشمند بودن، پیوستگی و مداومت.. این مدل می تواند راهنمای تولید کنندگان محتوای برای ارتقای وفاداری و ترغیب خرید در نزد مشتریان باشد ضمنا برای تحقیقات آینده پیشنهاد وزن دهی این عوامل مطرح گردید.

 

واژگان کلیدی: بازاریابی محتوا در تکنولوژی های رسانه ای، تبلیغات مدرن، محتوای هوشمند.

 

  تاریخ ثبت : 1395/04/21
 1817